Uki Kirjutas:Lasen siis sisse 3 liitrit vett ja 5 liitrit tosooli. Arvan, et sel aastal väga külmaks ei lähe, kuid kes teab...
Loe mu eelmist vastust korralikult. Mitte Sa ei pane sisse 3 liitrit vett ja 5 liitrit tosooli, vaid:
a) Paned sisse vajalikul hulgal jahutusvedeliku
KONTSENTRAATI ja ülejäänud osas vett, et tulemuseks tekiks vähemalt -36 C kannatav ollus. Kontsentraadi-potsikul peaks olema peal nimekiri vahekordadest ja temperatuuridest, mida need kannatavad, mida tuleb rangelt järgida! Ja kasutada tuleb kas destileeritud vett või vihmavett (mitte karedat kraanivett!).
b) Lased kõik välja ja ostad uue juba valmis segatud jahutusvedeliku segu- meie kliimaoludes on see kas -36 või -40 C jaoks sobilik. Millega täidad kogu süsteemi.
Kontsentraadi kasutamise mõttekus valmis-segu ees on veidi odavam hind, eriti kui tegu on suures taaras hangituga (nt kellegi Su tuttava autoremonditöökotta).
Kuna ma ei tea, kas Sul hetkel on sees pehme vesi või ei, siis soovitan siiski kogu ollus vahetada.
Kui Sa paned sisse tarvitamisvalmis jahutusvedeliku ja vee segu (nagu Sa), siis see võib madalatel miinustemperatuuridel külmuda. Kui külmub tugevalt, külmuvad puruks radiaator, plokk ja plokikaas. Kui külmub vähe, tekib külmaga sõitu alustades radiaatori juures (suures ringis) nn jääkork, ringvool katkeb ja mootor kuumeneb üle. Ning tulemuseks on kõver plokikaas ja segamini "mahlad" (õli ja jahutusvedelik).
Tosool on muide üks jahutusvedeliku liike.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme septembri lõpuni avatud L.P 11-18