Kitcaride tänavalegaalsusest
#1

Tere, siinne foorumipere!
Oma pikkadel eksirännakutel vastuste otsimisel olen ka siia foorumisse juhtunud. Lugenud olen siin erinevaid teemasid pikema aja jooksul, aga päris kõigele vastuseid ei leia ka siit. Seetõttu siis uus teema.
Nimelt olen mõnda aega hobiautona plaaninud mõne kitcari ehitada, nende valik on üle ilma üsna lai. Jõulisema ja ilmselt ka kvaliteetsema pakkumise poolest paistavad silma britid, aga siin jõuame ka lahknevuseni - kui paljudes riikides saab kasutada doonorautot, siis meil ilmselt sedasorti ümberehitatud autoga iial tänavale sõitma ei pääse. Aja ja rahakulu on siiski märkimisväärne, mis niisuguse hobiauto peale kulub, seetõttu ei tahaks ainult garaazinurka seisma nõndapalju ressurssi panna.
Ja siit siis ka esimene küsimus - toruraami valmistamine Eestis. Kavor on esimene märksõna, mis meenub. Aga õnnetuseks ei leia enam nende tegevusest vähemalt internetis mingeid värskeid jälgi. Inglismaalt bodykiti valmistaja käest on võimalik ka sobiv raam tellida, aga reeglina on raske rauakolaka transport ebamõistlikult kallis, samuti ei kannata nt Estfieldi raami hinnaga brittide toodangut võrreldagi. Samuti on suurem osa kit-ide tootjaid müüginumbrite suurendamise eesmärgil teinud autohuvilisele tulevase ehitamise võimalikult lihtsaks, mistõttu doonorauto on enamlevinud lahendus.
Mõningase kirjavahetuse järgi ARK tehnikaosakonnaga sai nii mõnigi asi selgemaks, kuid muuhulgas ka see, et neil pole endil päris selget ettekujutust, mida seadus lubab ja mida ei. Seetõttu on nad pigem keelaval seisukohal.
Et isiklikul engineeringul mitte väga bürokraatiasse langeda lasta, oleks mõistlik uurida, kas leidub mõistlik alternatiiv kohapeal custom raami valmitamiseks, mille hiljem ka ARK meeleheaks legaalseks saaks?
Et vältida kommentaare stiilis "see on kallis ja ehita enne aiakäru", siis olen arvestanud, et ettevõtmine maksab sadades tuhandetes, olen autoalase haridusega, vene ajal lappinud ja ehitanud kümneid "ronte". Ala ei ole seega võõras. Saabunud masu ajal kipub tegevust lihtsalt väheks ja meelelahutuslikul eesmärgil tahaks oma kätega veel midagi teha.
Kas keegi siinviibijatest on kunagi mõne projekti aluseks proovinud USA-kate BOF (Body on Frame) raame? Idee oleks valmistada mõni suhteliselt suur kupee. Isegi Golf Country raam on korra silma jäänud, aga selle vähese tootmisarvu poolest ilmselt keeruliselt leitav. Teisi mõtisklust väärivaid ideid?
Tänan, kes viitsisid lõpuni lugeda.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: omar - 13-05-2009, 22:13 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: hobiautod - 13-05-2009, 22:37 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: omar - 13-05-2009, 23:52 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: stihl - 14-05-2009, 09:19 AM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: omar - 14-05-2009, 11:03 AM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: dad - 14-05-2009, 12:12 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: Jesper - 14-05-2009, 12:12 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: omar - 14-05-2009, 16:02 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: stihl - 14-05-2009, 16:57 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: dad - 14-05-2009, 18:34 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: Jesper - 14-05-2009, 17:40 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: stihl - 14-05-2009, 18:24 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: Jesper - 14-05-2009, 19:02 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: altraditional - 14-05-2009, 19:33 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: omar - 14-05-2009, 20:37 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: dad - 14-05-2009, 21:10 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: Jesper - 14-05-2009, 20:48 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: omar - 14-05-2009, 21:23 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: xyzwt - 16-05-2009, 11:36 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne