D8e väntvõlli vahetus
#1

D6, D8, D8e väntvõllide infot vajaksin...
Lappasin teemasid ning peamiselt on arutatud väntvõllide rihtimisest, mõnest erisusest ja laagrite vahetamisest.
Kõik need teemad on muidugi vajalikud, sest kasutusjuhendist üldjuhul väntvõllide kohta "nippe" välja ei loe...
Mul pigem selline demagoogiline arutelu.


Võtsin lahti D8e mootori sellepärast, et väntvõlli kepsulaagri loks oli 0,3mm +- mõõteviga 0,05mm. Mootori töös oli väga suur kohin/kihin. Tundub ega ka laagrid kõige paremad polnud. Kepsulaagrite vahetus oleks ehk kõige lihtsam tegevus olemas oleva võlli kordasaamiseks, kui vahendid ja oskused oleksid olemas, aga kahjuks neid mul pole... Teemasid lapates ei tundu ka kõige kuluefektiivsem ettevõtmine kui seda lasta kellegil oskajal teha. 
Minu D8e mootoris olev võll ei pruugi olla seal originaal... vaid juba kellegi poolt sinna pandud D6 vänt... järeldan sellest, et magneti poolne võlli otsa läbimõõt on 10mm ning tasakaalustuse avad on katteteta.
Sain WanaKolgast hea hinnaga teise väntvõlli - ning ei pööranud ühele pisikesele detailile tähelepanu aga saadud väntvõlli magneti poolne võlli ots on 12mm ning suurema poldiga kinnitub ka magent. 
Saadud väntvõll on ülemõõtes igati pidi tipp-topp - kepsulaagris loksu ei ole - kui on siis selline, mida mina oma mõõtmisega mõõtevea piires ei tuvastanud.
Vasak poolne siis mootoris olnud väntvõll ja paremal siis saadud.
   
Mõningad kahtlused/küsimused/arutelu punktid:
1. Siin on kumanud läbi, et d8e väntvõll kui selline pole nüüd kõige parem... millest selline arvamus... ja miks peaks eelistama D6 väntvõlli?

Eks pean otsima siis uue magneti, mis istuks 12mm võlli otsa või siis ehk saab keegi vahetada sama korras võlliga...
2. Samas kas magneti soetamisel pean vaatama, et ka nukk oleks küljes või saab 10mm nuka sinna paigaldada?


Igatahes mootor ise seest suht korras, siduri korkmaterjali võiks vahetada aga karjuvat vajadust pole (kui hea hinnaga õnnestub saada siis ju võiks...) Mootor ise oli mustavärvi tummise mastiksiga koku laotud... pigem soetan aftermarketi tihendikomplekti ja paigaldan nendega.

3. Väntvõlli laagrid sai uued 203 soetatud ning jätan väljapoole katted alles. Kas katted tasub alles jätta või hakkab see laagri õlitust takistama
Laagrite eemaldamine ei tundu praegu väga keeruline ning läbi vända olevate aukude saab ilusti laagrid maha koputada (eelnevalt laager kuumaks, vänt vikseerida põsega alusele nii, et laager saaks alla liikuda ning läbi augu siis laagri servadele kitsa poldiga väljapoole toksida)

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta


Sõnumeid selles teemas
D8e väntvõlli vahetus - Autor: CHRhmm - 13-06-2017, 13:13 PM
RE: D8e väntvõlli vahetus - Autor: iceman - 13-06-2017, 17:45 PM
RE: D8e väntvõlli vahetus - Autor: CHRhmm - 14-06-2017, 09:02 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne