Alaldit kontrollitakse digitaaltestriga nii:
1)tester seada piirkonnale, kus juhtmete lühistamisel kostub vile.
2)testri + juhe ühendada alaldi + klemmiga ja - juhe generaatori kerega
või alaldi väljaviiguga, mis kerega ühenduses. Selle alaldi väljaviigu tunneb ära ka selle abil, et kuuest dioodist kolm (need, mis pole ükski katoodipidi alaldi + plaadi ja seega ka generaatori + klemmi küljes) on ühendatud anoodipidi alaldi - plaadiga. Tester peab näitama sama, mis lühistamata juhtmete korral (üksik nr 1 skaala vasakus ääres) ega tohi piniseda.
3)Ühendada testri juhtmed vastupidi, ehk mis enne oli alaldi +ga, see nüüd generaatori kerega ja vastupidi. Peab tekkima mingi näit (,,976\" vms) ja võib olla isegi vile. Kui siiani toimib asi nii, nagu kirjutatud, on lootust, et terve alaldi või vähemalt mingi ahel +st miinuseni on korras.
4)Nüüd saab kontrollida üksikuid dioode. Selleks on vaja mähise otsad alaldi küljest lahti joota. Mähised on joodetud nende klemmide külge, kus
ühe dioodi anood on ühendatud teise dioodi katoodiga. Üldjoontes käib asi sama moodi, kui terve alaldi kontrollimisel, ainult plussklemmi asemel on dioodi anood ja miinuse asemel katood ning juhtmeid ühtepidi ühendades peaks näit olema ligikaudu 2 korda väiksem.
Analoogtestrit kasutades käib asi üldjoontes samamoodi, kuid ühtepidi ühendades
ei tohi näit erineda lühistamata juhtemete korral tekkivast näidust ja juhtmeid vastupidi ühendades peab osuti liikuma selle asendi poole, mis tekib testri juhtmete lühistamisel.
Üks küsimus ka: kuidas Sul harjad kontaktrõngastega sobitatud on?
Õpikute järgi käib asi nii: kontaktrõnga ümber pannakse klaaspabeririba
ning hari lastakse tema enda vedru survel kontaktrõnga ümber olevale klaaspaberile, samuti nagu tööasendis, ainult klaaspabeririba on kontaktrõnga ja harja vahel. Seejärel pööratakse rootorit päri- ja vastupäeva, jälgides, et klaaspabeririba oleks sirgelt ja hari kogu kontaktpinnaga selle vastas. Tegevust jätkatakse, kuni kogu kontaktpind liibub ühtlaselt vastu kontaktrõngast. Muidugi tuleb jälgida, et kogu harja
tolmuks ei lihvita
ning et harjavedru normaalse pingutusega oleks (ei oska öelda, kuidas seda kontrollitakse, vist lihtsalt silma/sisetunde järgi).
Kui generaator juba lahti võetud, tasuks igaks juhuks mõõta ka mähiseotstevahelisi takistusi, mis peaksid kõik ligikaudu võrdsed olema.