19-09-2019, 07:56 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-09-2019, 08:17 AM ja muutjaks oli v6sa.)
(18-09-2019, 02:24 AM)viplala Kirjutas: Oot oot oot. Starteriga vedada sadu meetreid mingit 4 tonni, on rohkem kui ulmeline tegevus paari akuga.
...
Üks asi on sutsida mõne meetri kaupa pehmel pinnal üle lävepaku kartes seina rammida, teine asi on iga hinna eest siledal kõval pinnal selge näoga liikumist jätkata, järelmitest hoolimata.
Ei tasu unustada kahte asja. Esiteks omab mass inertsi. Mis alguses töötab vastu, aga mingi kiiruse tekkides hoopis aitab kaasa. Olen ise olnud osaline tühja Volvo FL6 teisaldamisel inimtööjõudu kasutades ja kolmekesi lükkasime selle pea 300 m asfaltplatsi mööda üsna murevabalt ära. Tõsi, liikuma oli seda kolakat piin saada (trikitasimepaelaga üle ratta), aga kui kord juba veeres, siis edasi läks lahedasti. Seetõttu ei pea ma üldse võimatuks, et säärase klassi asjadel võis olla mingi tzüdeem au ja väärikuse päästmiseks. NIng see ei nõuagi tuumajaama kaasasvedamist. 2x90 Ah on siiski päris palju...
Teiseks on õige ka see osa märkusest, et mootori kerimine sellisel puhul on mõttetu energiaraisk. Sellest ka minu arvamine, et evakuatsioonilahendus jätab mootori välja ja tegeleb vaid vähima vajaliku osaga transmissioonist. Või siis mitte, eksole.
Igasugused tankiga lükkamise jutud arusaadavalt ei haaku kuidagi esinduskabrieti evakuatsiooniga, eksole. Ega see pole soomuslimusiin, millel tõepoolest on tugevdatud pakiruum muu hulgas sõbraliku tõuke üleeelamiseks. Väidetavalt olla vastav praktika ka sees saateautojuhtide koolituses. et kuidas seda teha võimalikult tõhusal ja tehnika võimalikult pikka toimimist tagaval viisil. Kui keegi meie hulgast on vastava koolituse läbinud, siis kas on sel väitel alust?
Automaatkasti lukustamine mingile käigule on võimalik küll, kuid selleks tuleb käigukasti ehituses ette näha mingi käigu vedrulülitus. Ehk kui tavapäraselt lülituvad kõik käigud õlirõhult, siis põhimõtteliselt on ju võimalik mingi käik panna lukustuma vedru jõul ja kui seda käiku pole vaja, siis õli rõhk lükkab vedru kokku. Mis omakorda tähendab seda, et säärane auto mootori mittetöötamisel ongi "mingi käigu" asendis ülekandega. Et see mittetöötava pumbaga läbi hüdrotrafo mootorini ei jõua, on vaid kasuks "ärasõidunupu teooriale".
Hüdromuhvide lukustumine käib tänapäevastel autodel hõõrdsiduripakkide õliga kokkusurumisega. Vastav sidur on hüdromuhvi ja käigukasti vahel. Aga selle oelmasolu ei muuda oluliselt olukorda, kuna pangetäie kompressiooniga tegelemisele kulub enam särtsu, kui kaariku liigutamiseks. Põhjusmõtteliselt ei ole jälle vahet, kas vedru avab ja õli surub lukku või on vastupidi.
Käigukasti veetavalt võllilt käituse saav ekundaarpump oli mitmetel kastidel kunagi tõesti olemas, aga kas see on olemas ka kõnealusel vene kastil, ma ei tea. Kes teab?