F.Escort Mk3 Cabrio
#1

Loon siis siia subjekti puudutava päeviku, kuna ise tunnen end kohati ebapädevana ja äkki on lootust leida asjalikke nõuandeid. Ühtlasi võimalik siis tutvuda ka lähemalt ühe nüüdseks juba üsna eaka masina pidamise murede ja rõõmude ja rahalise poolega (viimane peaks üsna paljudele huvi pakkuma)

Peategelane:
Ford Escort 1.6 karpa Mk3 cabrio
toodetud 1984 aasta novembris Karmanni poolt
kodu - Tartu

Viimaste aastate kokkuvõte

Viimane pidev kasutus 2000 aasta suvi. Puruneb suht värske hammasrihm. Peale rihma vahetust töötab mootor rõõmsalt edasi, ent plõgisedes. Teadjamad oskavad öelda, et sel aastakäigul ei tohiks rihma katkemisel klapid pähe joosta, ent hüdrotõukurid on nüüd vist õhtal... ???
2001-2003 - praktiliselt seisis (paar sõitu naaberkvartali ulatuses) ~ 50 km
2003 suvi - Värvimine Glasurit veoautovärviga tooni RAL3000. Värv peaks olema tumedam punane, kuid selle asemel on mitu tooni heledam. Probleem vaevas mind eelmise nädalani, mil ma värvikaarti ja autot kõrvutades leidsin, et tulemus on tõesti hoopis teine toon, kui tellitud sai Sad Läbitud ülevaatus ja kuna auto viibis värvimises müstilistel põhjustel juuni kesk - septembri teine nädal, siis selle hooaja läbisõiduks ~ 1000 km
2004 - auto seisis

24 april 2005

Autol seismisest tingitud niiskusest sees kerge hallitus roolil. Auto puhtaks

- uus aku (Exide 65 Ah 7xx A käivitusvool) 670 EEK
- õli + filter (olid varuks, hinda ei mäleta)
- uus bensiinipump 245 EEK

Paagis olnud mõnele liitrile tõenäoliselt vanaks läinud kütusele valasin 25 liitrit värsket peale +suurtes doosides ja tatud südamevaluga järgmist keemiat:

- Polar Gasoline Additive - 19 EEK???? (vaatasin tshekilt) Peaks lisama 0,5 liitrit 40 liitri kütte peale, ma valasin paagis heljuvasse kahtlasse (pea kaks aastat seisnud) segusse umb. 0,4 L
- Nitrox Petrol Treatment - 48 EEK Mõeldud kasutamiseks 300 ml kolmesaja liitri bensiiniga. 20 ml leidis tee paaki.
- Valvoline Max Life Fuel system Cleaner - 95 Eek. Mõeldud 350 ml 75 liitri kütuse peale - pandud siis üks sorts, kuna pudel läbipaistmatu ja mõõteskaala puudub.

Sorts bensiini otse karpasse ja masin käivitus uue aku toelt poolelt pöördelt kolme silindriga. Paarikümmne seki pärast hakkasid kõik neli tööle. Masin sõidab, kuid on kuidagi uimane. Täistöötemperatuuri saavutamata ajab musta suitsu. Segu on arvatavasti liiga rikas ja see tuleneb ära surnud automaattoorest?

Samal õhtul puruneb salongiradikas. Kogu armatuur maha ja varuosadeks mõeldud 84 aasta 2.3 diisel Sierralt salongiradikas. Üldmõõdud klapivad, kuid sisend ja väljundtorude kaldenurk veidi erinev. Armatuuri alt tuleb lagedale elektroonikablokk, tõenäoliselt juhiti sellega kunagi pritsungit...???

Mai algus

Läbitud 100 km. Vale käivitamistaktika (jätsin gaasipedaali alla surumata) Ning kaks silindrit tõmbab totaalselt täis. peale küünalde puhastamist kõik ok. Mootor stardib poolelt pöördelt.

Mai keskpaik

Läbitud 150 km. Mootor on muutunud tugevasti ärksamaks. Lisatud keemia on tõenäoliselt karpa sinna ladestunud vaikudest puhtamaks uhtunud. Nüüd aega juba tähelepanelikumalt masina töösse süüvida. Peaks vist mingi tahhoka tekitama masinale (hetkel selle asemel armatuuris kell) Kõrva järgi umbes 3500 pöördest kaob rebimine ära. Kas kellegil on äkki Fordi 1.6 CVH karpa mootori pöörete/hp/momendi graafikut?

1 juuni 2005

Läbitud 350 km. Üks pott ei taha madalamatel pööretel ühtlaselt töötada. Tean, et fordi mootoritel ilmnevate jahutusprobleemide tõttu võib üks otsmine silinder kiiremini kuluda, kui teised. Mul just mõlemad otsmised olid viimati mai alul murelapsed, kui küünlaid tuli puhastada. Kas tegu võib olla ka hüdrotõukurites?
Fordi perfomance mootoreil on hüdrotõukurid asendatud mehhaanilistega (RS 1600i), mis lubab kõrgemaid pöördeid. Äkki on mingi lahendus ikkagi nendes neetud tõukurites - mootori plõgin, äärmiste küünalde tahmumine, jõud madalatel pööretel...
Kui tõukurid vahetada, siis koos ka vist nukkvõll pluss lisaks klapid/pesad üle käia?

Muud plaanid:

- vedrud vahetada (vedrud olemas)
- uus väljalasketorustik. Vanaga liiga jõhkrad hääled ja keevitamine ei tasu vist enam ära
- klaasitihendid külgedel (mingi hetk vanad murenenud ja sammaldunud)
- madalama profiiliga kummid, kuna 13/185/60 käivad koopasse.

Plaanid plaanideks, mis ise teha suudab, sellest varsti ka pildid siia. Mis muretseda tuleb, sellega suve lõpuni raskusi, kuna hetkel kõikuvad sissetulekud, kuni uue töökoha täieliku käivitumiseni.

Oodates nõuandeid
Alo
Vasta


Sõnumeid selles teemas
F.Escort Mk3 Cabrio - Autor: Alts - 02-06-2005, 01:04 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne