Mida kõike meil Eestimaal leidub, osa 3

Martti Kirjutas:Maal oli ka üks kord lükatud üks tee mööda põldu, umbes 2-4 meetrit õigest kohast eemal, aga ju juht märkas oma viga, tagurdas ja lükkas mööda õiget teetammi ikkagi edasi...

Mul on kaks korda olnud selline kurb kogemus, et väike tee oli põldude vahel lahti aetud ca meeter õigest sihist kõrvalt ning mulle tuli vastu suur palgiveoauto, kes ei suvatsenud ei oma poole äärde tõmmata ega ka kiirust vähendada. Mina muidugi olin siis sunnitud tõmbama oma poole serva ning nii kui ratastega valli lähedusse sõitsin, nii ka kraavi ära vajusin.

Esimene kord oli mul selline õnnetu juhus aastat 1999. aastal, teine kord eelmisel talvel. Selle talve juhus lõppe mulle õnnelikult - pooletunnise nõkutamise tulemusena sain omal jõul tee peale lõpuks läbi häda tagasi - vaid mootoriruumi alumine kaitseplekk oli veidi lömmis. 1999. aasta juhus oli aga raskem, sest ma olin ikka kõvasti kraavi vajunud (tee lõppes väga järsu kraaviga, mis ei olnud lume ajal näha üldse). Lõpuks sai mindud lähedalolevasse tallu ja õnneks oli taluomaniku tuttaval olemas traktor. Kuid traktorist ei nõustunud end muidu liigutama, kui soovis saada 400 krooni. Nii ma pidingi kulutama 400 krooni ning ca 3 tundi aega, et auto taas tee peale saada.

Kui hiljem püüdsin teedevalitsusele oma häda kurta (ja ehk valurahagi nõuda), siis sain vastuseks et nemad ei vastuta ja nemad lahti ei aja ja ma vaadaku ise, kuidas ma saan niiviisi sõidetud et teelt välja ei sõida Sad


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta

Eelmisel talvel lükati Kolgaküla mäe peal üht kruusateed DT-75-ga.
Vist suri masin poole töö pealt maha ja seal ta siis vedeles paar nädalat lumehanges. Tee oli huvitaval kombel siiski lahti.
Vasta

Pole küll auto kuid huvitav teeviit Smile
http://foto.hinnavaatlus.ee/displayimage...m=4&pos=21

Vajad enda autost pilte ? Saame kokkuleppele ! Küsi varajasemaid töid.
Vasta

Kui juba Eestimaal leiduvatest lintidest kirjutamiseks läks, siis veel paar lugu, kahjuks pole kumbagi masinat enam ilmselt alles.

Kuskil 1987..88 vahetati Juminda poolsaarel kõrgepingeliine ja liiniposte.
Eelmine liinivahetus toimus kuskil 1955..65, isolaatorite järgi vaadates.
Pärast tööd unustati üks T-1x0 (diapositiivil paistab ainult osa pooljäigast vedrustusest, masin kollast värvi) üsna kauaks liinisihile vedelema. Masina säilimise kohta üheseid andmeid pole saanud: osad esivanemad räägivad, et midagi ei varastatud, teised jälle, et jõuti päris korralikult rüüstada, enne, kui kellelegi tuli meelde traktor koju tagasi viia.

Teine lugu on (arvatavasti) traktorist, millega piirivalve rannajoont haris.
Ma ei tea, kas masin sattus emexisse või läks Juminda ajaloomuuseumi, igatahes endises asukohas enam ei vedele. Oli selline oranž T-74, kuskil
60. lõpus tehtud. Mootor ja kogu kapotialune kraam vedelesid ümber vraki. Ilmselt oli lugu nii, et eestist lahkudes polnud vene piirivalvuritel mõtet masinat kaasa viima hakata ja maha müüa ka ei õnnestunud, sest masina ressurss oli ilmselt küllaltki lõpukorral ja nii jäigi traktor võssa vedelema. Too äke, mida (ilmselt) masinaga veeti, vedeles Tapurla rannas, kuni Jumindale viimiseni, osa (alumine laineline plaat) vedeleb siiani oma algses asukohas. Rõhutan veelkord, et masina ja rannajoone
kündmise seos on ainult oletus, mille kohta pole otseseid tõendeid leidnud, kuid UAZ seda äket kindlasti vedada ei jõudnud (nagu on räägitud) ning ilmselt oleks kõrged ja kitsad Belarussilaadsed liiva vajunud või ümber läinud.
Vasta

Veel meenub naabri sugulase iseehitatud šassiitraktor, mis transportimiseks Toyota Hiace-sse mahutati. Pilte mul pole,
aga huvitav aretis oli, nagu mingi mini-T-16. Iga kord alustas naabri põllul tööd kuskil 5.00...6.00, siis kui valgeks läks.
Vasta

Mõned aastad tagasi (siis, kui igal pool neid k***di eramaa silte polnud)
kolasime sõbraga Juminda raketibaasis. Leidsime raketiheitja aluse koos juhtpuldiga, arvatavasti kasutati seda juba veneajal rohkem märklaua kui
relvana. Samas olid maa sees betoonist kolakad raudaasadega. Alguses arvasin, et katjušade kinnitamiseks lahingolukorras, aga jurakaid oli kolm ja nad paiknesid ebakorrapäraselt.
Vasta

Üks ekskavaator oli sisse jäänud Pääsküla rabas, juhuslikult leidsime selle kui seal lypsikuga kolmamas käisime, aasta oli siis 2004. Seda on ka juba kõvasti lammutatud ja kogu pealisehitus on küljest lõigatud, eeldan et emexisse viidud. Kui käisime seal siis olid poolvärsked lõikamisjäljed veel... Autoga ega mingi muu asjaga pole võimalik sinna ligi saada. Valesse kohta astudes võib vajuda põlvini maasse, ja neid valesid kohti oli ikka väga palju. http://lypsik.nohik.net/gallery/sookopp
Vasta

Huvitav, et need kopajuhid enne mülkasse ronimist üldse pinnase seisukorda ei kontrolli. Aga mis seal imestada, meil sõitis üks mees transpordikäruga (see, millel ees platform ja mootor taga) rahulikult
sadamasillalt merre. Veel tean juhust, kus K-701 põldu nii sisse jäi, et
kraanaga tagarattaid ükshaaval tõsteti ja palkidest tugi alla laoti.
Vasta

2003. aasta suvel pildistasin Raplamaal seda traktori Belaruss MTZ-5LS baasil Kiievi tehases Krasnõi Ekskavator 1970. aastal valmistatud ratasekskavaatorit E-1514. Hilisemate mudelitega (EO-2621 ja selle edasiarendused) võrreldes on sellel järgmised erinevused: kopa pea- ja abimast on ümmarguse ,mitte nelinurkse ristlõikega ;tugikäppade tallad on ümmargused ,mitte nelinurksed ;kütusepaak on sama marki soolotraktoriga sarnaselt istme all (hilisematel mudelitel teatavasti traktori eesotsas).
Konkreetne masin oli omaniku sõnul kuni 1990.-te aastate alguseni igapäevases kasutuses Kohila paberivabrikus.
Selle aasta alguses taas sealtkandist läbi sõites aga polnud konkreetset masinat sellel õuel enam näha. Mis sellest sai ,pole mulle teada. Väga tahaks aga loota ,et ta vanarauaks läinud pole ,kuna tegu on hästi säilinud originaalkorras ,komplektse ja omaniku sõnul ka töökorras isendiga:

http://img129.imageshack.us/img129/3954/...ize0aq.jpg

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta

Keilas on ammusest ajast selline isend:
[Pilt: traktor.jpg]
Vasta

Kui lintidest veel rääkida siis Hiiumaal üks mees läks külapeale ( või tööd tegema ) jossiga, tagasitulles ei leidnud ta õiget kodusihti üles, kuid sellest polnud midagi - ta tegi uue, õigemini üritas. Sõitnud mingi aja, veeandus ta, et vale teeots, keeras otsa ringi ja tuli sealtsamast tagasi. Saatuslikuks said talle ennist kõveraks ja viltuseks sõidetud noored kased mis alt esiaknast sisse tungisid ja rindu mitu matsu jõudsid anda.
Mees suri .

Vajad enda autost pilte ? Saame kokkuleppele ! Küsi varajasemaid töid.
Vasta

Ei oleks uskunudki ,et komplektset vineerkabiiniga metsaveotraktorit TDT-40 Eestis peale Lavassaare isendi ja xxxxx olevate ,küll juba täismetallkabiiniga jäänuste veel alles on:

[Pilt: tdt40025ri.th.jpg] [Pilt: tdt40012jr.th.jpg] [Pilt: tdt40030da.th.jpg]

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta

sai eila Rakvere vahel kolatud: http://www.pilt.ee/view/525020/3/

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta

Buss paistab seisvat viljaelevaatori juures... Ega seal ometi vanarauaga ei tegelda??
Vasta

seal otseselt mitte, see buss peaks rendis olema, regardman teab täpsemalt...

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta

Sillu Kirjutas:Ei oleks uskunudki ,et komplektset vineerkabiiniga metsaveotraktorit TDT-40 Eestis peale Lavassaare isendi ja Loodis olevate ,küll juba täismetallkabiiniga jäänuste veel alles on:

[Pilt: tdt40025ri.th.jpg] [Pilt: tdt40012jr.th.jpg] [Pilt: tdt40030da.th.jpg]

Säänseid masinaid ma teadsin kahte, üht Raplamaal Nurtu kandis ja teist Pärnumaal Vaistes tõsi, kas nad täna enam alles on, ei julge väita.

loll on loll olla.
Vasta

unicman Kirjutas:seal otseselt mitte, see buss peaks rendis olema, regardman teab täpsemalt...
Endine BC rendi Ikarus! Ja keegi ei teadnud,kuhu see lõpuks kadus!
Kuskohas see pilt tehtud on?

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta

Tänu väikesele infole Regardman\'ilt leidsin ta seismas Rakveres Viljasalve hoovipeal!

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta

Aegajalt seisab sealkandis hoovipeal ka kummaline ümmargune kõrge plastkatusega hipibuss, mis ei ole ei VW, Raf, Parkas ega Nysa. Tume, kirjuks-lilleliseks värvitud, katus valge. Teab keegi, millega tegu on?
Vasta

IIIFFFAR Kirjutas:
Sillu Kirjutas:Ei oleks uskunudki ,et komplektset vineerkabiiniga metsaveotraktorit TDT-40 Eestis peale Lavassaare isendi ja Loodis olevate ,küll juba täismetallkabiiniga jäänuste veel alles on:

[Pilt: tdt40025ri.th.jpg] [Pilt: tdt40012jr.th.jpg] [Pilt: tdt40030da.th.jpg]

Säänseid masinaid ma teadsin kahte, üht Raplamaal Nurtu kandis ja teist Pärnumaal Vaistes tõsi, kas nad täna enam alles on, ei julge väita.

Kas keegi teab, kust sellisele asjakesele korralikke linte saada? Lavassaare oma on muidu töökorras, aga lindid on kulunud, võivad katkeda, kui sõitma minna.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 6 külali(st)ne