Raamlaagrite intensiivsem õlitus
#1

Mootor: IZ Jupiter4
Kuna on käsil eelmainitud mootori remont(uued laagrid, simmerid, käigukahvlid jne) ning väike v6imuset6stmise kuur, siis tekkis idee väntvõllide raamlaagrite paremaks 6litamiseks. Idee tekkis lääne krossikate põhjal, kus raamlaagrid osaliselt käigukastilt 6litust saavad. Jupiteril teadagi üksnes kütuses olevast õlist (kes mootorit lahti v6tnud, teab, et väntvõllide karterite kaantel on puuritud avad, mis suubuvad raamlaagriteni).
Kuigi Jupiteri mootoril on 4 raamlaagrit, saab ainult siduripoolne laager käigukastilt 6litust.
Minu idee seiseb selles, et vahetada kahe keskmise laagri asukohad(s.t. vasaku vända parem laager ja parema vända vasak laager) nende kõrval paiknevate simmerite asukohaga. Selle liigutusega hakkaksid need laagrid saama 6litust hooratta karteris paiknevalt 6lilt, mis algselt samu simmereid pidi määrima. Hooratas tekitaks oma liikumisega seega n.ö. \"paiskõlituse\".
Teisis6nu laagrid asetuvad simmerite kohale ning vastupidi. Kogu töö eeldab muidugi simmerite stopper-r6ngastele uute soonte treimist(pole probleemSmile) väntvõlli kambrite kaantes.
Seega oleksid intensiivsemalt määritud juba 3 laagrit 4-st. Vähenema peaksid laagrite n6estumine(tahma kogunemine), mingil määral ka veeretakistus; Suurenema peaks eelkõige laagrite kestvus.
Mida arvate? On äkki seda varem kasutatud? Või olen ma t6esti nii geniaalne insener?(vaevalt küll)

Vasta
#2

Kui sõita 2takt täissüntõliga on laagrid alati korralikult määritud. Laager ei vajagi väga palju õli oma tööks. Sünt õliga sõites on vänt/laagrid/karter seest nagu meega kaetud.
Mis kasu on kome laagri õlitusest, kui üks laager ikka läheb läbi?
Viies laagrid simmeri jagu väljapoole võib kannatada väntvõlli tugevus. Jõuõlg muutub ju pikemaks.
Vasta
#3

See , et üks laager 4st(geneka poolne) jääks parema õlituseta, on t6esti 6ige. T6si, konkreetset mootorit lahti v6ttes oli just see laager kinni kiilunud ja vända kael tegi tema sees ringe.
Aga see, et laagrite nihutamisega muutuks j6uõlg, ei taha nigu uskuda. Pigem muutub vända kandepunkt. J6uõlg muutuks v6ibolla siis kui ntx hooratast nihutada väntv6lli suhtes lähemale v6i kaugemale.

130km/h @ Jupiter1 - serious s**t
Vasta
#4

Kandepunkti nihkumise all mõtlesingi jõuõlga. Laager läheb ju vändast kaugemale. Vända ja laagri vaheline võll võib hakata kaugenemise tõttu paenduma. Jupi vänt on ju tükkidest kokku pandud. Ta ei ole tervik, nagu autodel.
Vasta
#5

vist on sul t6esti 6igus. Arvatavasti oleks juba Vene insener selle peale varem tulnud, ning mina temast vaevalt targem olenBig Grin.
Aga ega ma seda m6test päris maha mata; see mootor oligi mul plaanis eksperimenteerimiseks(muuhulgas tahaks rohkem v6imsust välja näpistada) - läheb p**se, siis läheb(niikuinii 1 6lle eest saadud).

130km/h @ Jupiter1 - serious s**t
Vasta
#6

Ehk aitab nende õlituskanalite suurendamine.
Ja selle täissünteetilise õli kasutamine.
Tahaks ise ka teada millist õli kasutada 2t mootoris?
Kui juba seda täissünteetilist kiideti määrimisomaduste poolest, siis millist valida(tootja ja tüüp)?
Vasta
#7

ints0000 Kirjutas:Ja selle täissünteetilise õli kasutamine.
Tahaks ise ka teada millist õli kasutada 2t mootoris?

Spetsiaalset kahetaktilise õli, mida hästivarustet autokeemiaärides ikka saada on. Neljataktilisele mõeldud täissünteetilist õli ei ole mõtet panna, sest seda ei ole mõeldud kasutada kütuse sisse segatuna.

Muide, see kahetaktilise õli teema on siit foorumist rohkem kui korra juba läbi jooksnud.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#8

Muideks lugesin ühest enduro-rataste teemalisest raamatust, et 6li-kytuse vahekorra(tänapäevane 1:50 varasemate 1:20,1:33 jne vastu) vähendamise eelduseks oligi nn. eraldi 6litus, näiteks raamlaagrite 6litamine käigukastist.

130km/h @ Jupiter1 - serious s**t
Vasta
#9

Kui osta kahetaktilise mootori õli, tuleb kindlasti jälgida nende sihtotstarvet.
Väga oluline kiri on "premix" või "injektion". Esimene on ette nähtud benaga segamiseks kanistris/paagis teine aga automaatõlituse paaki valamiseks. Osadel on peal mõlemad variandid.
Sihtotstarbena eristatakse ka sae, lumesaani, paadimootorite, jne. õli. Tuleks ikka kasutada mootorrattale ette nähtut.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne