Liikluskindlustus
#5

Äratan vana teema ülesse ja kirjutan huvitavast liikluskindlustuse küljest, mis vähemalt minule oli täitsa teadmata.

Liiluskindlustuse seaduse alusel peab iga liiklusregistris arvel oleva sõiduki kohta sõlmitud liikluskindlustuse leping, ehk täpsemalt:

§ 4. Kindlustamisele kuuluv sõiduk
(1) Leping tuleb sõlmida vähemalt kaherattalise mootorsõiduki ja selle haagise suhtes (edaspidi sõiduk), millele valmistajatehase poolt lubatud suurim kiirus on üle 15 kilomeetri tunnis ja millel peab olema registreerimismärk. Eelnimetatud sõidukina käsitatakse ka trammi, trollibussi ja nende haagiseid.

Kõik me teame , et juhul, kui me autoga ei sõida ei ole vaja ka liikluskindlustuse eest maksta. Siin ongi konks – maksta ei tule, kuid kehtiv liikluskindlustuse leping peab olema. Kui seda ei ole, siis nähakse ette ka sanktsioonid (§6) - liikluskindlustuse fond (LKF) saab kirjutada auto omanikule liikluskindlustuse lepinguta aja eest 3-kordse arve, mis oleks tulnud muidu liikluskindlustuse eest maksta. Aga, kui oled teinud veel kindlustamata autoga avarii, siis esitatakse sama perioodi eest 6-korne summa.
Võib olla isegi paari kuu möödudes hakkab toimima ARK-i ja LKF-i vaheline elektrooniline infovahetus. Seega hakkab LKF vaatama, et kui palju sõidukeid on registris ja paljud nendest on liikluskindlustuse lepinguta. Viimaste omanikud saavad postkasti väikese teate, et aeg maksma hakata.

Sõlmitud liikluskindlustuse leping kehtib üks aasta maksevabalt (kindlustusseltside praktika), siis on leping kehtetu ja kui ei taha LKF-ist maksuteadet, siis tuleb uus leping sõlmida.

Üks võimalikest tagajärgedest, vanu ja kasutult seisvaid või vähest kasutust leidvaid autosid hakatakse arvelt maha võtma. Praegu enam aga ei tohiks autot arvelt maha saada ilma lammutustõendita. Järeldus hulk vana \"rauda\" rändab lammutusse.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Liikluskindlustus - Autor: kalevpoeg - 16-08-2004, 05:58 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne