VW põrnikas, '66 (1300)
#4

ARK on minu "pirkalugemisega" nõus:
Sõiduki ehitusaasta 04. 04. 1966
Mootor 113F on 1300 cm3 ja võimsus 32 kW

mul kuri plaan ümberkeevitatud kerenumbrile (masin jäi liig kauaks maalritöödesse omal ajal) vaatamata masin dokumentides '66-ks saada. Senine ARKi otsustajatega suhtlemine on olnud väga hea algus. Järgmine nädal...

praegu ilmad koledad, niiet põrnikat liikumas näha ei õnnestu. Aga eelneval ajal teenis mind tublilt ning kui ilm veel lubab, saab 5Mm sel suvel ikka selja taha jätta. Seda vaatamata faktile, et uued varuosad tulevad vääääga kaua. Rooliotsad pole tänini kohal. Peab Forsile alternatiivi otsima, kuna "aeg on raha".

huvitavatest/erilistest lahendustest lubasin rääkida:
- õhkjahutusega boksermootor, 1285ccm (nii ütleb tehniline pass), õlifilter puudub, märg õhufilter. Moto asub taga loomulikult
- karburaator on väga primitiivne (bimetalltoores on siiski olemas) ning teadjate väitel on moto väga eriline: kalla või ämbriga kütust peale, ikka jääb tööle
- klapikambrikaaned pingutatakse ainult neist üle sikutatava ca 5..6mm metallvardaga. Ei mingeid polte-mutreid, klappide reguleerimine on nii lausa lust: viska vaid tagaratta juurde pikali, ava rattakoopas klapikamber ja reguleeri!
- kuna el süsteem on 6V asemel mul 12V on dünamo asemel generaator - aga rihma pingutamine generaatori rootorile rihmasälku lisatavate seibidega oli mulle siiski uudne (muhul kuulu järgi sama)
- torsioonvedrustus (täitsa huvitav sõita). Täismass 1160kg; esisilla max koormus 480kg, taga 700kg
- spidomeetritross saab alguse vasemast esirattast (koonuslaagri plekk-kattest)
- bensiini kallatakse õigetel põrnikatel juurde "kapoti alt" (loe: ees pagasiruumi luugi alt) ning salongi-näidikuni jookseb paagi pealt tross
- näidikuteks vaid spidomeeter, odomeeter ja kütusetase (märgutuled kaugtuledele ja õlirõhule)
- ei ühtki võimendit, aga pidur pole raske ning kõik rattad saab ka asfaldil plokki (vanadel rehvidel on selles ilmelt ka oma roll, aga mitte suur). 4*trummelpidur loomulikult, velgede poldivahe 5*205mm
- ühekontuuriline pidurisüsteem - mille üle Lätis põrnikate kogunemisel kohalik taat virises - et oli väikese efektiivsuse tõttu vahetanud peasilindri kahekontuurilise vastu; mina mudugi tema juttu ei uskunud...
- turvavööde kinnitused paistavad isegi taga olemas olevat - ning kolmepunktivöödele veel!
- küljepeegel asub ainult juhi pool
- soendusega pole ma veel lähemalt tutvunud (peab siiski - vingu ajab sisse, kui soendusklapid avada), kuid tagaistme alt on moto võimeline puhuma nii kuuma õhku, et ma kardan lausa esiistmete süttimist Toungue
- esiistmete seljatoe kallet muudab ekstsentrilise toe asend - asendeid on 3 (istmeraamide keevitamise käigus sai anatoomia päris selgeks)
- esimene käik (ja ka tagurpidikäik) on väga-väga lühike - kuigi motol on madalatel pööretel ohtralt jõudu (hulka enam, kui tänapäevastel tehases kõvasti forsseeritud väikestel motodel)

saidki vist hooplemised hoobeldud - muudes asjades on auto nagu iga teinegi. Kui, siis ehk vaid veidi spartalikum Smile

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta


Sõnumeid selles teemas
VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: 13piisab - 15-07-2006, 12:10 PM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: North - 25-07-2006, 18:11 PM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: 13piisab - 26-07-2006, 23:07 PM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: 13piisab - 23-08-2006, 21:22 PM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: 13piisab - 03-06-2008, 00:56 AM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: 90Deville - 03-06-2008, 08:38 AM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: 13piisab - 03-06-2008, 10:17 AM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: pppp - 03-06-2008, 11:35 AM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: Jesper - 03-06-2008, 15:00 PM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: 90Deville - 03-06-2008, 15:33 PM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: Style - 03-06-2008, 23:58 PM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: 13piisab - 04-06-2008, 19:35 PM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: 13piisab - 18-02-2013, 23:39 PM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: 13piisab - 22-02-2013, 00:13 AM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: 13piisab - 29-09-2014, 18:11 PM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: urmet48 - 29-09-2014, 21:40 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne