Mis on saanud viimasest Tartu TA 6-1 st
#1

Tegelikult ei tea täpselt, kas see buss kerenumbriga 66 on just täpselt viimane Tartust väljunud kapitaalremondi TA buss või on miskit veel kusagil aga kõikide arvestuste ja meenutuste kohaselt peaks see olema viimane, sest aasta oli 1992. Täpsem lugu on kirjas siin: http://kodu.pri.ee/ta/?cat=24&action=baas&ID=586 .

Eraldi projektiteemat ei viitsinud teha, sest ma lihtsalt enam ei suuda kõikidel projektidel silma peal hoida ja kirjutada pikki lugusid sellest kuidas keegi käsisaega tappe tegi või kuidas karvase rällakaga silla puhtaks lasi. Pilte töö käigus saab vaadata selles galeriis: http://album.ee/album/579283/50303975

Igastahes on see buss selles mõttes kerge sooritus, et see on viimati väljunud tehasest 1992 ja plekkide kinnitamisel on kasutatud isepuuruvaid kruvisid ja elektri osas plastikust nipukaid. Plaan on fetišeerida just aastat 1992 ja selle stiili eripärad taastada. Rõve on, aga kuna see on osa meie bussinduse ajaloost, siis tuleb sellega leppida ja hambad ristis nautida.
Buss on hetkel töös Tartu bussipargis, sest tartlased selle tegid ja siis tehku nüüd korda ka. Samas peaks bussikesel endal ka seal meeldima, saab nagu ema üsast uuesti sündida.

Kui keegi tahab kommenteerida, siis võib julgesti seda teha ja kui ei viitsi siis pole ka hullu. Kere ehituse pilte vaadates võibolla tekib ideid, kuidas oma kodugaraazis paremini LAZ-il, PAZ-il või ZAZ-il kerevahetust sujuvalt sooritada. Nimetatud bussil tuleb muidugi vahetada ka raam, sest algupärane on liialt läbi, et taastada. Samuti tuleb vahetada ka mootor, käigukast, sillad ja kõik sildadega seonduv. Nagu öeldud, siis ootab detailhaaval vahetamist ka kere kandekonstruktsioon, katteplekid, sisemised materjalid, istmed, klaasid, midagi ehk ununes lisamata ka. Algupäraseks jäävad kõik pisidetailid, furnituuri ja garnituuri detailid, ning käik veidrused, mis sellisel bussil olid - haamriga kumeraks pekstud plekk ja umbes-täpselt ette istuvad uksed ja luugid. Hetkel on veel lahendamata idee, kuidas rõve plekiserv alles jätta nii, et plekk ise ära vahetada. See lahendus tekib ilmselt töö käigus ja mõne pleki saab ehk ära ka puhastada ja üle värvida, selle asemel, et välja vahetada.

Valmis saab see buss jaanipäevaks, nagu kõik ülejäänud vanad bussid seni ja tulevikus. Aga aastas kokku ei lepi.

Tänan tähelepanu eest. Eesti vabaks!

Tõnu Piibur
5116265
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Mis on saanud viimasest Tartu TA 6-1 st - Autor: Väravamehaanik - 04-06-2012, 23:46 PM
RE: Mis on saanud viimasest Tartu TA 6-1 st - Autor: Regardman - 04-06-2012, 23:55 PM
RE: Mis on saanud viimasest Tartu TA 6-1 st - Autor: Mister X - 05-06-2012, 01:10 AM
RE: Mis on saanud viimasest Tartu TA 6-1 st - Autor: TAR - 10-06-2012, 17:33 PM
RE: Mis on saanud viimasest Tartu TA 6-1 st - Autor: Väravamehaanik - 12-06-2012, 15:38 PM
RE: Mis on saanud viimasest Tartu TA 6-1 st - Autor: KOLLA - 12-06-2012, 23:32 PM
RE: Mis on saanud viimasest Tartu TA 6-1 st - Autor: oltsberg - 13-06-2012, 10:27 AM
RE: Mis on saanud viimasest Tartu TA 6-1 st - Autor: saarrand - 13-06-2012, 10:33 AM
RE: Mis on saanud viimasest Tartu TA 6-1 st - Autor: Aspelund - 13-06-2012, 11:07 AM
RE: Mis on saanud viimasest Tartu TA 6-1 st - Autor: weix1 - 03-10-2012, 20:01 PM
RE: Mis on saanud viimasest Tartu TA 6-1 st - Autor: PETSS - 13-10-2012, 23:58 PM
RE: Mis on saanud viimasest Tartu TA 6-1 st - Autor: Mossemees - 21-10-2012, 10:48 AM
RE: Mis on saanud viimasest Tartu TA 6-1 st - Autor: weix1 - 21-10-2012, 21:49 PM
RE: Mis on saanud viimasest Tartu TA 6-1 st - Autor: pljuhkam - 21-10-2012, 21:54 PM
RE: Mis on saanud viimasest Tartu TA 6-1 st - Autor: Väravamehaanik - 07-02-2013, 09:12 AM
RE: Mis on saanud viimasest Tartu TA 6-1 st - Autor: mkiis - 14-06-2013, 00:26 AM
RE: Mis on saanud viimasest Tartu TA 6-1 st - Autor: Väravamehaanik - 04-12-2013, 13:09 PM
RE: Mis on saanud viimasest Tartu TA 6-1 st - Autor: 13piisab - 27-07-2015, 21:10 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne