26-10-2005, 15:34 PM
Järva-Jaanist on puudu ZIL 130 kallurid, sadul ja porte. AZLK 2136/7, M 426/7 ja tavaline GAZ 53 kallur on varjupaigast ka puudu.
mrali Kirjutas:130 baasil kallureid on kolme põhitüüpi: ZIL-MMZ-554,ZIL-MMZ-555 ja ZIL-MMZ-4502.Kõik neist on või olid Eestimaal väga levinud.Äkki keegi viitsiks nende erinevused lahti seletada? Kandilise kastiga kallur-Zil'e ikka kohtab veel päris tihti, aga kumerate külgedega (külilipööratud D-tähe kujulise tagaluugiga) mudelit olen viimaste aastate jooksul üksikud korrad kohanud. Viimati paar kuud tagasi Tallinnas.
Ning omal ajal nii tavalised kallurid ZIL-585 on ka pea kõik loojakarja läinud (praegu tuleb meelde vaid hr R.Raju kogust pärinev EMm-i auto).
Sillu Kirjutas:Kuna siin juba tuli ZiL kalluritest juttu, siis: kas see võiks olla Varjupaiga seisukohast huvipakkuv? Mina tean isendit mitu aastat samal kohal, ühe endise majanditöökoja territooriumil (Praegugi tegutseb seal ühistu), seismas ning põhimõtteliselt annaks ehk asja uurida:
kris Kirjutas:OKSillu Kirjutas:Kuna siin juba tuli ZiL kalluritest juttu, siis: kas see võiks olla Varjupaiga seisukohast huvipakkuv? Mina tean isendit mitu aastat samal kohal, ühe endise majanditöökoja territooriumil (Praegugi tegutseb seal ühistu), seismas ning põhimõtteliselt annaks ehk asja uurida:
Sa veel küsid! Marss uurima!
valdo Kirjutas:Et siis varjupaigast puuduvad mudelid, mis on 1944-90 Eestis olnud masskasutuses, kuid nüüdseks peaaegu kadunud ja varjupaigas ei ole?Loetelu pea täielik.Ümara kerega Skoda troll,õieti kere täiesti olemas,arvan,et seisab teine ka oma sildadel.Ei saa seda kindlalt väita kuna nägin seda mööga sõites üle plangu(juuli lõpp 2005).Aga aga arvan,et on.Üks Tartu tegelane tahtis sellest saslõki putkat teha,(koperatiivide ajal,nüüd ei mäleta oli see 87 või 88)seisis Tartus erinevates kohtades.Arvasin ja tegelikult olin selle masina juba unustanudki,kui avastasin,et siiski alles.Aknad küll plekiga kaetud(keevitatud)Kus siis? Kui sõita Tartusse Jõgeva poolt sisse,siis tuleb paremale vaadata.Tartlased uurige!
1. PAZ-652 - äkki meil õnnestub siiski Eesti pealt üks varjupaigakõlbulik vrakk leida (tervet vist enam mitte)?
2. Vanatüübiline KAG (eest kolmeosalise aknaga) - varjupaigas on juba hilisem, PAZi klaasidega isend
3. Turist-LAZ (ümara tagumikuga ja katuseakendega) - kardan, et enam ei leia, st Eestis ei ole väliselt tervet
4. TA-1 - usun, et kindlalt enam ei leia
5. TA-1A - ehk nn ühe akna võrra pikem GZA-651 - usun, et kindlalt enak ei leia
6. GZA-651 - kardan, et kõik säilinud 51 ninaga bussid on KAVZid (Saaremaa isendit peab kontrollima!) Ehk ka lootust eriti ei ole
7. MAZ (härg) 200 kastivariant (buss on juba) - ehk veel leiab? Venevere oma ära ei anta?
8. Ikaruse varasemad ümarad mudelid - neid oli enne 2xx seeriat väga palju erinevaid, varjupaigas on vaid Lux. Lootus kõiki mnudeleid saada on väike
9. LIAZ buss, kasvõi see uuem variant, mis Ida-Virus veel hiljuti kurseeris liine.
10. Troll 9Tr - ehk leiab kusagilt veel miski kobeda ümara trolli kere? Mõned veel on alles ju... Lootus ei ole kadunud päris...
11. Troll ZIU - kas nr 6 kere on veel alles ja terve? Kannatab vedada?
12. ZIS-154 buss ... ei ole mingit lootust minu arvates...
13. ZIS-155 buss. Mina tean vaid ühte isendit Viljandimaal ühe huvilise käes taastamist ootamas. Äkki leiab veel mõne varjupaiga jaoks? Miski 10-15 aastat tagasi oli neid Ridali lennuväljal soojakutena vedelenud - ega enam alles ei ole?
14. ZIS (ZIL)-127 buss. Üks on Pärnus huvilise käes, teiste saatusest ei tea midagi. Äkki loodaks imet, et veel ühe terve kere vähemalt välja tuleks? Väga ilus asi...
15. GAZ-53F oma "õige" radiaatorivõrega (suur tuli ülal, 1960ndad). Saaks hädakorral parra suvalisele pika kastiga 53le teise võre peale, oleks ka veidi vaatamist...
Ehk minu poolt 15 isendit esimese matsuga punasesse raamatusse...
kris Kirjutas:Ja mis ka mitte ei võiks mõni ladaklubilasest automoto foorumlane siinsest üleskutset ladaklubis korrata – Volga klubi on annetamas varjupaika oma austatava margi lipulaeva, muhuklubi on hoolitsenud oleva väeti venna eest – Nõukogude omaaegne rahvaauto on varjupaigas esindatud ainult kahe mudeliga….
gornholio Kirjutas:samuti heliseb tuttaval puksiirijuhil pidevalt telefon,et jälle mõni zil või maz vaja oma viimasele teekonnale saata,kui saaks kuidagi varjupaigaga operatiivselt infot vahetada,nande helistajate osas,siis oleks võimalik midagi hetkel veel ühes tükis olevatest masinatest säilitada
andres22 Kirjutas:Missugune on GAZ 51 tõstuk? Ja kas kellelgi pilti GAZ 20 kaubaveofurgoonist on?
Täiendusi ka nimekirjale. ümar invakäru (täpset nimetust ei tea),