Mis Moskvitch see on?
#1

Sõbra vanaema kartulivõtu ajal abistades sattusin kuurist kaste tues huvitava Mosse peale: esiots nägi välja nagu sellel http://www.pilt.ee/photo/390899/7875138/ , tagaosa aga oli märksa kandilisem ja selliste püstiste \"raketituledega\". Käigud käisid rooli küljest.
Polnud aega hakata vanu dokumente otsima ja vanaemal endal polnud mudelinumbrist õrna aimugi.

Kas me sellist Eestit tahtsimegi?
Vasta
#2

Moskvitch 426? Ehk tavaline 408-põhine universaal (tollal öeldi - pikap), kuigi topelt-esituledega eksportvariant ehk Elite?

Muide - ega sellel isendil parempoolset rooli ei olnud või ei olnud kunagi olnud - 1970ndate algul sattus Eestisse palju just selliseid ekpordist väljapraagitud valepoolse rooliga isendeid...


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#3

Selline?
M426
Või selline?
M 408

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#4

OT: Seal pildil on ju IZ kombi ?! Äkki siis tehti sellise kandlaga exporti IZ-2125sid ? Rolleyes
Vasta
#5

Regardman Kirjutas:OT: Seal pildil on ju IZ kombi ?! Äkki siis tehti sellise kandlaga exporti IZ-2125sid ? Rolleyes
Vaevalt. Küllap on see ise külge aretatud vigasaanud originaalnina asemele.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#6

Ilmselt siis 426. Aga mispärast sellel käigud roolil on?

Kas me sellist Eestit tahtsimegi?
Vasta
#7

0liver Kirjutas:Ilmselt siis 426. Aga mispärast sellel käigud roolil on?
408-l ja selle variantidel oligi algul käigukang roolisambal. Ju siis sõiduk pärit 60-ndatest.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#8

Regardman Kirjutas:OT: Seal pildil on ju IZ kombi ?! Äkki siis tehti sellise kandlaga exporti IZ-2125sid ? Rolleyes
Kui 73`aastal hakati Kombesid tootma siis oli kindlalt juba kõigil eksport mossedel ees neljakandilised tuled, kuna 4 ümargust olid juba moest läind ja nende kasutamine lõpetati `70 aastal. Ja teiseks Iž ei ole kunagi kasutanud 4 ümarguse tulega iluvõre. Pildil olev aparaat on isearetus.

Äkki käisid käigud ika roolisambalt kangiga? Käigukang oli Nõuk. maal kõigil inva masinatel oma õige koha peal kas roolil või siis maas. Roolilt käisid Gaas/pidur ja rooli kõrval oli käsipiduri hoob inva mossel.
Rool on roolisambal seepärast ,et kogus nõuk. sõiduatotööstuses 1950 kuni 1970 käisid käigud üldjuhul roolisambalt, kuna see oli autotööstuses moes. 20 aasta vältel oli kang roolisambal ka Pobidel ja Vanadel Volgadel, kui ka kõigil mossedel, mis tehtd alates 1950. Noid käiguvahetus hoovastikke on muidugi ise põrandale toodud kui ka nt. M 400 puhul roolile viidud.
Vasta
#9

mossepower Kirjutas:... oli kang roolisambal ka... kõigil mossedel, mis tehtd alates 1950.

Väike parandus - mossedel alates juulist 1951. Muu jutt on perfektne.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#10

[quote=mossepower]
[quote=Regardman]Tegu vana M408- aga millel kere läbi ja siis sadud kuskilt kombi kere, mille esiots vigane ja nii see isend on tekkinud,: Või on peale kerevahetust lihtsalt eisotaga pauk pandud ja siis vana 408 ots külgearetatatud
Vasta
#11

Arvata on, et kere vahetuse läbi on saanud jah, M-408 -st IŽ-2715. tean üht M-408-at millel vahetati kere seitsekümnendate lõpus IŽ-412 kere vastu. Tollajal olid ju mitu erinevat kerekomplektsust. Kellel joppas sai täiskomplektse kere, kellel ei, see pidi läbi ajama mittekomplektse kerega ja muud vidinad ise juurde otsima, aga asi seegi, sest ega neid keresid polnud ju ka eriti saada.(tutvuse kaup)
Sellel isendil on aga iluvõre ja leternad 408 omad järelikult tegu mingi pooliku komplektsusega kerega.
Vasta
#12

Aga mis annab alust arvata, et kere vahetatud on? Võibolla lihtsalt autoga puusse sõidetud, kapott, põll ja esikannel said viga, aga kuskil oli parajasti võimalik saada 408 kannel, põll ja kapott. Läksid lihtsalt teised jupid külge ja mosse liigub jälle. Ühesõnaga doonoriks kasutati esimest ettejuhtuvat mosset, antud juhul siis 408-t või 426-t.
Vasta
#13

Üheks argumendiks on see, et käigukang rooli küljes, järelikult M-408 mootoriga, aga IŽ-idel M-412 mootor ja kang põrandal. Segaseks jääb aga küsimus tagatulede osas, ütleb et selliste püstiste \"raketituledega\", IŽ-2715 on ju laiad kandilised ja lapiti.
Vasta
#14

Ehh. Siin teemas segunenud jutt 2st autost. See, mida Oliver kuskil kuuris nägi oli arvatavasti 426. Sest ta ju kirjutab, et pildil olevaga võrreldes oli tagaots kandilisem. Pilt on lihtsalt illustreeriv, selle kohta, milline esiots autol on.
Ülejäänud jutt keerleb ümber vale esiosaga Kombi.

Roolisambal on siiski kuuris nähtud auto, mitte piltidel oleva käigukang.

Ja pilte vaadates on ju näha, et antud Kombi on täiesti tavalise tagaotsaga.
Vasta
#15

zazikul, võib õigus olla. Uuesti postitust lugedes selgub jah, et pilt on illustreeriv, kuigi jah, järeldusi tehti siin ikka sellel pildil oleva isendi järgi. Oliveri leitu on tõenäoliselt jah M-426.
Vasta
#16

pildil olev masin on tavaline uuem iz kombi millega üks mu sõber avarii tegi ja siis sinna 408 esiosa külge panime ja maha müüsime.
Vasta
#17

tõnn Kirjutas:pildil olev masin on tavaline uuem iz kombi millega üks mu sõber avarii tegi ja siis sinna 408 esiosa külge panime ja maha müüsime.
Pildil olev masin ei ole uuem iž kombi, vaid vanemat tüüpi kerega kombi. (Vanemat tüüpi esiporitiivad; peeglid esiporitiival; uste käepidemed; veljed ja ilukilbid).
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne