23-02-2010, 16:41 PM
Kõik muudkui kiidavad ja tänavad, ma teeks vahepeale natuke osalejate aadressil üldist kriitikat ka. See ei käi kõikide kohta, aga selle üle võiks mõelda. Mõelda saavad need, kes koolis füüsikast aru said.
Nimelt häirisid mind mitmel korral rallitajatel kaasas olnud pukseerimise köied. Rebeneva või valesti sõlmitud köiega auto teele sikutamine on eluohtlik tegevus, või vähemalt tehnikale ohtlik. Maastikumatkadel on see üks levinumaid surma põhjuseid.
Ärge kasutage tanklates müüdavaid odavaid kahtlaste konksudega köisi, millega saab heal juhul suviti autot mööda asfalti pukseerida. Läbi sulalume raksuga tõmmatava auto mass tuleb korrutada igaks juhuks viiega (võib ka rohkemaga) ja vastavalt sellele tuleb arvutada köie parameetrid. Samuti tuleb köis kinnitada tonnaazile vastava kinnitusega.
Kõige parem pukseerimise vahend on ehitusmaterjalide poes saada olev kraana tropp, mis on kaetud eraldi kapronist kattega ja millele mõlemasse otsa tuleks kinnitada poldiga seekel. Muud klambrid on küll mugavamad, kuid ei pruugi järsule hetke koormusele vastu pidada. Eriti ohtlik on kinnitada köit suvalise kruvikeeraja või tellitava võtmega. Kui auto on sügavamal soos, siis saab seeklitega ühendada kokku mitu köit. Kohapeal niiskelt tehtud sõlmed ei ole hiljem avatavad.
Paari pukseerimise juures keerasin igaks juhuks pilgu eemale, sest olen oma elus näinud küll katkisi tagaklaase ja veriseid silmnägusid.
PS Vintsimise ajal ei hoita trossist kinni ja üleüldse seistakse vähemalt viie meetri kaugusele.
Lugupidamisega
3.kategooria offroad-instruktor
Nimelt häirisid mind mitmel korral rallitajatel kaasas olnud pukseerimise köied. Rebeneva või valesti sõlmitud köiega auto teele sikutamine on eluohtlik tegevus, või vähemalt tehnikale ohtlik. Maastikumatkadel on see üks levinumaid surma põhjuseid.
Ärge kasutage tanklates müüdavaid odavaid kahtlaste konksudega köisi, millega saab heal juhul suviti autot mööda asfalti pukseerida. Läbi sulalume raksuga tõmmatava auto mass tuleb korrutada igaks juhuks viiega (võib ka rohkemaga) ja vastavalt sellele tuleb arvutada köie parameetrid. Samuti tuleb köis kinnitada tonnaazile vastava kinnitusega.
Kõige parem pukseerimise vahend on ehitusmaterjalide poes saada olev kraana tropp, mis on kaetud eraldi kapronist kattega ja millele mõlemasse otsa tuleks kinnitada poldiga seekel. Muud klambrid on küll mugavamad, kuid ei pruugi järsule hetke koormusele vastu pidada. Eriti ohtlik on kinnitada köit suvalise kruvikeeraja või tellitava võtmega. Kui auto on sügavamal soos, siis saab seeklitega ühendada kokku mitu köit. Kohapeal niiskelt tehtud sõlmed ei ole hiljem avatavad.
Paari pukseerimise juures keerasin igaks juhuks pilgu eemale, sest olen oma elus näinud küll katkisi tagaklaase ja veriseid silmnägusid.
PS Vintsimise ajal ei hoita trossist kinni ja üleüldse seistakse vähemalt viie meetri kaugusele.
Lugupidamisega
3.kategooria offroad-instruktor
Tõnu Piibur
5116265