Minski mootori kokkupanek?!
#2

Mina olen kaherattaliste mootorite pooli reeglina ettevaatlikult puitvasara kergete kopsudega kokku pannud. Loomulikult saab ju laiali olles vaadata, kas laagrid lähevad meelsasti oma pesadesse või ei. Kui ei, siis tuleb jõuga kõmmimise asemel selgitada põhjus resp. vaadata üle laagrid/pesad. Väntvõll on ikkagi ju karastet materjalist ning see pidi ikka paras tagumine olema, mis selle kõveraks ajas. Ehk - võlli põsed on eripressi all kokku pandud ja neid niisama lihtsalt ei liiguta.

Kui Sa väidad, et Sa eelmine kord pooli kokku pannes väntvõlli kõveraks tagusid, siis pidi midagi mingites detailides väga jamasti olema. Näiteks mingi kõverdunud/purunenud detail laagripesa ära \"vussinud\" - alumiinium on ju pehme materjal.

Kui asi on tõesti pesades - st et väntvõlli laagrid ei lähe kergete löökidega oma pesadesse või ei ole miskite deformatsiooni, valede liigutuste vms tulemusena pesad enam ühel joonel - siis on asi juba keerulisem. Siis tuleb paremal juhul pesad taastada lihvimise teel, ettevaatlike löökidega ja/või laagrid vahefooliumiga sisse panna. Halvemal juhul on pool (pooled) rikutud.

Laagripesade taastamist ei soovita aga kogemuste puudumisel ise uisapäisa ette võtta - võib kergesti ära rikkuda. Ei ole ju midagi halvemat, kui korpuses loksuv väntvõlli raamlaager...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Minski mootori kokkupanek?! - Autor: Siller - 10-08-2004, 15:03 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne