28-10-2009, 18:43 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 28-10-2009, 18:46 PM ja muutjaks oli hundu615.)
(22-10-2009, 14:06 PM)2715 Kirjutas: Eks need alla liitrise mahuga 2-taktilised suretati ikka rohkem suurema kasu saamise nimel välja.
Mis on 2-taktilise mootori kulumaterjalid?
1 kolb,rõngad ja silinder.
2 keps.
Mis on 4-taktilise kulumaterjalid?
1 kolb,rõngad ja silinder.
2 keps.
3 klapid.
4 nukkvõlli kett ja tallad.
5 klapi reguleerseibid.
6 õli ja filter.
Õli läheb krossiratta mootorisse 2,2 liitrit hinnaga 130 eek ja õlifilter maksab
230-.Õlivahetus on ette nähtud 5 tunni möödudes.
Kui ma panen selle õli bensiini siise,siis jääb mul filtri raha üle.
Klappe soovitatakse vahetada 15-20 tunni tagant ja klapp maksab 750 ja 980-.(korruta neljaga).Kett ja tallad 3000-.
Kui 2-taktine mootor kokku läheb,siis reeglina piisab kolvi ja kepsu vahetusest.
Kui läheb 4-taktilisel klapp,siis reeglina võib plokikaane ja kolvi maha kanda.
Samuti on kepsu pooleks tõmmanud ja mootoripooled lõhkunud.
Samuti pole veel suudetud kuuma 4-taktilise mootori käivitamise probleemi lahendada.Kasvõi krossil on kohe kahju vaadata kui külje mahapanekul mootor seisma jääb,siis ega ta kohe ei käivitu.
Samas käivitub kuum 2-taktine reeglina 1-2 löögiga.
Ehk siis algajale ei saaks kuidagi soovitada 4-taktilist ratast.
Samas uusi 2-taktiseid ei toodeta.
Selles jutus ma ei kahtlegi,tekkis aga küsimus kütusekulus nt mu 2 takti 600ccm ski doo võtab tunnis 13-17L/H+õli mis maksab ca 125eek/l (segab automaatselt 1:30-nele) siis 1000ccm 4 takti võtab ca 7-9 L/H.Minu teada kulumine ka 2 taktilistel suurem kui 4-ja taktilistel.
Mis on aga minu jaoks suur pluss on see ,et 2 taktilised võimsamad ja äkilisema iseloomuga.
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983