11-10-2017, 22:52 PM
(11-10-2017, 22:40 PM)Formika Kirjutas:Ja-jah, ega nõukogude inimesel polnud vajagi neis numbreis orienteeruda. Tänane nõuka-tehnika huviline siiski võiks. A too muusemi sõiduk näikse olevat pika kerega sõiduk, seega 115.(11-10-2017, 22:29 PM)Kadjakas Kirjutas:Nõukogude inimestel oli raske nendes paljude numbrite kombinatsioonis harjuda. selle olidki 4104 ja+ seeria autod kõik ZIL 115-d ja lühendatud variandid ZIL 117-d. Kui vaadata minu auto Nõukaegset passi, siis kirjutatud sinna ZIL 4104, aga tagaluugil ilutses kiri, ZIL 115. See kiri kadus sealt ära alles 1985 a., kui Gorba võimule tuli ja tema jaoks uus mudel ZIL 41047 välja lasti. Siis lõpetati ka lühendatud kerega ZIL-de tootmine ja varsti ka GAZ 14 Chaikade tootmine. Kõik peale poliitbüroo pidi kolima Võlgadesse. Seda kutsuti võitluseks privileegidega.(11-10-2017, 22:19 PM)Formika Kirjutas: Zille tehti kahes pikkuses. Zil 114-ne lühendatud versioon kandis nime ZIL 117. Sama šassii oli ka lahtistel paraadautodel.
ZIL 4104 lühendatud variant oli tegelikult ZIL 41041, mis oli pea pool meetrit lühem, täiesti ilma alumise nikkel ringita, puudus ülestõstetav vahesein ja keskmine istmerida. Gruusia muuseumis, mille kaevas välja hr. Aspelund on just nimelt ZIL 41041. Seda autot kasutasid Poliitbüroo kanditaadid ja tähtsamad ministrid.
Misasja? Kus on 41041? See mida paar posti eelpool 117-ks nimetasid?