Võrri mootorite erinevused
#2

Loodan, et väljapool turuplatsi on ka võrrid aksepteeritud... Wink
Jätan ära igasuguse abimootori komplekti kuuluvate lisade - paagid, ketirattad, kraanid jne spetsiifika ja räägin vaid mootoritest endist.

Д4
ver1
prototüüpmudeli valmimine Harkovi tahases 1956
tootmisse Leningradis Krasnõi Oktjabr tehases 1957 (esineb millegipärast ka osasid harkovi tehase (XBЗ ) ja ka KMЗ (d4K) markeeringus eksemplare)
Esimene mudel muldvalukarteriga, "sileda äärega" sidurikaanega, mootori andmed karterile metallplaadiga needitud. Alumiinimumist, ilma markeeringuta, muldvalukorpusega karburaator,naturaalkorgist ujuk, ilma üleujutusevõimaluseta, 9mm difuusor, ümarsiiber, mootori segukanali mõõt ~9mm. "Ühes tükis" siledapealine silinder.45cc, surveaste 5,2; 0,8-1hp/4000-4500rpm; 1 rõngaga ja lukuga kolb, rõnga otsad vaheliti. Umbne, kolvisõrm. Hoorattad väntvõlli põskede külge kinnitatud kruvidega. Mootoriülekanne otsehambuvusega, ülekandesuhe 4,1:1. Siduri tõukevardal 4 pisikest vahekuuli. Magnetraua asendi fikseerimine väntvõllile tihvtiga.
Väntvõlli otsatihend vasest. Kontaktide eri pooled eraldi kinnituvatel alusplaatidel. Küünlajuhe riidekattega. Voolu väljavõte tuledele puudub. Ketiratas kitsale jalgrattaketile.
ver2.
05.1958
Asendub muldvalukarburaator karburaatoriga k34.
Antud karburaator on ehitusel ja üldiselt välimuselt täpselt samasugune, kui kõigil järgnevatel d-sarja mootoritel, vaid segukanali mõõt on 9mm.
ver3.
1959
muldvalukarter asendub siledaseinalisega. Mootori andmed valatud sidurikojale. Siduri kaan "jõnksuga", siduri tõukevardal üks suur vahekuul.

Д5
1961
"Ühes tükis" siledapealine silinder (eristatv visuaalselt d4 silindris silindri jalal olebva väikese "astme" järgi), surveaste 6; 1 vabaltpöörleva rõngaga kolb (osad viimased siledapealised ka 2 rõngaga kolviga, luku kasutamisest on loobutud ka viimaste d4 juures). "Toru" kolvisõrm. Hoorattad väntvõlli põskedele keevitatud. Kummist väntvõlli kaelustihend. Kaldhammastega mootoriülekanne. Karburaator K34б, difuusori mõõt ~9mm, mootori segukanali mõõt ~11,.. mm. Kontaktid ühisel alusplaadil. Voolu väljavõte tuledele puudub.

Д5M
1970
Eraldi silindripeaga silinder, 2 vabaltpöörleva rõngaga kolb. Osad eksemplarid laia "mopeediketi" ketirattaga.

Д6
~1974
"Suur" magneeto, magnetraua välimus sama kui Д4-Д5 (ümmargune, kahe sisselõikega). Magnetraua asendi fikseerimine väntvõllile kiiluga. 1,2hp/4500rpm. Lai "mopeedikett". Tulede väljund süütega samalt mähiselt, 6V.
Д6M - kitsa jalgrattaketiga

Д7
Kinnituskõrvadega "mopeediraamile", ei jõudnud masstootmisse.

Д8
198x
Väntvõll tasakaalustatud eelnevate mudelite ümmarguste põskede ja tasakaalustusaukudega võrreldes "väljalõikega" põskedega.

Д8M
Magenetraua kuju ümmargune, mahalõigatud külgedega (väntvõlli kaela koonuse mõõt Д6'est erinev)

Д8Э
Kahe eraldi madalpingemähise (tulede ja süüte jaoks) ja välise süütepooliga mudel, tuleväljund 12V

Д10C
Vesijahutusega ja sisese (d6) süütepooliga, pikema väntvõlliotsaga, ilma sidurita, nöörkäivitiga, karburaator K60ВД - mõeldud põllumajandusliku veepumba käitamiseks.

Д14
Д7'e väikepartiina lõpuks tootmisse jõudnud versioon, kinnituskõrvadega "mopeediraamile", karburaator K60, elektronsüüde.

edit: Loodan, et hommikul unise peaga väga segast ei pannud, eks loen pärast selgema peaga üle ja püüan parandada.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Võrri mootorite erinevused - Autor: Oltsberg - 17-06-2006, 05:22 AM
RE: Võrri mootorite erinevused - Autor: oldmoped - 17-06-2006, 08:27 AM
RE: Võrri mootorite erinevused - Autor: Rimsi - 18-10-2013, 16:14 PM
RE: Võrri mootorite erinevused - Autor: Oltsberg - 17-06-2006, 12:55 PM
RE: Võrri mootorite erinevused - Autor: Romka - 17-06-2006, 17:08 PM
RE: Võrri mootorite erinevused - Autor: Meelis2 - 05-04-2016, 14:32 PM
RE: Võrri mootorite erinevused - Autor: Romka - 17-06-2006, 17:12 PM
RE: Võrri mootorite erinevused - Autor: Romka - 17-06-2006, 17:18 PM
RE: Võrri mootorite erinevused - Autor: ispy - 21-06-2006, 00:52 AM
RE: Võrri mootorite erinevused - Autor: ispy - 21-06-2006, 10:42 AM
RE: Võrri mootorite erinevused - Autor: ispy - 21-06-2006, 22:32 PM
RE: Võrri mootorite erinevused - Autor: oldmoped - 21-06-2006, 22:49 PM
RE: Võrri mootorite erinevused - Autor: ispy - 29-06-2006, 19:06 PM
RE: Võrri mootorite erinevused - Autor: ispy - 18-07-2006, 17:40 PM
RE: Võrri mootorite erinevused - Autor: vootele - 19-07-2006, 00:15 AM
RE: Võrri mootorite erinevused - Autor: valdo - 19-07-2006, 16:29 PM
RE:  Võrri mootorite erinevused - Autor: moto-onu - 06-05-2007, 18:43 PM
RE: Võrri mootorite erinevused - Autor: karlep - 19-07-2006, 17:07 PM
RE: Võrri mootorite erinevused - Autor: ispy - 19-07-2006, 17:39 PM
RE: Võrri mootorite erinevused - Autor: karlep - 20-07-2006, 20:26 PM
RE: Võrri mootorite erinevused - Autor: kalev60 - 25-07-2006, 07:14 AM
RE: Võrri mootorite erinevused - Autor: KoBa - 06-05-2007, 10:58 AM
RE: Võrri mootorite erinevused - Autor: iceman - 18-10-2013, 19:46 PM
RE: Võrri mootorite erinevused - Autor: Rimsi - 18-10-2013, 21:40 PM
RE: Võrri mootorite erinevused - Autor: Talupoeg taluja - 18-10-2013, 21:59 PM
RE: Võrri mootorite erinevused - Autor: iceman - 18-10-2013, 22:30 PM
RE: Võrri mootorite erinevused - Autor: Raudpats - 23-04-2015, 20:14 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne