K:Piduritorude vahetus ees
#1
Exclamation 

Kavas Opel Rekord E 2,0S soetada. talveks hea tagasillaveoga auto.

Probleem selles et , piduritorud tuleb ära vahetada.
Kas on suur töö?
ise olen vahetanud umbes 15cm jupi ainult ja ise väänanud.. tsäksiga kuumaks - polnud palju väänata ja asi pidi saama ruttu tehtud siis.
Kas läheb kalliks?
Toru müüakse meetriga ja otsi tehakse ka aga kus võiks olla kõige parem hinna ja kvaliteedi suhe?
kas müüakse kohe valmis torusid ka , et osta ja pane alla ilma et ise peaks väänama?

autoks siis Rekord E 2,0S.

Kõik soovitused-arvamused-pakkumised teretulnud.

Autodata ei ütle sellekohta midagi kahjuksSad
Vasta
#2

Pidurimeister - Veerennis, Ameerikaauto taga. Seal teevad nii kuidas soovid, vaatavad kataloogist pikkused vastavalt automargile või ütled ise mõõdud. Kätte saad toru rullis ja otsikud otsas.

Pakuvad tavalist pehmet vaske ja CrNi torusid.
Mina isiklikult soovitaksin CrNi torusid, need ei oksudeeru pikaajaliselt.
Ta on nats jäigem kui vask, aga painutamise juures ei ole ohtu et tõmbab kortsu sisse. CrNi aga vasest 3X kallim Smile
Vasta
#3

Ei ole üldiselt raske töö, aga esimest korda suuremalt ette võttes varu kannatust ja otste keeramiseks KINDLASTI kvaliteetne lehtvõti. Ja kui esimene kord tilkuma jääb, siis proovi veel, ja veel, ja veel Smile

Mul on olnud torusid, mis esimese korraga kinni panduna peavad ning teisi, mis on kolm korda nullist tehtud, ikka ei pea Toungue Natuke ka vedamise asi, osad rattasilindrid võivad üsna salakavalad olla.
Vasta
#4

Jesper Kirjutas:... ja otste keeramiseks KINDLASTI kvaliteetne lehtvõti.
Veel mehkam oleks nn avatud silmus, tööriistamarketis olen näinud müüa.
Vasta
#5

to MGartin:
Pidurimeistrist peabki vist võtma.ega kellegil tuttavat pole seal?
3xkallim, see tähendab, et.. mis hind orienteeruvalt tuleks?

to Jesper:
kui pole raske töö siis bro juSmile
aga millega neid torusid painutada? see mis mina tegin tegin näpuvahel praktiliselt ja enne välgumihkliga soojaks. polnud muid vahendeid käepärast. Mis vahendit kõige lihtsam kasutada ja kas keegi kuskil väänab neid valmis ka?
Võtmed on olemas. Teleturust sai kunagi soetatud - nn. poovad võtmed kui keegi veel mäletab. eelmisel autol keerasin otsal kandid maha ja .. muu ei aidand kui see võti. sellega suts ja lahtiSmile
ei taha et tilkuma jääks. ja aega ka pole mängida mitu päeva sellega.

To Jansa:
see avatud silmus mõeldudki selleks ju Smile
Vasta
#6

Vanu nipleid lahti keerata võid torutangide, näpitsate või ükskõik millega. Uusi ära küll mingite teleturu junnidega hakka kinni keerama, see ühe korraliku lehe või avatud silmuse hind ei ole nii suur.

Näpuvahel painutamine on mitme otsaga asi, igatahes seda kroom-nikkel toru on päris kehv väiksematesse kohtadesse painduma saada. Samas mingit piisavat väikest painutustööriista pole ma ka leidnud. Aretasin küll ise torujupist, lauajupist ja paarist naelast rakise, aga ei tulnud suurem asi.

Kroomnikkeltoru maksis vist ~80kr meeter, kui mu mälu mind ei peta. Tavaline vask oli vist ~40.

Kuna ma võtsin suurelt ette ja hakkasin ka otsi vastava tööriistaga ise "pasunasse" töötlema, siis takkajärgi tarkusest oleks pidanud algul vase võtma, odavam ja pehmem. Kui lased kohapeal otsad teha, siis muidugi vahet pole.

Üldiselt võta kätte ja hakka otsast tegema, see pole mingi eriline raketiteadus. Ainult mõistusega tuleb asja võtta, toore jõuga ei maksa peale lennata (kogemusest omandatud tarkus Smile).

Jesper,
viimase aasta jooksul 19 korda Fordi pidurisüsteemi osaliselt või täielikult lahti võtnud
Vasta
#7

mul CrNi-ga kogemust pole, aga siinse jutu peale eelistaksin küll vaske (mida oma aeglasel kadetil kasutasin - tõsi happekrundi+värviga kaetuna).

vask on odav - ning mingid "stampmõõdud" (nii otste kui pikkuse poolest) on varuosakaupluses saadaval. Tõsi, ühe poole tagumisel torul (vist) pidin ühe esiotsa (1.3 kadettE) laskma ümber lüüa - et parem/vasak pool olid peasilindril eri mõõdus.
muidu aga imelihtne - võtad mingi hinnangulised pikkused, rabad valmiskerad poest kaasa - ning tõmbad ilma mingite väänamisprobleemideta kuhu iganes. Ning pidamajäämise pärast pole samuti vaja muretseda - vask on pehme ja tõmbab kinni küll. Seinapaksust on vasktorul kah hulka rohkem kui originaalil - niiet selle momendini, mil vanadel Rekorditel esilanseronid laiali vajuvad, kannatab ikka ära Wink

teet,
erinevalt Jesperi 19-kordsest piduritega mängimisest tegi asja ühe korraga ning ilma vere-higi-pisarateta ära Big Grin

edit: näidistrajektoor Tallinnas oleks Forss(varuosa)-Melasi(vajadusel otsete tegemine)-garaazh
Vasta
#8

Oi sind osavnäppu
Vasta
#9

to vman: No seda orjenteeruvat hinda on raske öelda niimoodi, minul läksid maksma 6mm ristlõikega CrNi torud 800.- Sai pandud kogu piduritoru
süsteem otsast-lõpuni uuesti + siduri torujooks ette siduri abisilindrini. Meetreid kokku ei mäleta, kui mul mälu ei peta oli CrNi toru meeteri hind
Ca 100.- ringis(6mm), muidugi oleneb see ristlõikest.

Muidu on veel olemas ka torupainutus näpitsad/tangid, selline poolik rull soonega (vastavalt toru R.L) ja käepide. Paned toru rullile ja surud
käepidemest, ning üks õlg surub toru ümber selle rulli ja vajutad niipalju kui toru vajaliku nurga saavutab, lihtne!
Aga see riistapuuu rohkem jämedamate torude jaoks, mida näpuvahel halb painutada.
Jäikade torude pehmeks tegemisel saab kasutada gaasikeevitust, halvimal juhul saab toru ka pehmeks gaasipliidi peal soojendades.

Ja veel et CrNi toru eelis on see - saad teda mitu korda kinni-lahti keerata stutserist(otsikust) koonus(müts) ei väsi ära nagu vasktorul, vead
aga peale kui vaja, sest ta on jäigem.

_Martin
Vasta
#10

Jansa Kirjutas:
Jesper Kirjutas:... ja otste keeramiseks KINDLASTI kvaliteetne lehtvõti.
Veel mehkam oleks nn avatud silmus, tööriistamarketis olen näinud müüa.

Tõesti see väärt võti pidurite puhul, ise selle soetasin(10-12mm) Gaz53 pidurite jaoks.Aga hind niiöelda üsna soolane ka oli 215.- Aga korralil võti selleest.
Vasta
#11

renxx Kirjutas:
Jansa Kirjutas:Veel mehkam oleks nn avatud silmus, tööriistamarketis olen näinud müüa.

Tõesti see väärt võti pidurite puhul, ise selle soetasin(10-12mm) Gaz53 pidurite jaoks.Aga hind niiöelda üsna soolane ka oli 215.- Aga korralil võti selleest.

Mina sain Tartus miskist pisikesest kolipoest vangla lähikonnas samaks otstarbeks Vene päritolu võtme. Avatud 10-12 kuuskantsilmus, mille avatud tahk käib miski ca M8-laadse peenkeermes poldiga kokku. Polt maha, võti lõhiku kaudu toruotsiku peale, polt tagasi ja keerad nagu silmusvõtmega muiste Smile

Hind... oli mõnikümmend krooni. Vastupidavust ei ole veel testinud, Pobi piduritöö on kauges tulevikus alles ees.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#12

Kui on vana toru ette näidata, tehakse selle järgi sobiva kujuga otsastatud tükid valmis. Nii ütles näiteks MG auto kunagi, kui sealt valmis toru otsisin.
Pikemate juppide puhul ei tea kas nii saab, ja kasvõi transpordi keerukuse tõttu tuleb valmiskujundamisest võibolla loobuda. Paigalduse keerukusest rääkimata.
Vasta
#13

Igasugu torusid, voolikuid ja nonde otsi võib ehk Baltflexi nimelisest firmast küsida. Igatahes nende Soome emafirma Hiflexi poes olen saanud küll näidise järgi parajad vidinad lasta valmis teha, nii hüdraulikavoolikud traktorile kui suurele pressile ja auto pidurivoolikuid jne... Teevad igat sorti hüdraulika asju.

loll on loll olla.
Vasta
#14

valdo Kirjutas:
renxx Kirjutas:
Jansa Kirjutas:Veel mehkam oleks nn avatud silmus, tööriistamarketis olen näinud müüa.

Tõesti see väärt võti pidurite puhul, ise selle soetasin(10-12mm) Gaz53 pidurite jaoks.Aga hind niiöelda üsna soolane ka oli 215.- Aga korralil võti selleest.

Mina sain Tartus miskist pisikesest kolipoest vangla lähikonnas samaks otstarbeks Vene päritolu võtme. Avatud 10-12 kuuskantsilmus, mille avatud tahk käib miski ca M8-laadse peenkeermes poldiga kokku. Polt maha, võti lõhiku kaudu toruotsiku peale, polt tagasi ja keerad nagu silmusvõtmega muiste Smile

Hind... oli mõnikümmend krooni. Vastupidavust ei ole veel testinud, Pobi piduritöö on kauges tulevikus alles ees.

Nojah, sama võti mida silmas pidasin .. ma ainult 200eek niisama maksin, a paide autokauplused ongi suhtkoht kallid Sad
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne