29-11-2019, 15:20 PM
(29-11-2019, 10:50 AM)v6sa Kirjutas:(29-11-2019, 09:28 AM)MeelisV Kirjutas: ...Kõigi tootjate arvates on liiter 1000 km peale jummalast OK õlikulu.
esmalt räägiti dsg kastide ikaldumisest
teiseks räägiti 1,4 mootorite õlilembusest kus mõne tuhande peale tuli liiter juurde valada ja seda luges tootja/esindaja normaalseks
....
….
aga miskipärast oli vist ainult vw (nende mootorid) see kes selle lubatu ka ära tarbis
leidsin sellise asja
https://blog.addinol.ee/2014/01/24/miks-...i-votavad/
ja sealt sellise lõigu
Tsitaat:Möller Auto Mustamäe teeninduse konsultant Andrus Virak toob välja veel ühe tavalise teguri, miks uuema auto mootori õlikulu võib vana omast suurem tunduda. Just nimelt tunduda, sest tegelikkuses ei pruugi näit õlivardal olla sugugi seotud määrdeaine kaoga. Virak jätkab: „Mootorite puhul, mis nähtavalt õli ei võta, võib tegelik põhjus peituda hoopis selles, et silindriseintele kondenseerunud kütus jõuab õli sisse ja kompenseerib niimoodi kulunud õlikogust. Teisisõnu õli küll kulub, aga samas seguneb allesjäänud määrdeaine aina enam kütusega ning kadu just nagu polekski.“ Kuna uuemad mootorid on koostatud ülimalt täpselt, esineb neil sellist nähtust reeglina väiksemal määral ning nii võibki jääda mulje, et soetatud moodne auto on vanaga võrreldes n-ö hirmus õlijoodik.
tegelikult läheb see nüüd gaasi teemast välja küll liiga palju