21-01-2013, 17:13 PM
See turbost auruturbiini projekt tuleb kahjuks "jamaks" tunnistada: põhiline häda seisneb turbo liiga suurtes pööretes (100- 200 tuhat pööret minutis), mida ei õnnestuks üldlevinud hammasratastel põhinevate aeglustite abil 100 korda vähendada, saavutamaks mootorite, õlipumpade, kompressorite ja muude seadmete jaoks vajalikud pöörded suurusjärgus 1000-2000 pööret minutis.
Youtube videoklipis õnnestus küll auto turbo veeauru abil "liikuma saada", kuid mingit kasuliku tööd sealt peale õhu kokkusurumise eriti välja ei võluks: pöörded liiga suured.
Seega võiks "auru huvilised nokitsejad" suunata oma mõttetegevuse sellele, kuidas mõni vana bensiinimootor panna auru abil käima, lastes sisselaskest sisse 2-10 atmosfäärise/baarise rõhu all olevat 150C veeauru, ning väljalaskest välja läbitöötatud aur: 1. takt on aur sisse, ning 2. takt on aur välja.
Selliseid mootoreid on tehtud peale IIMS, muutes 2 liitrise 40hj bensiinimootori ca 40hj võimsusega aurumootoriks.
Youtube videoklipis õnnestus küll auto turbo veeauru abil "liikuma saada", kuid mingit kasuliku tööd sealt peale õhu kokkusurumise eriti välja ei võluks: pöörded liiga suured.
Seega võiks "auru huvilised nokitsejad" suunata oma mõttetegevuse sellele, kuidas mõni vana bensiinimootor panna auru abil käima, lastes sisselaskest sisse 2-10 atmosfäärise/baarise rõhu all olevat 150C veeauru, ning väljalaskest välja läbitöötatud aur: 1. takt on aur sisse, ning 2. takt on aur välja.
Selliseid mootoreid on tehtud peale IIMS, muutes 2 liitrise 40hj bensiinimootori ca 40hj võimsusega aurumootoriks.