15-02-2017, 14:25 PM
(14-02-2017, 22:28 PM)motamees Kirjutas: Mootori heli saab küll vaiksemaks.
Kui aga vaadata auto vedrustust, siis seal just on viga. Maanteemüra tuleb otse rattalt, läbi õõtshoova ja keresse. Sealt juba salongi. Parematel masinatel on vaheraam, mis on pehmete puksidega veelkord mürale takistuseks ja see aitab.
Tuulemüra vastu ei aita korralikud tihendid, vaid vihmaveerennide äralõikamine ja üleüldse aerodünaamika parandamine. Seada aga vanauto puhul ju ei tehta.
Ega siin pole vaja minuga vaielda. Elu ise on näidanud seda autode arengu puhul. Siinkohal selle vaidluse lõpetan. Inseneridega tuleks siis vaielda.
Just. Et inseneridega.
Mul oli vastupidi - teemüra sai ilusti maha, mootorit natuke jäi läbi torpeedo kuulma. (mootori poolel kapoti all tal mingit isolatsiooni ei olnud ette nähtud ja ei tohtinud musta numbri tõttu panna ka. Lisaks ahjud jne on tehtud 60ndatel, sealt tuleb ka pisut läbi)) Ja, noh, sumps (RV eest taha) sai kah meelega väike "tänavakibe", seetõttu tegi ka tagant veidi rohkem häält.
Tänapäeva tehaseautol, isegi, kui on esisild puksidega raamil, on hääl pisut valjem, kui omatehtud müraisolatsiooniga õõts-kere-küljes versioonil. Paraku. Paljud ju on lasknud oma salongist uuena pärit autod müraisolatsioonikontorist läbi. Ja pilt muutub kardinaalselt. Uute japside ostjad eriti.
Ja otse loomulikult, KÕIK, mis veermikus kummist oli, läks uus; oli ta katki või mitte, vahet pold. Õõtsad koos puksidega, stabikamajandus, vedrutaldrikute vahekummid jne.
Vana ja kõva on see kumm ju ikka, mis siis, et katki pole.
Vihmaveerenn jms hakkab alles maanteel mängima. Aga mitte oluliselt, kui tihend on korralik.
Ja kunagi kellegagi vaidlesin siin, et kas katuseruberoid või kallis tuuningupoe pigimatt...
Ega see Sina ei olnud?
.