meesterahva jalgratas "Minsk" - 1974
#1

Tervist,

teen ka siis uue teema üle pika aja.. oli 14'nda aprilli õhtupoolik, kui sattusin vanavanaema juurde ning rehe tuppa minnes nägin lae all kahte ratast seismas. Alla kiskudes tuli välja, et tegu on 1938a. Dürkoppi jäänustega ning 1974 aasta pooliku Minski tehase jalgrattaga. Sain nendest pildid tehtud ning koju mindud.. kuni juuni alguseni ei toimunud kummagi rattaga miskit, siis pakkus aga kaasfoorumlane Kauri mulle vahetust Minski vastu Riga-11, millel on Uraal-2 mootor peal. Kuna mul rattaga suuri kavatsusi polnud siis saigi vahetuskaup teostatud. Kuna pooleli olevaid masinaid oli sel hetkel palju, siis jäigi Riga-11 lishalt seisma ning lõpuks andsin ta ära parematesse kätesse. Mõõdus jälle natukene aega, kui mul õnnestus saada kaasfoorumlase Reymo 1961 aasta Minsk. Algselt plaanisin sellele panna peale mootori, kuid siis hakkas mul üpris hästi säilinud rattast kahju ning asi sai edasi müüdud kaasfoormlasele Kaurile, küll ilma ratasteta. Siis olingi tagasi jälle praktiliselt alguses.. siis pakkus aga Kauri mulle toda sama 1974 aasta Minski tagasi tasuta, mina läksin kohe järele ning tõin ta endale. Puudu olid rattad, sadul, kiilud, kett, pakiraam jm väikest pudi-padi. Paar päeva hiljem sai ostetud vajaminevad poldid, mutrid ning seibid ja pandud külge porilauad, samuti said rattad alla pandud. Varsti sain ka Reymo käes sadula mis sai kohe külge pandud. Käisin vahepeal ka taaskord vanavanaema juures ning pööningul oli onu vana kapp, mida ma polnud kunagi avanud. Sai uks lahti muugitud ning välja komplektne D6 mootor. Mootor sai kohe sääreväristaja korvi pandud ning Käina poole minekut tehtud. Ükspäev keldris nokitsedes aga mainis naaber mulle, et õlleka ees seisab tema sõbra jalgratas, kes on juba viimased paar aastat toas olnud kuna jalad haiged, ratta viis sinna üks tema sõpradest. Lubati ratas endale võtta ning järgmine hommik läksingi jalgrattale järgi, tegu oli 1990 aasta Pensa tehase naistekaga, millel oli palju "võõrkehi" küljes. Otsustasin ratta võtta Minskile doonorrattaks. Sain endale sealt korralikud rehvid, ühe kiilu, leistangi koos toruga, tagumise velje jm pisemaid detaile. Üldiselt olen hetkel vaeva näinud jalgratta enda sõidukorda töökorda seadmisega, siis hakkan alles mootorit peale aretama. Sai ka lahti võetud D6 mootor ning silinder, silindripea, sidurikaan, karburaator jms bensiini sisse pandud, et suurema mustuse maha saaks. Mootorile tuleb uus kolb, rõngad ning kolvisõrm ning siis laon mootori kokku tagasi, kuna ülejäänud paistis korras olevat.

Mis sellest välja kukub, ei tea ma veel isegi.. üritan teha võimalikult vanakooli masina sellest mida oleks hea mõnel ilusal suve hommikul käima ajada. Toungue

Ning pilte..

Kui ma ta leidsin, nägi see välja selline.

[Pilt: 047465569156df.jpg]

Minu kätte tagasi jõudes nägi välja selline ( rattad on minu alla pandud koos porilaudadega )

[Pilt: 0541185692b7a0.jpg]

Hetkeseis selline,

[Pilt: 054258187f790f.jpg]
[Pilt: 05411857154a46.jpg]

[Pilt: 054185905872f7.jpg]
[Pilt: 054185907a2aa8.jpg]

Üritan Teid teemaga kursis hoida!

Seniks aga parimat,
Kevin.

Kõigile, kellele meeldivad/omavad vanu jalgrattaid või sääreväristajaid!

www.vanaisavokk.forumotion.com
Vasta


Sõnumeid selles teemas



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne