Jawa 356 süüte reguleerimine
#13

(07-09-2016, 13:51 PM)kalju1 Kirjutas:  ...aga see oli kokku pressitud nii, et süütepoolne võlliots oli 180 kraadi valesti.
Mismoodi ma ka ei proovinud, süüdet selliselt paika ei saanud, et kontaktivahe normi piires oleks olnud. Kontaktide vahe suurenes peale süütehetke kuni umbes paari millimeetrini.
Kas järelduseni, et vänt on valesti kokku pressitud jõudsite ainult selle põhjal, et süüdet oli raske paika saada? Kuskil kindlasti on ka jooniseid, aga jämedalt võttes meenutab kulumata Jawa süüte ekstsentriku/nukkmuhvi profiil silindrit, millele on tehtud tangentsiaalselt umbes kolmandiku, so. 120 kraadi, ulatuses sisselõige. Seejuures ei ole sisselõige sirge, vaid kumer, mistõttu ülalviidatud paar millimeetrit tundub ilmse liialdusena. Kui nüüd oletada, et nukkmuhv on peal 180 kraadi valesti, siis "enam-vähem" õige süütehetke korral peaksid kontaktid umbes mõnikümmend kraadi pärast ü.s.s. - i hoopis sulguma ning uuesti avanema a.s.s. juures. Mootori töötamise huvides peaksid nad siis kohe uuesti jälle sulguma, mis kulunud nukkmuhvi korral isegi oleks võimalik. Lühidalt kokku võttes meenutab Teie kirjeldus ikkagi pigem olukorda, mis tekib väntvõlli otsa viskumise ning kulunud detailide korral, nagu ma juba varem mainisin.
Ma muidugi ei väida, et väntvõll ei võinud olla valesti koostatud ja et analoogne viga ka teemaalgataja tsiklil ei ole, aga see on siiski vähe tõenäoline. Siinkohal tuletaks meelde, et võlli otsa õiget asendit on väga lihtne kontrollida: kolvi ü.s.s. - s peaks rootori tihvt "vaatama" samuti üles (tihvti telg peaks olema paralleelne silindri teljega).  

(07-09-2016, 13:51 PM)kalju1 Kirjutas:  Tähtis oli süütehetk paika seada, sellest edasi ei ole kontaktivahe oluline, peaasi, et kontaktid sulguda ja kondensaator laaduda jõuaks. Süüdet tuli reguleerida ikka paar korda suve jooksul, kontaktide põlemise tulemusena nihkus süütehetk varasemaks, millest andis tunda põhiliselt tagasilöögiga käimalöömisvändal.
Ilmselgelt kondensaator ikka ei jõudnud piisavalt laaduda, kui kontaktid nii tihti ära põlesid (kui just suve jooksul üle 10000 km ei sõitnud). Jawa süüte reguleering püsib vabalt 3000 km, kui aeg-ajalt ikka "vilti õlitada". Enda omal reguleerisin viimati umbes 4000 km tagasi ja nüüdseks on jah tunne, et võiks üle vaadata. Tagasi võib lüüa ka hilisevõitu süütega, nii et see ei ole paraku mingi eriline näitaja.

(07-09-2016, 13:51 PM)kalju1 Kirjutas:  ...siis õnnestus väntvõll tagurpidi pöörlema lasta. Tore oli näidada kuidas minu Jawal tagurpidi käik on.
Mul ka õnnestus see varem, aga pärast uue mitteviskava väntvõlli, uute laagrite ning uue ekstsentriku paigaldamist ei õnnestu enam kuidagi, sest igasusugused parasiitsädemed ja muud anomaaliad kadusid.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Jawa 356 süüte reguleerimine - Autor: retro - 26-08-2016, 09:06 AM
RE: Jawa 356 süüte reguleerimine - Autor: isandpauk - 26-08-2016, 10:02 AM
RE: Jawa 356 süüte reguleerimine - Autor: retro - 26-08-2016, 13:42 PM
RE: Jawa 356 süüte reguleerimine - Autor: isandpauk - 26-08-2016, 15:39 PM
RE: Jawa 356 süüte reguleerimine - Autor: stretch - 26-08-2016, 16:37 PM
RE: Jawa 356 süüte reguleerimine - Autor: Baracus - 06-09-2016, 10:13 AM
RE: Jawa 356 süüte reguleerimine - Autor: retro - 26-08-2016, 15:50 PM
RE: Jawa 356 süüte reguleerimine - Autor: uko - 31-08-2016, 23:24 PM
RE: Jawa 356 süüte reguleerimine - Autor: retro - 01-09-2016, 13:15 PM
RE: Jawa 356 süüte reguleerimine - Autor: stretch - 06-09-2016, 18:27 PM
RE: Jawa 356 süüte reguleerimine - Autor: kalju1 - 07-09-2016, 13:51 PM
RE: Jawa 356 süüte reguleerimine - Autor: stretch - 08-09-2016, 18:13 PM
RE: Jawa 356 süüte reguleerimine - Autor: pen.skar - 07-09-2016, 14:22 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne