Gaz- 63. 1950.a.
#2

Palju jõudu tööle sellise huvitava isendi taastamisel!

(09-08-2009, 10:19 AM)gruppen Kirjutas:  1) millist klaasipuhastajat kasutati kataloogi järgi sellisel kabiinil?

Soovitan Sulle soojalt ära käia Läti lõunaosas Leedu piiri ääres. Sügaval nõukaajal asutati seal kohaliku majandi Uzvara baasi väike tehnikamuuseum. Praeguseks on majand hingusele läinud, Uzvaras Maðînu Muzejs (tõlkes - Uzvara Masinamuuseum) on aga võimsam kui ei kunagi varem.

Nende kogus on kaks originaalseisus säilinud puukabiiniga 51e, saadud sealse töötaja jutu järgi kusagil 1980ndate alguses N.Sõjaväe NZst (puutumatust tagaravast), läbisõiduga mõni tuhat km. Üks, veidi taastatud (loe: ülevärvitud ja mõne puuduv osa asendatud) isend asus neil vähemalt mõni aasta tagasi Bauska angaaris väljanäitusel, mis asetseb kohe linna põhjapoolses otsas, enne linna Riia poolt sissesõitu vasakut kätt, kaaslaseks viit " Maðinu muzejs izstâde" (tõlkes: Masinamuuseumi väljapanek). Teine, taastamata puukabiiniga 51 on neil Uzvara muuseumis endas, mis asub Bauskast ca 14 km lõunas, Leedu piiri poole (viidad näitavad, koht ära tähistet ka kõikidel Läti turismi- jm kaartidel).

Olen mõlemas autos sees istunud ja mõlemast hunniku pilte teinud, paljud neist ka foorumis avaldatud (otsing abiks). Puukabiiniga 51 taastamisel on nad hindamatud väärtused, sest mõlemad need autodest on säilinud algseina! Usun, et saad sealt vastused kõikidele küsimustele, mis olid puukabiiniga autol võrreldes hilisematega teistmoodi.

Samas ma ei ole kindel, et need kaks autot niiviisi paiknevad, sest olen nt poole kõrvaga kuulnud, et vähemalt üks neist on olnud mingil ajal Bikernieki "suures" muuseumis. Aga alati saab ju ette helistada ja kokku leppida - kontaktandmed leiad nt http://zemnieka-setas-un-lauksaimnieciba...apa.zl.lv/ või http://www.lauks.lv/mikelis/muzejs.html

(09-08-2009, 10:19 AM)gruppen Kirjutas:  ... töökorras CT-8 starteri tõi varane jõuluvana juba ära. Sellel, tõsi küll, tuleb ära vahetada starteri nn. "perse".

Jah, p... on sel starteril kindlasti vale. Lisaks on aga vale ka kontaktkarp - selle ajastu kontaktkarbil peavad olema sirged, ilma "jõnksudeta" küljed. Kui ma oma 1949.a. Pobi ehitamist alustasin, tegin ma kõik need erinevused endale selgeks ja hankisin vanatüübilise kontaktkarbi - pilt peaks olema mul Pobi taastamise teemas nähtaval. 51-l oli see detail Pobiga täiesti identne.

Veelkord - edu ja jõudu Sulle ehitamisel!

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Gaz- 63. 1950.a. - Autor: gruppen - 09-08-2009, 10:19 AM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: valdo - 09-08-2009, 11:43 AM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: gruppen - 09-08-2009, 19:16 PM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: indrek - 09-08-2009, 12:00 PM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: valdo - 09-08-2009, 12:07 PM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: hundu615 - 09-08-2009, 19:46 PM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: gruppen - 16-08-2009, 09:27 AM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: Väravamehaanik - 17-08-2009, 21:25 PM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: Veteran - 18-08-2009, 07:26 AM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: gruppen - 18-08-2009, 09:00 AM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: gruppen - 23-08-2009, 19:15 PM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: Veteran - 23-08-2009, 20:04 PM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: hundu615 - 13-02-2010, 09:04 AM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: gruppen - 14-02-2010, 10:53 AM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: gruppen - 04-08-2010, 16:52 PM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: Aspelund - 04-08-2010, 17:28 PM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: gruppen - 04-08-2010, 17:41 PM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: gruppen - 26-08-2010, 10:57 AM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: aavu - 26-08-2010, 15:01 PM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: tartz1 - 26-08-2010, 15:12 PM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: iisak - 07-09-2010, 11:00 AM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: gruppen - 07-09-2010, 11:41 AM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: gruppen - 14-09-2010, 12:57 PM
RE: Gaz- 63. 1950.a. - Autor: gruppen - 19-09-2010, 15:06 PM
RE: Gaz- 63. 1950.a. - Autor: peeterpaul - 25-02-2011, 12:16 PM
RE: Gaz- 63. 1950.a. - Autor: volvo - 08-04-2013, 17:57 PM
RE: Gaz- 63. 1950.a. - Autor: gruppen - 01-12-2013, 15:03 PM
RE: Gaz- 63. 1950.a. - Autor: Aspelund - 18-05-2022, 09:31 AM
RE: Gaz- 63. 1950.a. - Autor: gruppen - 19-05-2022, 20:32 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne