Tasakaalustamine
#1

Seoses vjatka väntvõlli vahetusega meenus ka siin foorumites mitmeid kordi mainitud vjatka generaatorite halb või pea olematu tasakaalustus. Tekkis huvi ka enda oma kontrollida. Proovisin kõigepealt uut väntvõlli treipingis, kinnitatuna pakkide vahele ühest otsast. Kontrollisin viskumist telgsuunas indikaatorkellaga ja visuaalselt mingit viskamist ei täheldanud. Järgmisena paigaldasin generaatori väntvõlli koonusele ja pingutasin kergelt kinnituspoldi. Paigaldades kogu krempli uuesti treipinki viskas see meeletult. Olukord ei paranenud ka tsentreerimispuki kasutamisel. Generaator konkreetselt laperdas igas suunas võlli otsas. Mõned nn vanakoolimehed tööjuurest väitsid, et visuaalselt laperdav generaator võib tegelikult olla vägagi tasakaalus, nähes aga seda möllu treipingis tundus see jutt absurdsena. Nüüd ongi mul teadjamatele meestele küsimus kas talitasin õigesti või hoopis rikkusin generaatori. Nimelt otsustasin koos treialiga generaatorit pingis väheke järele aidata. Treitud sai generaatori välispinda. Kui algselt ei olnud indikaatorkelladega üldse midagi teha (kuna viskamine oli nii suur ja ka vibratsioon selgelt tuntav) siis peale mõningast geneka korpuse välispinna koorimist hakkas asi vähemalt visuaalselt hoopis parem välja nägema. Ka indikaatorkellade näitude järgi tundus kogu koost peale töö lõppu täiesti ok olevat. Kas toimisin õigesti või muutsin tehase poolt generaatorile paigaldatud vastukaalude olemasolu mõtetuks?
Vasta
#2

kasutan juhust ja alandlikult pärin siinsamas teemas - kui suur swap coverage VP-150 ja Elektroni motodel on? kas kolvigrupp ja karpa ja siduri osa on 1:1?

(olen kuulnud et VP-150 \"hanetagumiku\" 57 mm kolvile on raske rõngast saada ja eriline defka on vända simmid, mis pidid olema x mõõduga ja mille tootjat pole juba a´la 20 aastat elavate kirjas)
Vasta
#3

VP-150 kolb on pealt nn muhuga ja vastavalt sellele on ka silindrikaanel sügavam süvend. Väntvõll ja silinder on minu mõõtmiste järgi elektroniga samad. Vanema versiooni sidur istub vända otsas nõellaagritel, elektronil puksil.
Vasta
#4

upitaks väheke teemat!
Vasta
#5

Upitamise asemel võiks teema kohe algselt õigesse kohta teha. Kaherattaliste tehniliste küsimuste jaoks on eraldi foorumiosad, kust on vastuste saamine oluliselt tõenäolisem.
Vasta
#6

Jesper Kirjutas:Upitamise asemel võiks teema kohe algselt õigesse kohta teha. Kaherattaliste tehniliste küsimuste jaoks on eraldi foorumiosad, kust on vastuste saamine oluliselt tõenäolisem.
Tehniline - Täiustame ja remondime oma tehnikat ise. Nõuanded; Lahendused; Know How.
Küsimus on esitatud tasakaalustamise põhitõdede kohta. Vahet pole kas selline vidin istub vjatka või puulõhkumismasina küljes.
Vasta
#7

Ei ma arvan ka, et see käib hoopis tuumafüüsika alla.
Teema lukku: kellegil pole lissalt midagi selle tasakaalustamise traktaadi kohta lisada.
Austusega meistrite poolt sulle 1,5L Saku preemia, kulz!
(ja vaata, et patendimärk ja ribakood terveks jääks; pandiraha panka vead ja sõidad varsti uue veljega)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne