vaz 01 probleem piduritega
#17

(31-07-2017, 01:32 AM)Mossemees Kirjutas:  
(30-07-2017, 14:43 PM)katrinelen Kirjutas:  Mul seisab garaažis isa vana 1975 aasta VAZ 01, sellega pole 10 aastat sõidetud. Mäletan, et isa muudkui õhutas neid pidureid. Muidu auto on originaaljuppidega ja täitsa korralik veel. Kas keegi oskab anda nõu, kus saaks sellist autot remontida, et uuesti sõidukõlbilikuks muuta ja kas see on väga kallis.

www.beauteserenite.ee

Raivo E. Tamm kunagi telekas mingis saates avaldas, et tema 01 täielik taastamine läks maksma 18000€. Vist sai isegi musta numbri ka. Kui nüüd viimasele mitte pretendeerida, siis kujutan ette, et lihtsalt keretööd + värvimine + mootori "üle käimine" peaks kusagil uue Dacia jagu ikka maksma minema, kui vähegi korralikult teha ja eeldusel, et igasugu lihtsamad ja väiksemad asjad (kasvõi nt. salongisisu eemaldamine ja hiljem tagasipanek) teed ise. Mingid nurgatagused haltuuravennad teeks kindlasti odavamalt ka, aga eks siis ole töö kvaliteet ka vastav.

Raivo E. Tamme auto restaureeriti mustale numbrile põhimõtteliselt kaks korda, seega seal hinna sees 2 taastamist. Esimene taastamine oli koolirahaks ja teine siis õige tegemine, et reaalselt peaks musta numbri null-ühe saama poolega sellest hinnast. Siin Raivo teemakohane lugulaul: Link

Aga teemaalgataja poolt auto sõidukõlbulikuks (TÜV väärviliseks) remontimine ja mustale numbrile taastamine on 2 väga erineva mastaabiga tegevust umbes nagu siga ja kägu. Esimene oleks auto ülevaatus ja vajadusel remont ja teine põhimõtteliselt uue auto ehitamine.

Aga kui auto on originaaljuppidega ja jäi seisma heas korras siis ehk piisaks kõigepealt ikka hooldusest mitte et peaks kohe remontima hakkama. Pidurivedeliku vahetus ja nende õhutus läheks ka täitsa hoolduse alla veel mitte remondi.

Aga siin analoogne teema ning jookseb läbi keegi soovitatud remondimees Sergei ja võibolla keegi veel, tasub seda lugeda: Link

Ideaalne oleks leida mõni tuttav (nt. pensionil) remondimees, kellel oleks pool hobikorras tahtmist ja vaba aega masinat nokitseda. Remondifirmasse minnes peab valmis oleks selleks, et auto remonditund on sama hinnaga hoolimata sellest kas autot on 1975 või 2015 aasta väljalase ning auto enda turuhind on 500 või 15 000 euri. Sellises olukorras võib tunduda ülekohtune kui remondiarve ületab auto turuväärtust, aga teine variant on ise teha või siis kokkuleppe raames tegija leida.

Väga hea näitena, praegu auto24 müügis üks 21063, millel suuremat sorti hooldus tehtud (palju asju nt. piduritesse uued pandud) enne tehnoülevaatust ning arve on tulnud 660 eur. Sellest varuosade hind on 224 eur, tasu tehtud töö eest tunnihinna alusel 433 eur. Et kui tööd ise teostada siis oleks sama tulemuse samade varuosadega saanud 224 euriga: Link

[Pilt: 97698090.jpg]

[Pilt: 97698048.jpg]
Vasta


Sõnumeid selles teemas
vaz 01 probleem piduritega - Autor: walrus - 12-09-2012, 14:50 PM
RE: vaz 01 probleem piduritega - Autor: Ranno - 12-09-2012, 19:50 PM
RE: vaz 01 probleem piduritega - Autor: walrus - 12-09-2012, 20:43 PM
RE: vaz 01 probleem piduritega - Autor: nymmik - 12-09-2012, 21:47 PM
RE: vaz 01 probleem piduritega - Autor: walrus - 12-09-2012, 22:11 PM
RE: vaz 01 probleem piduritega - Autor: Talupoeg taluja - 12-09-2012, 23:45 PM
RE: vaz 01 probleem piduritega - Autor: Martin460 - 13-09-2012, 09:10 AM
RE: vaz 01 probleem piduritega - Autor: aavu - 13-09-2012, 11:12 AM
RE: vaz 01 probleem piduritega - Autor: Tift - 13-09-2012, 19:52 PM
RE: vaz 01 probleem piduritega - Autor: taruvaras - 14-09-2012, 09:08 AM
RE: vaz 01 probleem piduritega - Autor: walrus - 13-09-2012, 20:09 PM
RE: vaz 01 probleem piduritega - Autor: v6sa - 14-09-2012, 09:51 AM
RE: vaz 01 probleem piduritega - Autor: katrinelen - 30-07-2017, 14:43 PM
RE: vaz 01 probleem piduritega - Autor: Mossemees - 31-07-2017, 01:32 AM
RE: vaz 01 probleem piduritega - Autor: mossepower - 31-07-2017, 09:40 AM
RE: vaz 01 probleem piduritega - Autor: Walter - 31-07-2017, 08:41 AM
RE: vaz 01 probleem piduritega - Autor: Marko - 31-07-2017, 01:58 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne