IZ-49, kuidas saab tagarattavõlli kätte?
#8

saekas Kirjutas:Tänud Valdo,
toetasin selle võlli poole, mis välja peaks tulema terastoru otsa,( mootorratas külili) nii vist ratast iseenesest ei vigasta ja siis sai löödud. Mõtlesin , et kuna löök läheb läbi pronkspuksi ja asi paistis nii kinni, et kasutan massi, aga võobolla see tõesti pole õige? Mis sellest pressivarjandist mõelda, kas tasub?

Loomulikult tuleb väljalöömiseks ratas tsikli koormusest vabastada. Lahti lööb aga moment, mitte mass - seega peaks nii vasar kui eriti (pronksist) vahetükk - mis on vajalik võlli keermeniitide vigastuste vältimiseks - olema minimaalse massiga. Muidu momenti ei teki.

Ise olen ma sellistes olukordades täieliku lootusetuse korral vahetükist lõpuks loobunud ja löönud järsu terava löögi otse detailile - see suurendab momenti, kuid võib vigastada keeret. Kui võlliots veidi koonusjas ja keere ei hakka päris otsast, siis ole asi veel hull, kuid kui keere hakkab otsast, siis ei pääse sel juhul keerme vigastustest. Samas on alati võimalus esimesed vigastet keermeniidid maha käiata ning reeglina on mul olemas ka üsna täielik meeterkeermelõikajate kogu (sh peenkeermed), mis võimaldab keerme alguse hiljem, peale liite avamist parandada.

Kui niiviisi ka lahti ei saa (st kui asi on paar päeva leos olnud ja siis hakata kopsima), alles siis mõtleksin muude variantide peale, sh pressi peale. Press aga äsab massiga ja lömastab muide kõik oma teel erinevalt momenti andvast löögist kergemapoolse vasaraga...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
IZ-49, kuidas saab tagarattavõlli kätte? - Autor: saekas - 02-08-2004, 23:05 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne