03-02-2018, 18:52 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-02-2018, 18:56 PM ja muutjaks oli Formika.)
(03-02-2018, 17:50 PM)Mossemees Kirjutas: Kusjuures GAZ-A kohta olen ma lugenud, et millalgi '30 aastate keskel (kui ilmus GAZ M-1) keelati nende kasutamine N. Liidu suuremates linnades (vähemasti Moskvas ja Leningradis) ära ja autoomanikud (ju siis ikka mõnedele eraisikutele müüdi?) pidid omale M-1 ostma. Seda selleks, et linnade tänavapilt vähegi kaasaegsem välja näeks.Täienduseks veel sellest Gaz A keelustamisest suuremates linnades. Esiti keelustati taksod aga täielikult jõuti selleni alles 1940. Eraisikutel autosid polnud, need olid asutustel ja neile anti käsk oma A provintsi saata ja asemele M1 taotleda. Eraisikute suhtes, isegi tollases N.Liidus oleks vist võimatu sellist otsust vastu võtta. Kui oleks olnudki mõnel tegelinskil auto, siis see oli mingi tähtis nina või Lenini ordeni kavaler. Igatahes pole leidnud kusagilt sellest juttu tehtavat. Küll on mainitud, et esimesd autod mida nõukogude inimene osta sai olid mossed 400/401 ja natuke hiljem ka Pobedad. Aga see juba 50-ndate alguses.
Aga GAZ-iliste kohta küsiks veel, et huvitav, kas kabriolett GAZ 21 ja 24 ka Eestis leidus? Kasutati neid väidetavalt väiksematel sõjaväeparaadidel. Kõige omapärasem GAZ-tüüpi sõiduriist on minu arvates aga "Osljonok", vist kunagi siitki foorumist läbi käinud. Lugu selle autoga oli niisugune, et omal ajal (millalgi kuuekümnendate alguses) oli sõjaväelisele nomenklatuurile täpselt ette nähtud, mis aukraadiga mees mis autoga sõitis. Kes Volgaga, kes ZIM-iga, kes juba Tšaikaga. Paljud ZIM-i mehed oleks ka kangesti Tšaikat tahtnud, aga polnud ette nähtud... No mida sa hädaga teed. Aga Vene inimene võib vahel vägagi leidlik olla ja nii sündisidki mingis nimetus sõjatehases autod, millel olid ZIM-i esi- ja taguots, aga GAZ 13 salongiosa. Ja oligi juriidiliselt kõik korrektne . Kas mõnd sellist pole kusagil säilinud?