VW põrnikas, '66 (1300)
#1

eputaks oma uue liikuriga törtsu - know-how osas loodan rohkem põrnikaklubile ning sama on ka poest mittesaadavate varuosadega (kuigi neid peab ilmselt põhjanaabrite juurest tooma - Marajamaal on enne-'67 põrnikaid väääga vähe). Aga minesatea, ehk on ka automotolastel selle aparaadi juppe või kokkupuudet taolise masinaga...

niisiis, pea 3 nädalat tagasi sai endale vastav aparaat hoovile veetud. Masina ost oli täiesti plaanimatu - me foorumist jooksis '67a masina müügikuulutus läbi ning kohe asusin guugeldama - et kas '67 on ikka vana "kurvasilmne". Tuli välja, et ongi - niiet vaatamaminek oli kohe möödapääsmatu. Kohapääl selgus, et ongi tegemist vana põrnikaga - ning õite hästi säilinud isendiga veel. Kitsas garaazhis tolmust isendit (oli ca 7a seisnud teine) vaid ühelt poolt silmitsedes ütlesin: "kui masina üldmulje sama hää on, kui see külg, siis võtan ära". See ütlus ta minu omaks ilmselt tegigi - kuna vähemalt üks tahtja oli veel, aga tema ei olnud kohe alguses nii kindel kui mina.

paari nädala pärast oli masin ARK-s taas arvel (vahepeal olid olnud segased ajad...) ning masin tuli mulle õuele. Esimene nädal ei olnud mul liikuri jaoks aega (piduriosad said vaid tellitud ning klotsid katmisele viidud - neid nimelt ei müüda enam). Pidurid korrastatud, sai mootoril vajalikud reguleerimised-puhastamised ära tehtud ning käima ta läkski. Tõsi, esialgu puterdas, kuid mõningase töötamise-näppimise järel oli kenasti tiksuv moto olemas Smile
kere on vanakesel vääääga hästi säilinud - 40a vana masin, kuid põhi on täiesti terve. Rattakoobastesse (otse poolraami kohale) on kokku 3..4 lapikest pandud, aga need mind ei häiri. Põhjale pole minu õnneks ka ühtegi mastiksit aetud - niiet kui temale korralikke värve sinna alla panema hakata, tuleb vaid traatkettaga pindmine rooste ära peletada. Keret ma see suvi "konserveerima" ei hakka, kuna masinaga sõitmine on eelistatum tegevus. Vankri rautamiseks on talv Big Grin

käesoleva nädala teisipäeval läbis vanake ülevaatuse. Ülevaataja osava käe all said väärt masina abiga karbuss ning süüde paika; ka pidurite efektiivsus oli minimaalne 50%, aga see oli võimalikult trumlite ligi ajamata klotside süü (samal õhtul olid nad juba kenasti paigas).

no ja nüüd ongi vahva suvine igapäevasõiduk teedel veeremas. Mõningased (interjööri) osad on küll puudu ning mõned veermikuosad on veel teel siiapoole, aga häbeneda pole masina juures küll midagi.
masina pass ütleb küll tema väljalaskeaastaks '74 ning seda kinnitab ka kardaanitunnelil olev kerenumber, kuid kõikvõimalike nüansside põhjal on tegemist siiski kindlasti "pre-'67" isendiga ning mitte hilisema masinaga, millele vanade tiibade jne külgekruvimisega "õige väljanägemine" antud oleks (see on Soomes väga levinud). Ees "pagasiruumis" olev pisike alumiiniumitükike ütleb lisaks kõigele selge sõnaga "66" ning tema räägib õigust.
elektrisüsteem on kellegi poolt 6V päält 12V peale tehtud - ning see on igapäevase kasutamisega masinale kuulu järgi hulka parem lahendus. Masina juures leiduvatest huvitavatest tehnilistest lahendustest räägin mõni teine kord - mina olen üllatavaid (minu jaoks "uudseid") teostusi leidnud rohkem, kui ühel käel näppe Wink

pildinoppeid:
esiots
pära
armatuur
jõuallikas
"paneme pakid vööri"

terv,
Teet

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta


Sõnumeid selles teemas
VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: 13piisab - 15-07-2006, 12:10 PM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: North - 25-07-2006, 18:11 PM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: 13piisab - 26-07-2006, 23:07 PM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: 13piisab - 23-08-2006, 21:22 PM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: 13piisab - 03-06-2008, 00:56 AM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: 90Deville - 03-06-2008, 08:38 AM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: 13piisab - 03-06-2008, 10:17 AM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: pppp - 03-06-2008, 11:35 AM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: Jesper - 03-06-2008, 15:00 PM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: 90Deville - 03-06-2008, 15:33 PM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: Style - 03-06-2008, 23:58 PM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: 13piisab - 04-06-2008, 19:35 PM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: 13piisab - 18-02-2013, 23:39 PM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: 13piisab - 22-02-2013, 00:13 AM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: 13piisab - 29-09-2014, 18:11 PM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: urmet48 - 29-09-2014, 21:40 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne