masina osade väärtus tervikust soomlaste silme läbi
#3

Kui vaadata loetelu allikat, siis on pilt selgem. Loetelu ning väärtusprotsendid ei ole mitte sõiduki hinna järgi paika pandud. Küsimus on avariiliste autode remontimises/taastamises. Olgem ausad - sõiduki turvalisusele mõjub oluliselt enam kandevkere, tagasilla või jõuülekande vahetamine, kui näiteks armatuurlaua väljavahetamine. Airbagi vahetus ei muuda sõiduki kandekonstruktsioone, kuigi on väga kallis.

Igal nimekirjal ning väärtuse määramisel on oma kriteeriumid. Selle nimekirja põhimõte seisneb selles, et taastatud sõidukiks loetakse sellist sõidukit, millest on säilinud enam kui 50%. Muid sõidukeid loetakse seaduse järgi nn uueks sõidukiks, millel algse sõidukiga nn õigusjärglus puudub. Teiseks jäävad määruse reguleerimisalast välja juhtumid, kus uute osade osakaal on alla 35%. Vot nende 35 kuni 50% ulatuses sõidukite remontimiseks ongi see määrus antud ning alludes riiklikule järelevalvele on võimalik taastada ka rohkem kui 35% ulatuses vigastatud sõidukeid. Kui riiklikule järelevalvele vilistad, siis ei saa Sa enam väita, et remontisid autot, vaid pead selle registrisse võtma kui uue auto, mis peab kõik katsetused läbima.

Ka Eestis on selline regulatsioon tulemas, kuna põhialused tulevad siiski Euroopa Liidust. Ilmselt ei ole aga lähiajal seda oodata, kuigi suund on sinnapoole.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
masina osade väärtus tervikust soomlaste silme läbi - Autor: 13piisab - 11-11-2005, 20:06 PM
RE: masina osade väärtus tervikust soomlaste silme läbi - Autor: 13piisab - 14-11-2005, 10:43 AM
RE: masina osade väärtus tervikust soomlaste silme läbi - Autor: indreksirk - 14-11-2005, 12:11 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne