Kutaisi tehase ajaloost pikem artikkel:
http://www.autotruck-press.ru/archive.ph...rticle=120
Ning arutelu vene vanatehnikafoorumis:
http://www.rcforum.ru/modules.php?name=F...ic&p=17993
Vana,ümara 606 ja 608 eeskujuks disainilt olid 1950.aastate lõpu USA Fordi veokid,tootmisse mittejõudnud madelauto 605 juures võeti snitti Austro-Fiatilt.Kuna 1950-te lõpus ja 1960-te alguses valitses N.Liidus terav sadulveokite puudus,anti grusiinidele käsk pühenduda sadulveokeile.Esialgu komplekteeriti masinaid Sahaari mootoritega (606),mis jäid aga sadulveoki jaoks lihtsalt lahjaks,seejärel mindi üle 130 mootoreile ja sündis 608 (anno 1964).Kandiline kabiin (608V) tuli 1973.Väidetavalt kandis hilisem edasiarendus KAZ-608V1 Urali mootorit (ZiL-375) ja 608V2 oli tugevdatud raami ja vedrustuse ning ZiL-431410-lt pärinevate mootori ja pidurimehhanismiga.Viimased 608V2-d tulid konveierilt 1990 (4540 tootmisega alustati mingil määral juba 1984!),millal viimased 608-d Eestisse jõudsid,ei tea.4540-sid sigines siiamaile ilmselt veel 1991,enne NSVL kokkukukkumist.
608V baasil loodi ka peotäis prototüüpe,mis aga tootmisse ei jõudnud,mainimist vääriksid nelikveoga kallur KAZ-4425 ja nelikveoga sadulveok 4430.Lisaks aretati mitmel pool 608V-dele ZIL-4502 kallurikaste ning üsna levinud oli ka väetiselaoturi või mürgipritsi paigaldamine 608V alusele.
4540-st oli plaanis ka terve mudelivalik aretada (mainitud on sadulat 4440 ja kolmeteljelist versiooni),kuid Vene impeeriumi häving lõpetas need projektid päevapealt...