Punane Raamat
#21

Järva-Jaanist on puudu ZIL 130 kallurid, sadul ja porte. AZLK 2136/7, M 426/7 ja tavaline GAZ 53 kallur on varjupaigast ka puudu.
Vasta
#22

130 baasil kallureid on kolme põhitüüpi: ZIL-MMZ-554,ZIL-MMZ-555 ja ZIL-MMZ-4502.Kõik neist on või olid Eestimaal väga levinud.
Ning omal ajal nii tavalised kallurid ZIL-585 on ka pea kõik loojakarja läinud (praegu tuleb meelde vaid hr R.Raju kogust pärinev EMm-i auto).

Püüaks siis lahti harutada ka Urali,KamAZ-i,MAZ-i ja KrAZ-i tüübid,mida teoreetiliselt võiks püüda hankida (jutt käib baasmudeleist):

Ural:
Ural-375 (bensumootor,6x6,oli nii madeleid kui ka sadulaid)
Ural-377 (375 6x4 versioon,muu jutt sama)
Ural-4320 (KamAZ-i mootoriga 375)

KamAZ:
KamAZ-5320 ja/või 53212 (6x4 madelid)
KamAZ-5410 ja/või 54112 (6x4 sadulad)
KamAZ-5511 (ehituste kallur)
KamAZ-55102 (nn.põllumajandus-KamAZ)
KamAZ-53213 (alusvanker eriveokite jaoks)
KamAZ-4310(1) 6x6 mudel.

MAZ-idest:
200-veoauto
200V-sadul
205-kallur
502-4x4

500/5335-madel
504/5429-sadul

5337-uue kabiiniga madel
5551-uue kabiiniga kallur
5432-uue kabiiniga sadul
6422-3-teljeline sadul.

Paraku ei tea,kas MAZ-516 mudeleid (6x2 veoskeemiga madel) Maarjamaal liikus ning kas neid ka alles on.

Siis veel KrAZ-id:

257 (6x4 puitkabiiniga madel)
256 (puitkabiiniga kallur)
258 (puitkabiiniga alusvanker kraanade jms jaoks-neid veel leidub)
255 (6x6 puitkabiiniga mudel)

Uue kabiiniga:
260 (6x6)
250 (6x4 alusvanker).

Igasugu erimasinaid Vene tehnika alusel liikus aga tohhuijaalt ja kõigi nende juba ülesloetleminegi läheks mõttetuks.Ainuüksi GAZ-ide ja ZIL.ide peal võib üsna kergelt kokku lugeda nii sadakond erinevat tüüpi jne...
Vasta
#23

MAZ-516 liikus Eestis kindlasti, kuid ilmselt väga vähe. Allesolemise poolelt võib pilt muidugi nutune olla...

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#24

mrali Kirjutas:130 baasil kallureid on kolme põhitüüpi: ZIL-MMZ-554,ZIL-MMZ-555 ja ZIL-MMZ-4502.Kõik neist on või olid Eestimaal väga levinud.
Ning omal ajal nii tavalised kallurid ZIL-585 on ka pea kõik loojakarja läinud (praegu tuleb meelde vaid hr R.Raju kogust pärinev EMm-i auto).
Äkki keegi viitsiks nende erinevused lahti seletada? Kandilise kastiga kallur-Zil'e ikka kohtab veel päris tihti, aga kumerate külgedega (külilipööratud D-tähe kujulise tagaluugiga) mudelit olen viimaste aastate jooksul üksikud korrad kohanud. Viimati paar kuud tagasi Tallinnas.

Ja veel pole juba aastaid näinud Kallurkäruga toriseja-Maz'i, mis samuti lapsepõlves igapäevane nähtus oli.

Läks jälle teemast mööda.



Vasta
#25

ZIL-555: kumer kast
ZIL-4502: kandiline vaid taha kallutav kast, lühike teljevahe
ZIL-554: kandiline kolmele küljele kallutav kast, pikem teljevahe

Muidugi võib olla ka igasugu erikaste (ART-des ja EPT-des tehtuid),mis muudab pildi kirjumaks.
Vasta
#26

Kuna siin juba tuli ZiL kalluritest juttu, siis: kas see võiks olla Varjupaiga seisukohast huvipakkuv? Mina tean isendit mitu aastat samal kohal, ühe endise majanditöökoja territooriumil (Praegugi tegutseb seal ühistu), seismas ning põhimõtteliselt annaks ehk asja uurida:


[Pilt: kallur13iv.th.jpg] [Pilt: kallur20mb.th.jpg]

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#27

Sillu Kirjutas:Kuna siin juba tuli ZiL kalluritest juttu, siis: kas see võiks olla Varjupaiga seisukohast huvipakkuv? Mina tean isendit mitu aastat samal kohal, ühe endise majanditöökoja territooriumil (Praegugi tegutseb seal ühistu), seismas ning põhimõtteliselt annaks ehk asja uurida:

Sa veel küsid! Marss uurima!

Pulmasõidud vana Volgaga, saunabussi ja RAF "Kutsikas" rent - www.suhtesepp.com
Vasta
#28

kris Kirjutas:
Sillu Kirjutas:Kuna siin juba tuli ZiL kalluritest juttu, siis: kas see võiks olla Varjupaiga seisukohast huvipakkuv? Mina tean isendit mitu aastat samal kohal, ühe endise majanditöökoja territooriumil (Praegugi tegutseb seal ühistu), seismas ning põhimõtteliselt annaks ehk asja uurida:

Sa veel küsid! Marss uurima!
OKSmile

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#29

valdo Kirjutas:Et siis varjupaigast puuduvad mudelid, mis on 1944-90 Eestis olnud masskasutuses, kuid nüüdseks peaaegu kadunud ja varjupaigas ei ole?

1. PAZ-652 - äkki meil õnnestub siiski Eesti pealt üks varjupaigakõlbulik vrakk leida (tervet vist enam mitte)?

2. Vanatüübiline KAG (eest kolmeosalise aknaga) - varjupaigas on juba hilisem, PAZi klaasidega isend

3. Turist-LAZ (ümara tagumikuga ja katuseakendega) - kardan, et enam ei leia, st Eestis ei ole väliselt tervet Sad

4. TA-1 - usun, et kindlalt enam ei leia Sad

5. TA-1A - ehk nn ühe akna võrra pikem GZA-651 - usun, et kindlalt enak ei leia Sad

6. GZA-651 - kardan, et kõik säilinud 51 ninaga bussid on KAVZid (Saaremaa isendit peab kontrollima!) Ehk ka lootust eriti ei ole

7. MAZ (härg) 200 kastivariant (buss on juba) - ehk veel leiab? Venevere oma ära ei anta?

8. Ikaruse varasemad ümarad mudelid - neid oli enne 2xx seeriat väga palju erinevaid, varjupaigas on vaid Lux. Lootus kõiki mnudeleid saada on väike Sad

9. LIAZ buss, kasvõi see uuem variant, mis Ida-Virus veel hiljuti kurseeris liine.

10. Troll 9Tr - ehk leiab kusagilt veel miski kobeda ümara trolli kere? Mõned veel on alles ju... Lootus ei ole kadunud päris...

11. Troll ZIU - kas nr 6 kere on veel alles ja terve? Kannatab vedada?

12. ZIS-154 buss ... ei ole mingit lootust minu arvates... Sad

13. ZIS-155 buss. Mina tean vaid ühte isendit Viljandimaal ühe huvilise käes taastamist ootamas. Äkki leiab veel mõne varjupaiga jaoks? Miski 10-15 aastat tagasi oli neid Ridali lennuväljal soojakutena vedelenud - ega enam alles ei ole?

14. ZIS (ZIL)-127 buss. Üks on Pärnus huvilise käes, teiste saatusest ei tea midagi. Äkki loodaks imet, et veel ühe terve kere vähemalt välja tuleks? Väga ilus asi...

15. GAZ-53F oma "õige" radiaatorivõrega (suur tuli ülal, 1960ndad). Saaks hädakorral parra suvalisele pika kastiga 53le teise võre peale, oleks ka veidi vaatamist...

Ehk minu poolt 15 isendit esimese matsuga punasesse raamatusse...
Loetelu pea täielik.Ümara kerega Skoda troll,õieti kere täiesti olemas,arvan,et seisab teine ka oma sildadel.Ei saa seda kindlalt väita kuna nägin seda mööga sõites üle plangu(juuli lõpp 2005).Aga aga arvan,et on.Üks Tartu tegelane tahtis sellest saslõki putkat teha,(koperatiivide ajal,nüüd ei mäleta oli see 87 või 88)seisis Tartus erinevates kohtades.Arvasin ja tegelikult olin selle masina juba unustanudki,kui avastasin,et siiski alles.Aknad küll plekiga kaetud(keevitatud)Kus siis? Kui sõita Tartusse Jõgeva poolt sisse,siis tuleb paremale vaadata.Tartlased uurige!
Tartus oli ka autona neitsilik 151.Seisis "telefonimaja" taga.Telefoni jaam oli.Seegi arvatavalt Eestis ,aga kus?Polegi vaja panna plankudele kuulutusi,aga mingi sisepiiri inff võiks ju olla.Ise püüan lähipäevil teada saada mis on saanud 150-baasil kõvera nokaga kraanast.
Tervitades,Flanagan
Vasta
#30

Pildistatud Raplamaal:

[Pilt: kohilatr9resize3kr.th.jpg]

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#31

Seda ei saa ja see on juba ropult ära rikutud.
Tegelikult võib tuua neid 9TR näiteid veel, kuid kõik on juba ümber tehtud.
Vasta
#32

kris Kirjutas:Ja mis ka mitte ei võiks mõni ladaklubilasest automoto foorumlane siinsest üleskutset ladaklubis korrata – Volga klubi on annetamas varjupaika oma austatava margi lipulaeva, muhuklubi on hoolitsenud oleva väeti venna eest – Nõukogude omaaegne rahvaauto on varjupaigas esindatud ainult kahe mudeliga….

Sama võiks rääkida ka Moskvitš klubilastele.
Vasta
#33

tegelikuses tulevad ju kohe meelde kohad,kus vedeleb aasta aega kindlalt "tatra" ja sealsamas kõrval "zil" see kandiliste poritiibadega 6x6 sadul,kuid katsu sa sealt hoovipealt oma keskpärase venekeele oskusega leida miskisugust natsalinikut,kelle käest nende masinate kohta midagi küsida

samuti heliseb tuttaval puksiirijuhil pidevalt telefon,et jälle mõni zil või maz vaja oma viimasele teekonnale saata,kui saaks kuidagi varjupaigaga operatiivselt infot vahetada,nande helistajate osas,siis oleks võimalik midagi hetkel veel ühes tükis olevatest masinatest säilitada

maailmas ei pidavat olema rumalaid küsimusi Big Grin
Vasta
#34

gornholio Kirjutas:samuti heliseb tuttaval puksiirijuhil pidevalt telefon,et jälle mõni zil või maz vaja oma viimasele teekonnale saata,kui saaks kuidagi varjupaigaga operatiivselt infot vahetada,nande helistajate osas,siis oleks võimalik midagi hetkel veel ühes tükis olevatest masinatest säilitada

Poleks paha puksiirijuhile anda muuseumipapa numbrit, küsija suu pihta ei lööda ja alati võib pakkuda võimalust sihtkoha muutmiseks. Rõõmuga vaatan kaasfoorumlase UMi pukiiritamise postitustele siinses foorumis - kõigil soovijail on võimalus viimse teekonna kurssi muuta.

Pulmasõidud vana Volgaga, saunabussi ja RAF "Kutsikas" rent - www.suhtesepp.com
Vasta
#35

[q
Olid meil omal ajal liikumas nn inva sapikad- täiesti omaette kalss. Karta, et neid pole vist ühtegi säilinud, kui siis veel mõni ümberehitatud variant. Sõitsin esige aastatel 1985-1990 sellisega ja oh häbi pattu tunnistada ehitasin teise nn tava autoks ringi- so muutsin kastus otstarvet.
Oli sihuke ühe jalgse auto gaas käis roolipealt nn tiibadest ja pidur eraldi kangiga mida tuli ettepoole lükata. Siduri pedaal ole väänatud keskele- so võis mõlemi jalaga tallata ja mootor see vana 30 hj.
Rääkimata miudugi invaliidide motokalessidest (nagu ned ametlikult nimetati- ole neidki 3
põhi kere tüüpi.
Vasta
#36

Püüdsin kokku panna esitatute põhjal nimekirja varjupaigast puuduvate masinate kohta. Uskumatu, kuid nimekijas 125 kirjet, mida annaks veelgi pikendada erinevate modifikatsioonide lisamisega.
Kutsun kaasfoorumlasi nimekirjas olevaid ja uut omaniku ootavaid masinaid kohates nende omanikule tegema ettepanekut olla osaks tehnika ajaloo päästmisel ja annetada masin Järva-Jaani vanatehnika varjupaika.

Bussid:
KAVZ-3270
Uraletz
RAF-251
RAF-977
RAF-2203 reisijate versioon
LAZ-697
LAZ-697R
LAZ-699
LAZ-699R
LAZ-4202
ZIS-155
ZIS-154
ZIS (ZIL)-1273
TA-1
TA-1A
GZA-651
PAZ-3205
PAZ-3201 (4x4 672)
ZiL-LiAZ-158
LiAZ-677(M)
LiAZ-5256
KAG (Vanatüübiline, eest kolmeosalise aknaga)
PAZ-652
Ikarus-620
Ikarus-260
Ikarus-280
Ikarus-250/255/256
Ikaruse varasemad ümarad mudelid
Nysa
GAZ-66 baasil sanitaarbuss
Kubanets
Autosan

Veoautod:
GAZ-51 puhtija-laadija
GAZ-51 sadul
GAZ-51 piimapütt
GAZ-51 tõstuk
GAZ-51 prügivedu
GAZ-51 rallikas,
GAZ-3307/3507 (uue kabiiniga 53)
GAZ-51/52 elektrimontööride teleskooptõstuk (TVG-15M)
GAZ-52 tankur-tehnoabi (ATU-A või ATO-4822)
GAZ-53 prügiauto
GAZ-53 piimaauto
GAZ-53F
GAZ-53 kallur
GAZ-53 assenisaator
GAZ-52/53 remontöör
GAZ-66 postipuur (BM-302)
GAZ-66 porte
ZiL-133GJa
ZiL-4331
ZIL-130 554 kallur
ZIL-130 555 kallur
ZIL-130 4502 kallur
ZIL-130 sadul
ZIL-130 porte
ZIL-130 liivapuistur
ZIL-130 jõusöödaveok
ZIL-585 kallur
ZIL-157 sadul
ZIL-130 väetiselaotur (KSA-3)
KamAZ-5320 ja/või 53212 (6x4 madelid)
KamAZ-5410 ja/või 54112 (6x4 sadulad)
KamAZ-5511 (ehituste kallur)
KamAZ-55102 (nn.põllumajandus-KamAZ)
KamAZ-53213 (alusvanker eriveokite jaoks)
KamAZ-4310(1) 6x6 mudel.
KrAZ-257 (6x4 puitkabiiniga madel)
KrAZ-256 (puitkabiiniga kallur)
KrAZ-258 (puitkabiiniga alusvanker kraanade jms jaoks)
KrAZ-255 (6x6 puitkabiiniga mudel)
KrAZ-260 (uus kabiin, 6x6)
KrAZ-250 (uus kabiin, 6x4 alusvanker).
Ural-ZiS 355
ZiS-151
MAZ-516
MAZ-200V sadul
MAZ-205 kallur
MAZ-502 4x4
MAZ-500/5335 madel
MAZ-504/5429 sadul
MAZ-5337 uue kabiiniga madel
MAZ-5551 uue kabiiniga kallur
MAZ-5432 uue kabiiniga sadul
MAZ-6422 3-teljeline sadul
MAZ-7310
MAZ-535
Ural-375 (bensumootor,6x6,oli nii madel)
Ural-375 (bensumootor,6x6,oli nii sadul)
Ural-377 (375 6x4 versioon, madel
Ural-377 (375 6x4 versioon, sadul)
Ural-4320 (KamAZ-i mootoriga 375)
Tatra T 815
KAZ-606
KAZ-4540 Kolhida
MoAZ
BelAZ
IFA W50
Multicar 25, mida oli väga palju versioone
Praga V3S (erinevad versioonid)
Škoda-LiAZ sadulveok nii vanem kui ka uuem tüüp
Avia 20/21
Avia 30/31
Star (erinevad versioonid)
JerAZ-3730
PAZ-3742 "Pingviin" (672 furgoon)
Žuk
TA-9
TA-942
TA-3761(-01)
Robur

Sõiduautod:
M-402
M-403
M-408
M-410
M-411
M-430/2 (407/403 baasil kaubik).
M 426/7
M433/4
AZLK-2140SL
AZLK-2733/4 (2140 ninaga kaubik)
AZLK-2136/7,
IZ-2126
VAZ-2101
VAZ-2102
VAZ-2103
VAZ-2104
VAZ-2105
VAZ-2107
VAZ-2108
VAZ-2109
VAZ-2121 NIVA
VAZ 1111 Oka
ZAZ 1102 Tauria
ZAZ-968M
ZAZ/LuAZ-969A
GAZ-13 Tšaika
GAZ-14 Tšaika
ZIM
M-72 Pobeda  
GAZ-20 kaubaveofurgoon
GAZ-22 kaubaveofurgoon
GAZ 69A
GAZ 24-12
S-3-L (S-3-A) - ümar invakäru

Trollid
9Tr
ZIU
Škoda Tr14

Muu
Teehöövel
AT-L (roomikauto)


EDIT: kui keegi märkab vigu või tahab midagi muuta/lisada, palun teada anda, saaksin postitust vastalt edida. Rohelisega märgitud sõidukid Punases Raamatus on leidnud juba säilitamist Järva-Jaanis

Pulmasõidud vana Volgaga, saunabussi ja RAF "Kutsikas" rent - www.suhtesepp.com
Vasta
#37

Missugune on GAZ 51 tõstuk? Ja kas kellelgi pilti GAZ 20 kaubaveofurgoonist on?
Täiendusi ka nimekirjale. GAZ 69A, GAZ 24-12, ümar invakäru (täpset nimetust ei tea), ZAZ/Luaz 969A, M 410 ja 411(viimast vaevalt, et leiab).
Vasta
#38

JerAZ-3730 ja PAZ-3742,samuti Zuk,TA-9 ja TA-942 on rohkem veokid Wink
Siis ZiL-130 alusel kallureid on kolme eri tüüpi (554,555,4502),kuna need Eestis väga levinud,võiks teoreetiliselt kõik kolm J-Jaanis esindet olla.
Juurde võiks veel panna ZIL-585 kalluri.
LiAZ-busside puhul on eri mudelid allpool nimekirjas mainitud,seega võib lihtsalt "LIAZ" maha võtta.
LiAZ-677 ja 677M olid väga sarnased,piisab kui üks neist. (677/-M)
Turist-LAZi all mõtles Valdo ilmselt kõige vanemaid,ümara kerega 697 ja 699 versioone.697R ja 699R on uuema kerega.
TA-dest veel erilise tähelepanu alla võiks võtta mudelid 3761 või 3761-01 (külgustega leivaautod),sest need ka isegi vrakkidena pea kadunud Sad
Vasta
#39

Varsti võib ühe masina nimekirjast maha tõmmata, kuid sellest las räägib õigem mees.
Vasta
#40

andres22 Kirjutas:Missugune on GAZ 51 tõstuk? Ja kas kellelgi pilti GAZ 20 kaubaveofurgoonist on?
Täiendusi ka nimekirjale. ümar invakäru (täpset nimetust ei tea),

GAZ-51-de peale paigaldati raudkindlalt TVG-15 elektrike teleskooptõstukeid.
Ümar invakäru: S-3-L;S-3-A.
Ning kui ära said mainitud M-410 ja 411,siis on veel ka Pobeda M-72 puudu.Samuti lisaks ka Mosse 430 või 432 (407/403 baasil kaubik).
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne