08-10-2015, 13:12 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-10-2015, 19:07 PM ja muutjaks oli olevtoom.
Muutmise põhjus: trükivea parandus: MeMZ-966A on kah 887 ccm
)
(07-10-2015, 21:15 PM)zazik Kirjutas: ...966, 966B, 968 ja 968A peaks kõik olema erinevate mootoritega. 966 oli 965A mootoriga, 966B kohta ei tea. Ma pole päris kindel, kas 966 eraldi mudelina üldse (suurtootmises) eksisteeris või tuligi kohe 966B ja indeksit lihtsalt ei kasutata eriti.Ma olen kogu teadliku eluaja teadnud, et 966 oli 1200-kuubikulise 40-hj mootoriga ja 966B (vene "V") sai muhu 900-kuubikulise 30 hobujõuga uude keresse kohandatud mootori. Kontrollisin asja Aleksiuse ja Palu 1972. aastal ilmunud raamatust "Sõiduautod", mida võib pidada väga usaldatavaks allikaks. Selle järgi on automudelite ja mootorite vastavus järgmine:
ЗАЗ-965A МеМЗ-966 (887 ccm, 30 hj)
ЗАЗ-966В МеМЗ-966A (887 ccm, 30 hj)
ЗАЗ-966 МеМЗ-968 (1197 ccm, 40 hj).
Ka mõned venekeelsed võrgulehed räägivad sarnast juttu. Ühes kohas tõlgendatakse V-tähte kui "временный" e. ajutine. (See ajutine periood kestis õhkjahutusega sapikate tootmise lõppemiseni ).
Edit: trükivea parandus: MeMZ-966A on kah 887 ccm, mitte 897, nagu alguses kirjutasin.