Postitused: 2,640
Teemad: 111
Liitus: Apr 2004
Maine:
7
Kui käsil oleks garaaži ehitus, siis arvetades praegust küttehinda on kõige mõistlikum teha maa-alune garaaž. Endal on niimoodi tehtud, temperatuur püsib läbi aasta stabiilse 9 soojakraadi ümber. Kui millegi kallal pikemalt nokitseda, siis teen ahju tule. Ahi on tehtud vanast plekktünnist ja 100m2 kütab paari tunniga 15 kraadini, puude kulu minimaalne. Maapinna küttevõime, ilma "päris maakütteta" on juba piisavalt suur, et hoida selline ruum iseensest soe. Vundament on loomulikult soojustatud, nii nagu peab, sest endale taskusse ikka ei lase!!! Garaaž asub elumaja all.
Postitused: 633
Teemad: 80
Liitus: Nov 2011
Maine:
4
31-12-2012, 21:43 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 31-12-2012, 21:44 PM ja muutjaks oli
kalleb.)
kas asjad rooste ei lähe maa all?
mul on 7 garaazi, osades on ka kanalid ja need on ühed eriti niisked kohad , praktiliselt seal midagi hoida ei saa -läheb hallitama
Postitused: 2,640
Teemad: 111
Liitus: Apr 2004
Maine:
7
Suvel tuulutan. Palavate ilmadega on garaažis meeldivalt jahe toimetada. Ventilatsioon talvel esialgu ei ole kasutusel. Tulevikus plaan põranda küte paigaldada. Tehnika roostetamist pole täheldanud. Alati võib lisaks kasutusele võtta niiskuse eemaldamise tehnoloogia, aga see on hoopis teine teema, kulukas ka natuke.
Nagu ma kirjutasin, siis vundamendil on soojustus ja nagu korralik ehitus ette näeb, siis hüdroisolatsioon, mis otsest vett sisse ei lase. Loomulikult drenaaz ümber maja. Lisaks kontrollkaev põrandas, kus pump automaat anduriga selle vajadusel tühjaks lööb. Seinad tuleb katta "hingava materjaliga" et tekiks meeldiv õhkkond. Kips on vastunäidustatud(samas teatud tuleohutuse eesmärgil peaaegu vältimatu mõnes kohas), üldiselt viimast ei taha üldse näha, nagu ka makrofleksi!
Postitused: 3,779
Teemad: 36
Liitus: Nov 2008
Maine:
46
(31-12-2012, 20:41 PM)Martti Kirjutas: Kui käsil oleks garaaži ehitus, siis arvetades praegust küttehinda on kõige mõistlikum teha maa-alune garaaž.
Loen ja kadestan. Minul on vesi maapinnast umbes meetri kaugusel. Praeguse ilmaga aga pea maapinnaga tasa... Keldris töötab kogu aeg automaatrežiimil pump.
Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Postitused: 911
Teemad: 169
Liitus: Feb 2006
Maine:
4
Tere.
Pakkuda selline ahi-õlipõleti.
http://www.osta.ee/uus-ahi-olipoleti-31510840.html
Tel.56477273
Meil. metall73@hot.ee
A.
Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Postitused: 1,706
Teemad: 154
Liitus: Feb 2003
Maine:
3
Nägin täna Euronics-is müügil (ja töötamas) 1800W infrapuna soojendit hinnaga 75€. Selline meetrise pikkusega kiirgur. Kui selline töölaua kohal oleks ja võimsust veidi maha keerata, siis võiks vist päris asiselt väiksemaid asju nokitseda.
Postitused: 204
Teemad: 46
Liitus: Jul 2007
Maine:
4
Vaja nõu ,raudahjule korstna suuruse arvutamisel . Ahi 60×70×70 + lisana 200 vene vaat et kuum kohe korstnase kaoks .
Postitused: 3,617
Teemad: 112
Liitus: Jan 2003
Maine:
34
25-09-2015, 10:40 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-09-2015, 10:41 AM ja muutjaks oli
13piisab.)
küsin juurde: ehitan vaikselt maakodus 45m2 põrandapinnaga (plus 6m2 nn teenindus-ungas ühes nurgas) garaazhi. Kivist. Vaikimisi on kütmata garaazh, aga "teeninduskunkas" saab olema korsten + ahi. Kuigi ma ei näe lähitulevikus põrandakütte kasutamist (on liiga inertne - jupiti maal käies on mõistlikum kütta vajadusel õhku ennast), siis torustik ei maksa suurt midagi ja valan kaks kontuuri põrandasse. Kas on midagi, mida tasuks hoone ehitamisel kütte-infra võtmes eraldi silmas pidama? St jätta nt mingeid läbiviike vms?
paar vaadet:
- kaalusin jätta mõlemale kontuurile täiendava tühjenduspunkti (ja viia need seinavundamendi alt välja), aga valdkonnaga tegelev tuttav ei näinud selles kasu - pigem nägi jätkus / kolmikus üht võimalikku probleemiallikat
- üks katuseviil saab olema ca lõuna suunas (plaanin korralikku ca 45 kraadi kallet) - kas annab katusekollektorit kuidagi ilma pumbata (konkreetsetest temperatuuridest sõltumatuna...) tööle panna? Selline passiivne küte mulle meeldiks, aga füüsika ei taha seda just eriti toetada?
üldiselt - kõik head küttesüsteemiga seotud mõtted ja huvitavad kogemused on teretulnud
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Postitused: 3,779
Teemad: 36
Liitus: Nov 2008
Maine:
46
25-09-2015, 13:32 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-09-2015, 13:33 PM ja muutjaks oli
Basilio.)
(25-09-2015, 10:40 AM)13piisab Kirjutas: - kaalusin jätta mõlemale kontuurile täiendava tühjenduspunkti (ja viia need seinavundamendi alt välja), aga valdkonnaga tegelev tuttav ei näinud selles kasu - pigem nägi jätkus / kolmikus üht võimalikku probleemiallikat
- üks katuseviil saab olema ca lõuna suunas (plaanin korralikku ca 45 kraadi kallet) - kas annab katusekollektorit kuidagi ilma pumbata (konkreetsetest temperatuuridest sõltumatuna...) tööle panna? Selline passiivne küte mulle meeldiks, aga füüsika ei taha seda just eriti toetada?
Mingi tühjendusvõimalus peaks ikka olema. Kui lased vee sisse, no kas või prooviks alguses ikka, siis peab selle enne talve välja laskma. Kui aga antifriis, siis on seda tarvis mõnikord vahetada või lekke likvideerimise ajaks nõusse lasta.
Lämmi vesi ja lämmi luft tahavad ikka üles minna. Alla surumiseks tuleb teha tööd. Kui võrguvoolu kasutada ei raatsi või on soov äraminekul rubilnik välja tõmmata, jääb päikese-elekter. Väikese ringluspumba jaoks piisab 15-20W paneelist, kõige odavamast kontrollerist(ca 10 EUR Jebais) ning väikesest 12V akust. Hästi soojustatud kollektor annab ka talvel selge ilmaga vähemalt +20 *C, mis peaks põrandal juba efekti andma. Soovitaksin lisaks põrandaküttele õhuküttekollektorit. See on odavam, lihtsam ehitada, ei karda külma, väike inerts jne ning kuivatab hästi ruumi. Fotoelektriline paneel tuleks siis valida vastavalt ventika tarbele. Seinale paigaldatava õhuküttekollektori puhul pole väga võimsat ventikat tarvis, aga katuselt sooja õhu alla surumiseks peab midagi tummisemat panema.
Kombo põrandaküte+õhkküte peaks päris hea saama. Õhkküte stardib päikest saades mõne minutiga, põrandaküte on pika vinnaga, aga salvestab soojust kauemaks.
Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Postitused: 6,888
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
95
Killustik on ka olemuselt isolaator. Seinast isoleerib ka 10mm peno. Tühjendada saab sisendist/väljundist sisseaetud kõrre ja tolmuimeja abil, eelduseks on toru võimalikult täpne horisontaalne paigaldus. Liitmikke ei valaks mina ka betooni sisse.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 208
Teemad: 26
Liitus: Feb 2005
Maine:
0
Panen paar sõna oma garaashikooperatiivi kohta Tallinnas Mustamäel. Nimelt on tegu 100% maa-aluse garaashiga kus 52 boksi. Köetakse sooja õhuga. Seina sees jookseb ca. meetri kõrgune küttetunnel kuhu üks kaloriifer puhub läbi kütteradika mis meenutab auto jahutusradikat aga on ca. 2X2 meetrit, õhku. Kütteradikasse tuleb kuum vesi linna küttetrassist...soojamõõtjad vahel loomulikult jne. Sisselülitusreshiimi saab muuta kaloriiferil ja viimastel talvedel on olnud päeval iga paari tunni tagant u. 15 min. sees. ÖÖsel harvemini.Talvel on temp. 13-14 kraadi...suvel 17-19 kraadi ilma kütmata...töötab ainult ventilatsioon. Erinevalt tavaliste radikatega kütmisest(mida ei raatsita reeglina kasutada) on õhk kuiv...mingit niiskust ei esine. Ehitatud on aastatel 73-75. Breshnevi ajal oli temp. 20-23 kraadi. Kommunaalkulud ühe boksi kohta on viimastel aastatel olnud 150 aastas.
Postitused: 3,617
Teemad: 112
Liitus: Jan 2003
Maine:
34
põrandaalune soojustus ja põrandavalu isoleerimine seinast on vähemalt mulle iseenesestmõistetavad.
tänan - sain mõningaid mõtteid, mida talvel seedida ja uurida ning kevadel ehk ka tõeks teha.
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Postitused: 1,268
Teemad: 25
Liitus: May 2006
Maine:
37
Kaevame vana teema üles.
Kuidas nende maa-aluste garaažiboksidega lõpuks on, kas ja millal nad kuhugi kõlbavad (pean silmas neid "mägede" tüüpilisi ühistuid)? Kas kuulutustes olev "soe ja kuiv" on ainult kena müügimehe jutt või mitte alati? Oma tuttavatelt olen kuulnud paari kogemust, mis ei ole üldse positiivsed, nt on üle talve hoiustatud jalgratas kevadel parajalt roostes olnud jms hallitamise-roostetamise lood. Ettevaatlikuks teeb ka see, et pole ühtegi positiivset näidet kuskilt võtta.
Kellel kogemusi on, võiks jagada, mille järgi tuvastada "head ventilatsiooni" või vastupidi, mis peaks ettevaatlikuks tegema?