ZAZ 968 - 1971 - Seiklusminister
#1

Kui nüüd alustada algusest, siis mind nakatasid sapikapisikuga Sapikaklubi entusiastid Ahti ja vennad Aedviirud. Minnes ajas üsna mitu aastat tagasi on silme ees roheline ja kollane sapikas. Kõikjal üle Eesti autoorienteerumas ja väga järjepidevalt. Nende auto omanike pühendumus, sõbralikkus ja elustiil olid kadestamist väärt. Kuuludes ligi 12 aastat ühe teise klubi liikmeskonda sain aru, et see sära on kadunud ja aeg oleks muuta automarki. Aga see aeg venis ja venis kuna silmapiirile ei tekkinud ühtegi sobivat isendit. Pakkumisi tuli igast Eesti otsast, aga küll ei sobinud hind, siis jälle masin ise ja nii see läks. Ega ma ise olin ka paras pirts ja võttes nõuks idee, et tark ei torma, siis sai ootel olla ligi 3 aastat.

Minu sooviks oli saada endale üks korralik 968a. Mulle meeldis just selle masina esiots ja loomulikult oli sooviks ka kumerad õhuvõtuavad külgedel. Mida aeg edasi, seda lootusetum oli sellist masinat leida. Lõpuks olin avatud kõikidele pakkumistele ja kõlbas ka 968m.

Aasta oli 2014 kui Facebookis sattusin ühe 966 müügikuulutusele. Hind oli tol ajal 1500 eurot. Seda oli kindlasti liiga palju, vähemalt minu jaoks ja nii see pakkumine ununes. 2015 aasta juunis tuli mulle see kuulutus uuesti meelde ja otsisin inimese uuesti ülesse. Tuli välja, et auto on alles ja otsustasin alustada pakkumist. Algelt oli tüübi soov 1200 eurot. Pakkusin 900. Tema ütles, et alla 1000 ära ei anna. Ok, leppisime 1000 kokku ja kui Hiiumaale satun, siis vaatan masina üle....

Sellest hetkest oli selge, et seda masinat ma tahan. Plaan oli jõuda veel Sapikaklubi suvepäevadele Ida-Virumaale, aga päevas on 24 tundi ja ei jõudnud kuidagi Hiiumaale masinat vaatama ja tehingut sõlmima.

Lõpuks jõudsin Hiiumaale ja leppisin auto vaatamise kokku. Kui garaazi uksed avanesid, siis tabas mind vaimustus mis rauges üsna pea ja asendus segadusega. Auto nägi ilus välja, aga müüja oli suutnud garaazis ühe külje autol ära kriipida. Poleks neid kriime, oleks kohe tehinguks läinud. Lisaks ei olnudki auto 966 nagu algul lubatud, vaid 968 ülemineku mudel. Ma isegi ei teadnud, et on olemas ilma tähiseta 968. Lisaks olid auto vigadeks vettinud uksepolstrid, ja rooli ümbrise oma leiutis. Kuna suunatule kang oli ära murdunud, siis oli see asendatud lülitiga ja lastud pleki ribaga rooli ümbruse plasti külge. Lisaks jäi silma üks vahetatud esitiib. Võtsin mõtlemisaja.....

.... 2 päeva mõtlemist ja tegin pakkumise 800 eurot. Võtku või jätku. Järgnes müüja poolne mõtlemiseaeg ja kolmapäeval 22.07 saabus otsus, et läheb kaubaks ja lähme Arki. Pärast segadusi auto paberitega sain oma esimese sapika omanikuks. Peale tehingut tegin selle autoga esimese sõidu ja tunne oli vägev. Lisaks emotsioonile oli vägev ka müra. Kuna see oli esimene kokkupuude antud autoga, siis ei oska ka võrrelda, et kas see peakski nii olema. Autoga sain kaasa ka eelmise omaniku viimase 10 aasta sõidupäeviku. Viimase 10 aastaga on auto sõitnud alla 5000 km. Hetkel on spidomeetri näiduks 70034 km.

Tegin autost mõned klõpsud: Pildid autost
 
Antud masinaga on tekkinud ka rohkelt küsimusi:
 
a) Kõrvalistuja jalgealune on märg. Kust võiks vesi sinna sattuda?
b) Juhiukse avamise süsteem erineb kõrvalistuja omast. Kumb on orginaal?
c) Mida teha salongi põhjaga? Kuna seal on vohamas rooste, siis mis vahendiga võiks selle põhja üle võõbata?
d) Kas polstrid on kõigil mudelitel sarnased või on erinevusi? Vaja oleks soetada uued ukse ja tagumised polstrid.
e) Rooli ümbruse plastikud ja kangid? Kas sobivad ka uuema mudeli omad ja kas neil on erinevust?
f) Kuidas peaks olema rakendatud vee äravool juhipoolselt küljelt. Praegu voolab ta kapotihinge august kapotialla, sealt niriseb siduripedaali august salongi ja seega on juhi jalgealune pidevalt märg.
 
Küsimusi on veel, aga need tulevad jooksvalt.


               
Vasta


Sõnumeid selles teemas
ZAZ 968 - 1971 - Seiklusminister - Autor: Seiklusminister - 13-08-2015, 07:23 AM
RE: ZAZ 968 - 1971 - Seiklusminister - Autor: Jossu - 13-08-2015, 08:28 AM
RE: ZAZ 968 - 1971 - Seiklusminister - Autor: zazik - 13-08-2015, 10:03 AM
RE: ZAZ 968 - 1971 - Seiklusminister - Autor: Seiklusminister - 13-08-2015, 12:48 PM
RE: ZAZ 968 - 1971 - Seiklusminister - Autor: aavu - 13-08-2015, 17:13 PM
RE: ZAZ 968 - 1971 - Seiklusminister - Autor: Seiklusminister - 14-08-2015, 06:46 AM
RE: ZAZ 968 - 1971 - Seiklusminister - Autor: aavu - 14-08-2015, 18:17 PM
RE: ZAZ 968 - 1971 - Seiklusminister - Autor: Seiklusminister - 07-10-2015, 14:44 PM
RE: ZAZ 968 - 1971 - Seiklusminister - Autor: v6sa - 07-10-2015, 15:20 PM
RE: ZAZ 968 - 1971 - Seiklusminister - Autor: Qunts - 07-10-2015, 16:11 PM
RE: ZAZ 968 - 1971 - Seiklusminister - Autor: zazik - 07-10-2015, 19:50 PM
RE: ZAZ 968 - 1971 - Seiklusminister - Autor: Qunts - 07-10-2015, 20:14 PM
RE: ZAZ 968 - 1971 - Seiklusminister - Autor: zazik - 07-10-2015, 21:15 PM
RE: ZAZ 968 - 1971 - Seiklusminister - Autor: olevtoom - 08-10-2015, 13:12 PM
RE: ZAZ 968 - 1971 - Seiklusminister - Autor: zazik - 08-10-2015, 19:03 PM
RE: ZAZ 968 - 1971 - Seiklusminister - Autor: Jossu - 08-10-2015, 09:19 AM
RE: ZAZ 968 - 1971 - Seiklusminister - Autor: umm - 08-10-2015, 10:31 AM
RE: ZAZ 968 - 1971 - Seiklusminister - Autor: olevtoom - 08-10-2015, 19:14 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne