Küsimus T-40AMi kohta
#52

(19-03-2011, 10:34 AM)v6sa Kirjutas:  Russi LSD on hea sinnani, kuni üks ratastest ei satu auku või kordades libedamale pinnale. Siis ei jätku sellest ~30% lukustusest ja esiveost pole enam kasu. Lisame siia väärreguleeringust mittetäielikult lukustunud hüdrolülitusega tagadifri ja saamegi olukorra, kus kaks vähemkoormatud ratast diagonaalis pöörlevad tühja ja traktor seisab ikka paigal.

Neljakümne esisillalülitus tagab selle, et aeglasemalt pöörlev ratas veab alati - sõltumata momentide jaotusest. Asja geniaalsus on selles, et libedal läbi libisev ratas hakkab kiiremini pöörlema ja pidaval pinnal olev ratas jääb aeglasemaks ja kogu esisillale rakenduv pöördemoment ongi rakenduv pidavale pinnale. Samas on just see ka nõrgaks kohaks - nukkdiffer ei kannata lolli kasutajat, kes lõhub lukustuse kiiresti. Õnneks on nelikümmend piisavalt kerge, et rehvid ei käi enamasti difrist üle.

Tõsi ta on, et sisekurvis vedav ratas kipub pöörderaadiust suurendama, kuid samades oludes annab sama efekti ka LSD.

Ning ei tasu unustada, et käru vedades on kergus (mis on just neljakümne ainuke pluss) miinuseks - rakendatav jõud sõltub peamiselt massist ja haardumisest. Võrdsel pinnal siis massist, mis on russil suurem. Ning ei tasu unustada ka seda, et russi esisillale langeb traktori massist suhteliselt rohkem, kui neljakümnele...

Ma ütleks täitsa nii ja naa.

Isiklikult usun,et vedav esisild on pandud MTZile ja T-40menele sellpärast,et tagasild ei peaks esirattaid üle takistuse lükkama. Ehk kui on siuke pehme maastik kus ratas vajub sisse juba kuskil 10-20cmi siis efektiivsem on lasta vedaval esirattal end edasi "kraapida" kui tagant lükata. Väga künklikul maastikul tekib ka see efekt ,et kuna traktoril vedrustus ja liikuvad osad veermikus pmts puuduvad siis võib traktor jääda nii,et raskus jaotub diagonaalselt ja siis ei liiguta kuskile poole Big Grin

Kaalujaotust ma pole tõesti veel leidnud aga mulle on meelde jäänud mingist vanast traktorite raamatust siuke rusikareegel et 2/3 tagasillal ja 1/3 esisillal. Seega T-40 esisillal rohkem kui 600-800kg pole ja võttes taha suvalise ripp riista või isegi vedades käru jääb esisillale õige vähe kg.

Traktorid on üldiselt suurema telgede vahe ja kitsama rööbme suhtega(sõnast rööbe) kui autod ning on ka loogiline,et nad "pööravad" halvemini kuna rattad peavad rohkem liikuma erineva kiirusega mis tähendab ka rohkem libisemist maapinna suhtes.

------------

Ma eeldan ka,et MTZile on piiratud libisemine tehtud esisilla säästmiseks.Sest kui ajad ikka traktori ninapidi kraavi või mõnda muud moodi tekitakd olukorra kus ühele esirattale langeb palju massi ja ka seeläbi haarduvust ning hakkad seal 80hp läbi laskma siis miskit annab kuskil järele.

Pole küll proffessori tasemel süvenenud MTZ ja T-40 esisildadesse kuid talupoja mõisuse järgi on tükid seal enam vähem sama suured ja jämedad kuid,et T-40 on "kaitsemehanismiks" alavõimsusega mootor.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Küsimus T-40AMi kohta - Autor: Gravity - 28-02-2011, 19:45 PM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: metsakohin - 01-03-2011, 19:45 PM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: Gravity - 02-03-2011, 13:52 PM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: Raudpats - 02-03-2011, 14:30 PM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: h2rra - 02-03-2011, 23:08 PM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: pen.skar - 03-03-2011, 02:24 AM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: h2rra - 03-03-2011, 23:36 PM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: Gravity - 03-03-2011, 14:46 PM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: gruppen - 03-03-2011, 15:35 PM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: Gravity - 03-03-2011, 15:39 PM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: metsakohin - 03-03-2011, 20:21 PM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: gruppen - 04-03-2011, 11:22 AM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: gruppen - 03-03-2011, 15:47 PM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: Gravity - 04-03-2011, 00:59 AM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: pen.skar - 04-03-2011, 03:52 AM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: Tomasa - 06-03-2011, 22:03 PM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: USSR V4 - 07-03-2011, 00:40 AM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: metsakohin - 07-03-2011, 11:53 AM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: metsakohin - 07-03-2011, 22:10 PM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: pen.skar - 08-03-2011, 01:28 AM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: metsakohin - 08-03-2011, 23:00 PM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: kapu - 09-03-2011, 00:05 AM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: Gravity - 12-03-2011, 14:12 PM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: Raudpats - 12-03-2011, 14:45 PM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: Gravity - 12-03-2011, 16:14 PM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: gruppen - 12-03-2011, 16:55 PM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: pen.skar - 12-03-2011, 23:12 PM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: kaller - 15-03-2011, 23:08 PM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: Gravity - 16-03-2011, 02:33 AM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: kaller - 16-03-2011, 11:21 AM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: v6sa - 16-03-2011, 13:34 PM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: gruppen - 16-03-2011, 14:10 PM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: Gravity - 16-03-2011, 15:06 PM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: kaller - 16-03-2011, 17:52 PM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: 17jaan - 17-03-2011, 11:49 AM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: v6sa - 17-03-2011, 13:52 PM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: gruppen - 17-03-2011, 17:38 PM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: metsakohin - 17-03-2011, 19:22 PM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: Gravity - 17-03-2011, 19:38 PM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: metsakohin - 17-03-2011, 19:55 PM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: MANKS - 17-03-2011, 20:29 PM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: Laurimetall - 18-03-2011, 00:34 AM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: Gravity - 18-03-2011, 01:49 AM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: näkisepp - 18-03-2011, 08:46 AM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: gruppen - 18-03-2011, 11:04 AM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: v6sa - 18-03-2011, 11:52 AM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: Laurimetall - 18-03-2011, 21:04 PM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: Gravity - 18-03-2011, 21:38 PM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: Laurimetall - 18-03-2011, 22:49 PM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: Gravity - 19-03-2011, 02:00 AM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: v6sa - 19-03-2011, 10:34 AM
RE: Küsimus T-40AMi kohta - Autor: Gravity - 19-03-2011, 18:43 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne