reflektor
#14

rainer Kirjutas:... GAZ-67 ? kas mitte tal reflektorid pobi või vanema vanavolksiga pole samad? Kui mõõt oleks sama, siis annaks vist ka nullühe omad sisse panna? mul ühel vanal volksil minu arust justkui olidki 2101 tuled sees, selle peegelduspannikesega...

Sõjajärgsel \"venelasel\" on reflektorite osas olnud põhjusmõtteliselt kolme eri tüüpi \"suuri\" (suure läbimõõduga)tulesid.

1. Kõige levinum on nn 01 ehk \"kopika\" tuli ehk siis Euroopa hajutid ja vastavad pirnikinnitused. Seda mudru liigub lademes a la Kurtna laat, vanemad garaažid/töökojad jms. Ei ole mingi probleem leida korras reflektorit Smile

2. Väga levinud on nn uut tüüpi ameerika hajutiga latern. Sellele käib sisse taldriksokliga pirn reflektori tagant ning reflektor on hajutiga nagade allapainutamisega tehtud üheks tükiks. Viimased 15-20 aastat on süsteem aktiivsest kasutusest juba maas (Vene viimased veoautod tulid ka juba Euroopa süsteemiga), kuid kolossaalse tootmishulga tõttu on korras reflektorid veel üsnagi leitavad. Esimese matsuga vast alati mitte, aga mõned kuud kuulutusi uurides ja paaril Kurtna laadal käies leiab uued isendid küll veel probleemideta.

3. See on arvatavasti see mudel, mida siin taga otsiti. See on ameerika süsteemi vanem versioon, kus hajuti ei käi reflektori külge püsivalt kinni ja pirn kinnitatakse reflektorile eestpoolt kolme tihvtkinnitusega. Säärased tuled olid kõikidel GAZ-67-tel ning esimestel Pobidel ja GAZ-51-del. Vähemalt Gorki tehas hakkas kusagil 1950ndate päris alguses seda süsteemi välja vahetama uue (nr 2 tähistet) süsteemi vastu.

Just nr 3 mainit reflektoreid (korralikke) on saada raske, sest uute varuosadena neid (peaaegu) ei liigu, pruugitud on aga tihti śaanud viga. Ma olin nt õnnega pooleks, kui mul õnnestus 2 aasta jooksul saada kätte kaks korralikku reflektorit (ehk siis kogu minu 1949. aasta Pobi jagu).

Vanal Volgal, GAZ-51A-l (A ilmus 1955) olid kindlalt kõikidel juba nr 2 mainitud tuled, millel oli omakorda mitmes eri mustris klaase (eri ajastutel).

67le nr 2 mainit tulesid panna on võimalik, kuid see ei ole originaal. Sama kehtib 1. seeria Pobi ja puukabiiniga 51 kohta, millel kõikidel käisid veel nr 3 mainit tuled.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
reflektor - Autor: jurka - 06-07-2005, 09:51 AM
RE: reflektor - Autor: jurka - 02-12-2005, 22:09 PM
RE: reflektor - Autor: elnino - 05-12-2005, 16:11 PM
RE: reflektor - Autor: jurka - 05-12-2005, 22:10 PM
RE: reflektor - Autor: Poltermobile - 03-06-2013, 11:00 AM
RE: reflektor - Autor: Poltermobile - 11-06-2013, 13:33 PM
RE: reflektor - Autor: Marko - 11-06-2013, 15:19 PM
RE: reflektor - Autor: tonis - 23-10-2014, 20:40 PM
RE: reflektor - Autor: aavu - 23-10-2014, 21:44 PM
RE: reflektor - Autor: Marko - 23-10-2014, 22:04 PM
RE: reflektor - Autor: tonis - 04-11-2014, 23:17 PM
RE: reflektor - Autor: gruppen - 21-02-2020, 00:46 AM
RE: reflektor - Autor: Marko - 21-02-2020, 01:47 AM
RE: reflektor - Autor: taruvaras - 04-03-2020, 03:54 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne