Nissan Laurel 1987 - randoA
#1

Tere kah!

Pole pikka aega miskitest tegemistest kirjutanud, kuid ühtäkki tekkis mõte et võiks ju...

Niiöelda alguslugu...

Algas kõik sellest, et igapäevasteks sõitudeks-vedudeks-toimetusteks olev 1992a w124 mersu universaal, mille jõuallikaks on 3 liitrine vabalthingav diisel automaatkastiga on liialt väsinud, et täita tööülesandeid. Ei, vabandan, "väsinud" ei ole õige sõna, sest elujõudu on mootoris küllaga, arvestades asjaolu, et maha on veerenud 540 tuhat km, ei ole probleem ka keres-viimast sai kohe peale ostmist lapitud ja vägagi eeskujulikuks tohterdatud. Probleem on veermikus mis on viimseni hõredaks kulunud, täpsemalt siis tagasild. Jah, ilmselt nii mõnelgi on nüüd idee, et miks krt ei vahetanud pukse ega teinud remonti selle asemel et soetada uus surnukeha. Kuna teadsin ammu et säärane ettevõtmine peaks tulema, siis olen soetanud juba nii mõnegi "upgreid" paketti mida külge istutada, täpsemalt siis 108kw turbodiisel mootor, ASD diffrensiaal, uued vedrud jnejne, kindlasti ka uued kütuse ja hüdrotorud. Kuna sellist asja ülejala teha ei taha ning motivatsiooniga on kohati raskusi, siis kiiret remonti sellest tulema ei saa...
Müümine ei tule samuti kõnealla, sest liialt hästi end üleval pidanud ning treileri ette ideaalne vedur.

Laurelit olen õigupoolest ihanud omale kaua...vähemalt 3 aastat. Mõned on olnud, mõnda näinud ja katsunud, aga tol hetkel polnud vist isegi lube, rääkimata siis rahast, et midagi soetada...
Õigupoolest silmasin laureli kuulutust volvoklubis, kus taheti vahetada mõne tagaveduse volvo vastu. Viimastest puudust ei ole. Helistasin, rääkisin, tuldi kohale nissaniga ning vaatasime üksteise varandust. Vahetusega kahjuks kaubale ei saanudki, kuna taheti diiselvolvot, minul ainult bensukad ja üks diisli ehitamine käsil...kui nii võib öelda.

Aga ei andnud rahu, oli ju ikkagi toimiv Laurel, omas ülevaatust, peaaegu talverehve, ja mis mulle meelepärane-automaatkasti. Aga ei, see pole kaugelt kirss tordil- selleks oli läbiva roosteta kere. Siiani ei ole tuvastanud üheski kohas läbivat roostet, kuid jah, siinseal on näha mullitamist ja roostealgmeid-värvimisest ei pääse.

Otsus...
Kuna kuu läbisõit on päris suur, siis bensuautoga mõne aja kulgemine oleks olnud liigne kulu rahakotile, arvestades seda, et bensukad mis mul on, ei sõida alla 10ne sajale siis otsustasin et diiselauto peab tulema. Kaalusin kõikvõimalikke variante: 200 euristest diiselprimeratest 1000 euriste audi a6-teni aga sisimas teadsin, et peab tulema ainult see üks ja õige...mida on otsitud ja tahetud aegade algusest...

Toomine...
võis ta olla eelmine nädal, ühel õhtul võtsin vastu otsuse, et nüüd! seadsime sõbraga mersu nina Hageri poole ning kohale jõudsime ka eluga :Big Grin Huvitas mind külmkäivitus, mida ma ka nägin. Oli Laurel 2 nädalat seisnud, aga nõrga akuga käima end vedas. Jah, mersuga ei anna võrrelda, aga ära ma ta võtsin. Kubises vigadest, kuid rattad olid all, pidurdas, tuled põlesid ja mootor töötas. Toomine oli kentsakas, sest rooliga ja gaasiga pidi ettevaatlik olema kuna all olid talverehvid ajast, mil Eestis oli veel käibel rubla...

Järgmisel päeval valges üle vaadatud, veendutud et välimust kahjuks väga palju pole, koorub lakk, koorub pahtel, aga endiselt ei tuvastanud kuskil roostet. Kuna värvipüss püsib käes, ei näinud erilist probleemi miskine tulevikupoole väike uuenduskuur teha. Piisavalt haruldane liikur meie teedel et selline aeg ja raha talle pühedada.
Mootori töö poolest ei ole ühtegi halba sõna, töötab, käivitub kenasti, siitsealt esineb lekkeid aga kõik on tehtav ja loiku alla ei jää.

Tehtud ja Tegemata:
Läbisõitu on hetkel spidomeetril 254 tuhat kopikatega, kas ka tõene-ei tea. Mootor tundub olema vahetatud vanema LD28 tüüpi katla vastu. 

Ostes vajasid kohest tähelepanu:
1. roolivõim ei töötanud- vahetatud pump ja saadud toimima
2. kesklukk ei toiminud- vahetatud juhiukse el akna plokk ja saadud toimima
3. esiustel puudusid piirajad- paigaldatud
4. tehtud üldine hooldus-õlid, filtrid, eelsüüteküünlad
5. hulk lüliteid ei toiminud-vahetautd välja toimivate vastu
6. kütusepaagi luuk käis lahti pagasnikust-parandatud
7. pagasniku lukk kinnikiilunud-korrastatud
8. summuti lödises ebameeldivalt läbi-keevitatud
9. tagapidurid vajasid klotside pealekeeramist-tehtud
10. rehvid ohtlikult kulunud/kandiliseks vajunud- vahetatud

Tihtipeale ringi liikudes ja parkides on inimestel tükk tegemist et aru saada millega tegu, nii mõnigi jääb pikemalt vaatama, teeb tiiru ümber auto või teeb juttu :Big Grin 
soetasin uued rehvid, töökotta sõites oli ka sealsetel meestel tükk tegu , et nuputada mis massin see säärane on. Veel suurem oli imestus, et nii vanale autole pannakse alla uued rehvid. Peale seda osutati kõrvalseisvale lexsusele ja räägiti, et tavaliselt masin selline ja velg vinge, aga rehve otsitakse töökoja tagant utiilihunnikust :Big Grin

pisivigu leidub endiselt palju, hetkel võitlen eelsüüteküünaldega. Tuli põleb ainult 6-7 sekundit, aga selle ajaga ei tõmba küünlaid korralikult soojaks, 2x eelsüüdet siis läheb poolest pöördest käima. proovisin doonori pealt ringi tõsta kõikvõimalikke releesid ja ajusid. Lisaks keerasin külge uued küünlad.
Lappasin 3 tundi miskist diiselnissanite foorumit, kust lugesingi välja et ongi säärane nõme seis ja põlevadki reeglina lühikest aega, enamus läinud seda teed, et nupp vahele või tempi anduri pistik lahti (2 andurit, üks näidik, teine küünalde impulss)

Igav ei hakka
Piltmaterjali palju pole, kuid ettekujutluse saab siiski:
[Pilt: 01107219233913e.jpg]
[Pilt: 01107219219803a.jpg]

Toomise õhtul tehtud 2 pilti, ilmselt saab mingihetk juurde.

[Pilt: 0110721919aefc7.jpg]


Paar päeva hiljem panin padinal Rakverre ja tõin doonori. Kuna juppe ei leia tikutulega, isegi mitte majaka valgusega, siis peab iga võimalust kasutama et varuks juppe korjata :Big Grin

[Pilt: 011072192583792.jpg]


Kusjuures, tegu väga haruldase diisel-tagamootor-poolboksermootoriga nissaniga :Big Grin

Aga tegelikult legend käib nõnda: Olla olnud sõitev nissan, aga patrolil jooksnud mootor kotti, tõsteti nissani pealt mootor patrolile ning kokkujooksutatud jäänuk nissani pagassi. Seisnud suhteliselt kaua nõnda, et vajutanud juba kere kah kõveraks, pole vast vajalik mainidagi, et roostet omajagu...


Üritan vahest kirjutada, ehk peaks kedagi huvitama Big Grin

Juppide ja doonorite osas pean suuresti konkureerima vast Eliisa25-ga :Big Grin

Hommepäev teen ehk mõne pildi juurde ja tutkin endasi eelsüüdet.

Kui kellegil leidub miskit juppe tollele, või teab kedagi, kes teab kedagi, kel on, siis kiri postkasti on teretulnud!

vanad volvod, sekka mõni muu liikur...

Ostan vanu VOLVOSID! 200,700 ja 900 seeria, igas seisukorras 52 93 905
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: randoA - 11-01-2017, 23:06 PM
RE: Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: Maamees - 12-01-2017, 06:09 AM
RE: Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: v6sa - 12-01-2017, 06:52 AM
RE: Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: TeeTL - 12-01-2017, 13:22 PM
RE: Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: randoA - 12-01-2017, 18:05 PM
RE: Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: TeeTL - 12-01-2017, 18:39 PM
RE: Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: randoA - 12-01-2017, 19:13 PM
RE: Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: hulgus - 12-01-2017, 20:23 PM
RE: Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: randoA - 12-01-2017, 20:49 PM
RE: Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: hulgus - 13-01-2017, 11:05 AM
RE: Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: Marko - 13-01-2017, 01:52 AM
RE: Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: randoA - 13-01-2017, 11:13 AM
RE: Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: hulgus - 13-01-2017, 12:15 PM
RE: Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: Marko - 15-01-2017, 22:30 PM
RE: Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: randoA - 13-01-2017, 14:34 PM
RE: Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: eliisa25 - 15-01-2017, 21:29 PM
RE: Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: randoA - 15-01-2017, 23:23 PM
RE: Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: Marko - 15-01-2017, 23:33 PM
RE: Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: randoA - 16-01-2017, 10:46 AM
RE: Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: randoA - 21-01-2017, 23:26 PM
RE: Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: Marko - 22-01-2017, 00:06 AM
RE: Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: randoA - 22-01-2017, 11:20 AM
RE: Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: TUUR - 06-02-2017, 16:49 PM
RE: Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: Marko - 06-06-2017, 14:28 PM
RE: Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: randoA - 06-02-2017, 17:21 PM
RE: Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: Alts - 06-02-2017, 17:23 PM
RE: Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: TUUR - 06-02-2017, 17:51 PM
RE: Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: randoA - 07-02-2017, 09:24 AM
RE: Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: eliisa25 - 08-02-2017, 22:41 PM
RE: Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: randoA - 08-02-2017, 22:50 PM
RE: Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: eliisa25 - 08-02-2017, 23:00 PM
RE: Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: randoA - 09-02-2017, 10:12 AM
RE: Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: eliisa25 - 09-02-2017, 21:06 PM
RE: Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: TeeTL - 10-02-2017, 00:11 AM
RE: Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: v6sa - 10-02-2017, 09:29 AM
RE: Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: randoA - 10-02-2017, 19:17 PM
RE: Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: eliisa25 - 10-02-2017, 21:50 PM
RE: Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: v6sa - 11-02-2017, 11:04 AM
RE: Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: randoA - 27-02-2017, 19:28 PM
RE: Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: TUUR - 28-02-2017, 00:29 AM
RE: Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: Alts - 28-02-2017, 00:26 AM
RE: Nissan Laurel 1987 - randoA - Autor: randoA - 28-02-2017, 10:13 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne