Autode veeretakistusest ja õhutakistusest
#3

Dziibile võiks "konstrueerida" järgmise väikese veeretakistusega rehvi: samale veljale pannakse 10 tk nõukogude võistlusjalgratta Start Soshe 8 atm ülikõrge rõhuga rehvi ... üks võistlusjalgratta rehv on ligi 2cm kõrge ja 2 cm lai ... seega 10 kõrvuti olevat võistlusjalgratta rehavi oleks 20 cm laiad ja 2 cm kõrge profiiliga ja velg on ligi 25 tolline .... nii "moodustuks" 200/10/R25 rehv (laius 200 mm, profiili kõrgus 10% laiusest = 20 mm, veljemõõt 25 tolli) - rullnokad läheks kadedusest siniseks, kuid veeretakistus ja kütusekulu peaks oluliselt vähenema.

Sõidumugavus oleks muidugi olematu ja auto oleks selline värisev kits, nagu Start Soshe jalgratas pinnatud asfalt-tee peal sõites ... aga veeretakistus oleks kordades parem ja kütusekulu samuti.

Ligikaudse hinnagu saaks nii, kui võrrelda maastikujalgratta ja võistlusjalgratta vabajooksu siledal tasasel teel - näiteks 10 km/h kiiruse pealt mitu meetrit liigub vabajooksuga - teepikkuste erinevus ongi veeretakistuste erinevus (õhutakistus on olematu väikestel kiiruste, samuti jalgratta+sõitja masside erinevus) ... äkki Valdo teeks "loomkatse" ja mõõdaks Start Soshe ja kõrge rehviprofiiliga maastikujalgratta vabajooksu teepikkused 10 kmh või mõne muu väikse algkiiruse korral (kui kiirus spidokal langeb 10 kmh, siis jätad ratta asukoha meelde - seisma jäädes mõõdad sammudega ära, mitu meetri on peatumiskohast 10kmh vabajooksu alguse kohani)- teepikkuste jagatis oleks veeretakistuste erinevus, kuna õhutakistus on olematu nii väikestel kiirustel.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: xyzwt - 25-12-2008, 12:34 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: valdo - 25-12-2008, 14:02 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: xyzwt - 25-12-2008, 14:40 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: via - 25-12-2008, 17:59 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: Jesper - 25-12-2008, 19:09 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: Molotov51 - 25-12-2008, 21:02 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: xyzwt - 25-12-2008, 22:24 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: heints - 26-01-2012, 15:58 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: 41Degree - 26-01-2012, 22:50 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: hulgus - 27-01-2012, 11:20 AM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: motamees - 26-01-2012, 21:48 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: Janka - 27-01-2012, 02:07 AM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: heints - 27-01-2012, 11:43 AM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: trevi - 27-01-2012, 17:02 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: xyzwt - 29-01-2012, 11:58 AM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: heints - 29-01-2012, 13:24 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: hydrofoil - 29-01-2012, 15:35 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: xyzwt - 29-01-2012, 18:05 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: karlarnold - 29-01-2012, 18:22 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: svenson - 29-01-2012, 18:37 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: xyzwt - 29-01-2012, 20:13 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne