Pobi muudatused oktoobris 1950
#1

Sirvisin Pobi rooli mudeleid uurides hetk tagasi Antoni 1951. aastal ilmunud \"Amatöörautojuhi käsiraamatu\" 1. trükki ja leidsin sealt ühe huvitava asja.

Nimelt olen ma senini arvanud, et 1950. aasta oktoobris toimus Pobeda juures korraga kaks olulist muutust - muutus käigukast koos kangi asukohaga ja teise kohta (mootoriruumi seinale) nihkus õli peenfilter. Sellele viitab ka 1950 ilmunud Liphardt-Wassermanni raamat, kus need muudatused on kirjeldatud lisas ja koos.

Leian mina Antoni raamatust aga sellise Pobi fotod, kus käigukang on veel rõõmsalt põrandal, aga filter paikneb juba uues kohas, mootoriruumi seinal.
Mootoriruumi mitmete (ülekattega tehtud) fotode põhjal võib arvata, et läbivalt kogu raamatus on Anton pildistanud ühte autot, mis on tegelikult ka väga loogiline - miks ta pidi mitut sama marki autot oma raamatu jaoks pildistama minema?

Seega jääb mul üle vaid eeldada, et peenfilter vahetas oma asukohta VAREM kui oktoobris 1950, sest käigukasti muutus on paljudes allikates täpselt dateeritud esimese ZIMi konveierilt mahavuramisega. Ja Anton sattus pildistama sellise vahevariandi autot.

Igatahes minu 1949. aasta autol kinnitub õlifilter veel kindlalt mootoriplokile, karburaatorist veidi ettepoole.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Pobi muudatused oktoobris 1950 - Autor: valdo - 10-03-2004, 03:06 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne