mõttearendus: esisillaveo "moodiminek" pereautodel - miks ja miks nii hilja?
#1

õhtust,

hakkasin pead murdma, miks muutus esisillavedu enamlevinud lahenduseks sõiduautodel 20.sajandi kahel viimasel kümnendil: et miks üldse ning miks just siis?

pärides asja Wikipedialt sain "miks-just-siis"-küsimuse osas vastuse, mida eeldasin: ökonoomsus-vajadus (eelkõige kütusekokkuhoid) tekkis sel ajal - ning ka väikeste mootorite võimsuse kasv langes samasse ajajärku (et harju keskmise mootori gabariidid vähenesid, võimaldades teda paigutada esiveole sobivalt).

Wikipedia artikkel, mis räägib esisillaveost ja mis tundub päris ammendav (+vähemalt mulle ka hariv):
http://en.wikipedia.org/wiki/Front-wheel_drive

soovitan uurida. Mainib muuhulgas kultuslikke väikeautosid (2CV, Mini), põhjendab Audi kummalist mootoripaigutust ning räägib ka rekordilisest Cadillac Eldoradost: 8,2l töömahtu vedamas esisilda Rolleyes

"miks üldse esisillavedu"-küsimusele vastab sealne esisilla eeliste loetelu (loodan, et andestate puise tõlke):
* võit interjööri ruumikuses
* kulu: vähem komponente tootmisel
* kaal: vähem komponente tähendab väiksemat kaalu
* väiksem kütusekulu väiksema kaalu tõttu
* väiksem kütusekulu veermikukulude vähenemise tõttu (vedav sild mootorile lähemal)
* koostamisefektiivsus: tihti saab ülekande koostada ühtsena, mis on hea kooste-efektiivsusele
* massi koondamine roolitava silla peale parandab pidavust ja suuna-stabiilsust (...) kehva pidamisega tingimustes
* aimatav roolitunnetus: esisillale koondunud massiga autod kalduvad alajuhitavusele ning vähendavad reflekside ja ülejuhitavuse koostööl tekkida võivat "360"-i. Ka puudub tagaveolistel esinev oht kehva pidavuse korral gaasi andes taguots esimesest ettepoole saada
* võimaldab juhil säilitada juhitavus roolimise, gaasi andmise ning käsipiduri kasutamisega. Siinkohal mainitakse käsipiduri-erandina vaid varajasi Saabe (lisaks tean, et vähemasti mõningatel Alfa Romea Sprintidel - minu mällu süübinud esiveolise kahekarburaatorilise boksermotoga - oli kah käsipidur esiratastel)
* Lotus Elani müügivoldiku teatel olid Lotuse inseneride tähelepanekute järgi teatud rehvisuuruse-kaalu-ja-blah-blah-blahiga esiveolised masinad teatud rajalõikudel tagaveolistest kiiremad. Noh - misiganes Smile
* on kergem parandada "trailing-throttle or trailing-brake oversteer"i (ehk sõiduhuvilised kaasvõitlejad aitavad siin tõlkega?)
* teljevahet on võimalik pikendada, suurendamata kardaani pikkust (mida tuleb teha tagaveo puhul)

kommentaarimine-täiendamine esiveo leviku põhjuste osas on teretulnud!

terv,
Teet

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta


Sõnumeid selles teemas
mõttearendus: esisillaveo "moodiminek" pereautodel - miks ja miks nii hilja? - Autor: 13piisab - 04-03-2008, 02:32 AM
RE: mõttearendus: esisillaveo "moodiminek" pereautodel - miks ja miks nii hilja? - Autor: valdo - 04-03-2008, 03:14 AM
RE: mõttearendus: esisillaveo "moodiminek" pereautodel - miks ja miks nii hilja? - Autor: Jarmo - 04-03-2008, 12:00 PM
RE: mõttearendus: esisillaveo "moodiminek" pereautodel - miks ja miks nii hilja? - Autor: IIIFFFAR - 04-03-2008, 13:17 PM
RE: mõttearendus: esisillaveo "moodiminek" pereautodel - miks ja miks nii hilja? - Autor: pppp - 04-03-2008, 12:57 PM
RE: mõttearendus: esisillaveo "moodiminek" pereautodel - miks ja miks nii hilja? - Autor: Jarmo - 04-03-2008, 13:50 PM
RE: mõttearendus: esisillaveo "moodiminek" pereautodel - miks ja miks nii hilja? - Autor: via - 04-03-2008, 14:06 PM
RE: mõttearendus: esisillaveo "moodiminek" pereautodel - miks ja miks nii hilja? - Autor: 41Degree - 04-03-2008, 20:16 PM
RE: mõttearendus: esisillaveo "moodiminek" pereautodel - miks ja miks nii hilja? - Autor: Jesper - 04-03-2008, 21:23 PM
RE: mõttearendus: esisillaveo "moodiminek" pereautodel - miks ja miks nii hilja? - Autor: andres22 - 05-03-2008, 11:58 AM
RE: mõttearendus: esisillaveo "moodiminek" pereautodel - miks ja miks nii hilja? - Autor: supp - 04-03-2008, 21:53 PM
RE: mõttearendus: esisillaveo "moodiminek" pereautodel - miks ja miks nii hilja? - Autor: via - 04-03-2008, 22:34 PM
RE: mõttearendus: esisillaveo "moodiminek" pereautodel - miks ja miks nii hilja? - Autor: Jesper - 04-03-2008, 23:14 PM
RE: mõttearendus: esisillaveo "moodiminek" pereautodel - miks ja miks nii hilja? - Autor: via - 05-03-2008, 09:27 AM
RE: mõttearendus: esisillaveo "moodiminek" pereautodel - miks ja miks nii hilja? - Autor: miniest - 05-03-2008, 18:40 PM
RE: mõttearendus: esisillaveo "moodiminek" pereautodel - miks ja miks nii hilja? - Autor: v6sa - 05-03-2008, 21:13 PM
RE: mõttearendus: esisillaveo "moodiminek" pereautodel - miks ja miks nii hilja? - Autor: via - 05-03-2008, 23:34 PM
RE: mõttearendus: esisillaveo "moodiminek" pereautodel - miks ja miks nii hilja? - Autor: Tegelane5 - 05-03-2008, 00:34 AM
RE: mõttearendus: esisillaveo "moodiminek" pereautodel - miks ja miks nii hilja? - Autor: ryblik1 - 05-03-2008, 01:34 AM
RE: mõttearendus: esisillaveo "moodiminek" pereautodel - miks ja miks nii hilja? - Autor: PlyVal64 - 05-03-2008, 10:18 AM
RE: mõttearendus: esisillaveo "moodiminek" pereautodel - miks ja miks nii hilja? - Autor: pppp - 05-03-2008, 13:08 PM
RE: mõttearendus: esisillaveo "moodiminek" pereautodel - miks ja miks nii hilja? - Autor: 13piisab - 05-03-2008, 21:49 PM
RE: mõttearendus: esisillaveo "moodiminek" pereautodel - miks ja miks nii hilja? - Autor: v6sa - 05-03-2008, 23:05 PM
RE: mõttearendus: esisillaveo "moodiminek" pereautodel - miks ja miks nii hilja? - Autor: Tegelane5 - 06-03-2008, 18:11 PM
RE: mõttearendus: esisillaveo "moodiminek" pereautodel - miks ja miks nii hilja? - Autor: Killer666 - 07-03-2008, 20:11 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne