M: Saab 900i 2.0, 1989 a.
#1

Seoses elukorralduse ja huvide muutumisega panen raske südamega müüki enda lennukilaadse toote ehk 1989. aasta Saab 900i. Jõuallikaks on kuueteistklapiline B202i, millel rammu tervelt 98 kW (tehn. passis 79 kW) jagu ning hingamist hõlbustab katalüsaatori puudumine. Bensiini on tarbinud siiani eeskujulikult keskmiselt 8,28 liitri piires 100 km kohta. Hammasrattaid käigukastis on tervelt 5 edasikäigu jagu ning käiguvahetus toimub manuaalselt. Värviks on 214H ehk siis Saabi kirsipunane. Terve klaasiring on pronkstoonis, küljeklaasidel toon küllaltki tugev. Salongi krooniks on ülihästi säilinud beež Elmo nahksisu. Kere on väga heas seisus, keevitamist ei vaja (korralik tehase korrosioonitõrje ning vähene talvel liiklemine). Lisadeks on roolivõimendi, esitulede pesurid, avatavad tagumised aknad, nahksisu, tagaspoiler. Auto on toodud Soomest 2013. aasta suvel, seega minu käes sõitnud nüüdseks 2 aastat ja kokku on läbisõitu kogunenud ca 228 000 km. 

Auto plussid:

1. Väga heas seisus kere, 97% originaalvärvi all. Ennetavalt olen lasknud värvida ühe liistualuse ja kõrvaldanud korrosiooni jalgealuse vaiba alt.
2. Üliheas seisus nahksisu, mis on unikaalne vabalthingavale mudelile.
3. Täiesti mõravaba armatuur.
4. Korralik kroomvõre.
5. Kolksuvaba veermik (seda kinnitavad kaks Eestis tehtud ülevaatust). Kõik siiani vahetatud osad on olnud Saabi originaaliosad.
6. Korralik lõtkuta roolilatt ja toimiv roolivõimendi.
7. Tehtud korralik korrosioonitõrje Teroson kereõõnsuse vahaga.
8. Tuliuus esiklaas.
9. Uus Saab-Scania märk kapotil.
10. Uus Sachs’i sidurikomplekt.
11. Uus Bosch’i pingerelee.
12. Uues süüte küünlad + kõrgepingejuhtmed.
13. Vahetatud õlipumba O-rõngas ja simmerlingtihend.
14. 2013. aasta lõpus vahetatud esimesed pidurikettad ja terve klotsiring.
15. 2014. aasta talvel paigaldatud uus Varta aku.
16. Kõrvaldatud pisemaid õlilekkeid.
17. Eelmise omaniku poolt vahetatud siduri töösilinder.
18. Originaal 15“ plekkveljed (uunik talverehvidega) + roostevabad ilukilbid.
19. Originaal Aero 15“ valuvelg.
20. Kaasa tulevad veel 15“ Softspoke Saabi valuveljed.
21. Originaal varuratas, tungraud ja ohukolmnurk.
22. Originaalporimatid.
23. Olemas on ka originaalstereo, mis rõõmuga kassette mängida soovib. Hetkel istub tema pesas 2014. aastal ostetud Pioneer.
24. Hooldus- ja käsiraamat, garantiikiri.
25. Defa plokisoojendus ja voolupistik salongis.
26. Väga ruumikas 3D kere kohta.
27. Ülistiilne keredisain ja kiiksuga (lennuki)inseneritöö.
28. Jõuline mootor. B202 mootoril on ressurssi sõita korraliku hoolduse korral kindlasti vähemalt 500k km! GJM käitava ketti kulumist on kontrollitud ja ressurssi on veel piisavalt. 


Miinused:

1. Ripplagi (hellitavalt baldahhiin), mis on klassikule nii iseloomulik, et seda on juba raske puuduseks nimetada (polsterdajaga on aeg juba kokku lepitud).
2. Värv pole enam nii särav kui tehasest tulles, piisaks ainult läigestamisest või toonvahast.
3. Mõni üksik pisike mõlk (siinkohal tänu kaasparkijatele!) kivitäke ja kriimuke. Ei midagi traagilist.
4. Kergelt tuhmunud plastikud.
5. Paar tiksuvat hüdrotõukurit.
6. Iseloomulik õrn käigukastivilin, mis on klassikule tüüpiline, lähima 50k km jooksul midagi karta pole.
7. Natukene väsinud amordid ja vedrud. Mõjutavad pigem auto välimust, sest korralikul asfaldil sõites absoluutselt ei häiri.
8. Uksed vajavad kerget reguleerimist (võiks sujuvamalt sulgeda).

Lähiajal tuleks teha õlivahetus ja mõelda ka pidurivedeliku vahetamise peale (kontroll indikaatoriga näitaks, et vedelik on rahuldavas seisus). 

Lähemalt saab auto kohta lugeda ka Saabiklubi foorumist: http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthre...?tid=27221
Kütusekulu ja tehtud tööde kohta saab ülevaate: https://www.spritmonitor.de/en/detail/601085.html

NB! Tegemist on kiiksuga autoga, mis sobib tõelisele fännile, kes hindab originaalkonditsiooni, voolujoonelist disaini ja teab selle auto võlusid. Tegemist on puhtatõulise Saabiga, enne kui GM suutis uute mudelite väljatulekuga „kvaliteediga“ üllatada. Selline tõupuhas auto paneb sind hindama Saabi kui automarki ja vaevalt pärast sa millegi muuga sõita tahad. Julgen väita, et konkreetse isendi näol on tegu ühe parima originaalsena säilinud isendiga Eestis. Boonuseks võib lisada veel asjaolu, et antud auto on osalenud (suures plaanis!) mitmetes stseenides ühes Eesti noortefilmis, mis esilinastub 2016. aasta kevadel.

Registreerimismärk: 272 BKB
VIN: YS3AC35D6K7017784

Ja siis kõige olulisema juurde – hinnaläbirääkimisi alustame 4500 € juurest. 
Kindlasti on õigel huvilisel auto kõrval seistes seda liigutada emmas-kummas suunas. Loodan, et uus omanik on huvitatud auto säilitamisest ning pakub talle garaaži näol päiksevarju ja kaitset ka meie soolarikka talve eest. Osta endale vanakooli Saab ja naudi igat sellega läbitud kilomeetrit!

Lõpetuseks mõni pilt ka. Rohkem näeb siit: http://album.ee/album/261493/50354723


[Pilt: orig_29277187_olsX.jpg]

[Pilt: orig_29277167_gIeF.jpg]

[Pilt: orig_29277169_K5WZ.jpg]

[Pilt: orig_29277177_OZ4n.jpg]

[Pilt: orig_29277099_ujvw.jpg]

[Pilt: orig_29277103_JpPQ.jpg]

[Pilt: orig_29277105_lCu2.jpg]

[Pilt: orig_29277183_Ly9t.jpg]
 
Vasta


Sõnumeid selles teemas
M: Saab 900i 2.0, 1989 a. - Autor: Illimar - 06-08-2015, 12:52 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne