"Punnvörr"
#1

Tervist.

Veeres minu öuele minu teine projekt, milleks on rahvakeeli "punnvörr" ehk võrr.
Peal on võrrimootor tähistusega D6. Sain selle kullakese sümboolse 100 krooniga, miks nii odavalt ? Ei tea, sõbra oma oli ja tema ei ole eriti tehnikahuviline. Probleemidest siis nii, et tõin tema ära ja avastasin, et mootor oli sellist hallikat vedelikku täis, mis see on/oli ? Esmalt proovisin sädet, ei olnud, kuid natukene mässasin sain nii palju, et säde kontaktide vahelt löi. Edasi tahtsin sädet ka küünlasse, kuid ei, 2 päeva olen nüüd üritanud saada, tulutult. Ei tea mis viga on, juhtmed kõik õieti pandud, kondekas on uus, küünlaid on erinevaid proovitud. Magnetil on pisikene pragu sees, nukkmuhvi pool (kas see võib mõjutada?). Muideks ka vahest lööb küünlasse sädeme, korra oli kena sinine ja on ka kollakas olnud kuid see on natukeseks ajaks ainult. Siis võtsin ka silindri maha ja puhastasin sellest hallist ollusest silindri ja kolvi. Mootorit ei tahtnud hakata laiali lammutama, keerasin mootori põhjas oleva kruvi lahti, kust tuleb välja igasugune "sodi" mis on siis karteripõhja tekkinud, sealt tuli ka seda hali ollust. Keerasin kruvi tagasi ja tegin kaks korda puhastus protseduuri, kallasin lahustit sisse, veidike loksutasin ja lasin välja ja teistkorda samamoodi. Puhtaks sai. Aga nimelt mis selle sädemega nüüd siis on ? Olen proovinud ka käivitada, kuid isegi ei tee mingit popsu. Soovitage mida teha !?

Plaanidest nii palju, et kui nüüd selle massina käima/sõitma saab, siis vaatan panen ette väiksemat tüüpi ratta (taga on väiksem), pidurid vaatan üle (pedaal köik olemas, kuid tahab timmimist). Ja uus ajutine iste, ajutine ? Sest plaan on teha ta natukene chopperlikuks, mitte midagi ulmekat, lihtsalt teine esihark ja üle värvida jne. Iste tuleb ka siis väheke "kihvtim".

Pilte hetkel pole, kuid ega needki tulemata ei jää !

Vasta
#2

See hall ollus võib tähendada et mootor on seisnud pikka aega. Vaata et igasugused klemmid ei oleks ära oksüdeerunud. Puhasta ka kontaktivahet.
Vasta
#3

w2rk Kirjutas:See hall ollus võib tähendada et mootor on seisnud pikka aega. Vaata et igasugused klemmid ei oleks ära oksüdeerunud. Puhasta ka kontaktivahet.

Jah seisnud oli suhteliselt kaua.
Olen ära puhastanud, kontaktid, ühendused jne.
Vasta
#4

oo jaa. Kui palju sellist riistapuud on saanud kunagi putitada. Üldiselt sädeme kontroll käib punnal näpuga. Kõigepealt näpp piipu ja ratast natu liigutada, kui pole midagi, siis piip maha, kui ikka pole, siis juhe maha kuni mähiseni välja. Peamine on see et sellise remondi puhul peab süda korras olema ning valmisolek taluda küünarnukini ulatuvat surinat.
Üldiselt kui mäletan siis oligi see mähis seal suur kurja juur. Testriga kontrolides oli nagu korras aga suuremat voolu enam läbi ei lasknud. aga kui magneetol pragu sees kas seal ka mingi pooluste värk ei muutu?????? Koolifüüsika tuleta meelde.
Vasta
#5

Näpuga küll mingit sädemekontrolli ei saa teha. Kuidas sa saad teada kui tugev säde on, kas ikka on säde sinine?
Mina tegin kontrolli nõnda, et võtsin küünla maha, panin küünlale piibu külge, keermega osa toetasin silindrikaane peale, ajasin tagaratast ringi ja vaatasin, milline säde tekkis.


Vasta
#6

Ma sain ühe särtsu küll, kui väljas niiskega piibust kinni hoidsin.
Midagi sealt ikka tuleb. Magnetil on mingi umes 1-2mm pragu, ma ei tea kas see võib midagi muuta?
Vasta
#7

See on valuviga ning ei tee midagi halba.
Vasta
#8

lööb tagasi Kirjutas:See on valuviga ning ei tee midagi halba.

Sain teada jah, just tulin natukene aega tagasi keldrist, kus masin seisab ja huvipärast vahetasin mähise ära. Ja selguski, et mähis oli kutu, üks osa sellest, nimelt sekundaar mähise pool (kõrgpinge) oli kohe see klemmi juurest mustaks tõmbunud. Leidisn ühe mähise üles, mis oli mul mingi paar aastat seisnud. Panin külge ja ennäe, väga tugev säde olemas.
Sai siis proovitud köima panna ja hakkas vaikselt lubama, aga siis rohkem eriti ka ei teinud edasi kuna päris hilja juba ja öppima peab ka Big Grin
Niisiis, homme tegutsen edasi, eks siis hakkan vaikselt juba timmima.
Vasta
#9

pane küünal bensu sisse alumine osa, ja anna vänta, kui plahvatab siis asi kombes. selle sinise sädemete otsimine kodustes tingimustes .. päris jama säde võib sinine olla aga ei pea siiski piisav olema jne, mina siiani seda bensu ja küünla värgi jargi toimind olenWink
Vasta
#10

renxx Kirjutas:pane küünal bensu sisse alumine osa, ja anna vänta, kui plahvatab siis asi kombes. selle sinise sädemete otsimine kodustes tingimustes .. päris jama säde võib sinine olla aga ei pea siiski piisav olema jne, mina siiani seda bensu ja küünla värgi jargi toimind olenWink

Vabas õhus võib pensiini plahvatama panna ükskõik milline väiksemgi säde. Sedaviisi ei ole kohe mitte mõtet hakata sädet otsima. Sa ju ei tea kas see säde ka surve all on ning ei saa teada ka kas säde on õigel ajal.
Vasta
#11

w2rk Kirjutas:Vabas õhus võib pensiini plahvatama panna ükskõik milline väiksemgi säde. Sedaviisi ei ole kohe mitte mõtet hakata sädet otsima. Sa ju ei tea kas see säde ka surve all on ning ei saa teada ka kas säde on õigel ajal.

No siiani on see mind küll aidand, kahe asja puhul deltal kunagi sai nõnapsi testitud ja motoplokil. Ja kogemus näitas et nõrk kollane säde ei pand plahvatama bensiini(ise ühe tuttava käest seda kuulsin selline vanamees teine juba, ja mõtlesin et testin siis kah).""Sa ju ei tea kas see säde ka surve all on ning ei saa teada ka kas säde on õigel ajal""Jah süüte momendi paika määramisest ma ei rääkind vaid sellest kuidas sädeme nn tugevust mõõta.
Vasta
#12

Suzuki mees Kirjutas:Üldiselt sädeme kontroll käib punnal näpuga. Kõigepealt näpp piipu ja ratast natu liigutada, kui pole midagi, siis piip maha, kui ikka pole, siis juhe maha kuni mähiseni välja. Peamine on see et sellise remondi puhul peab süda korras olema ning valmisolek taluda küünarnukini ulatuvat surinat.

Ma tean ühte tõestisündinud lugu kahest targast tehinkahuvilisest.

Oli üks mees, kes tahtis kontrollida, kas tema mootorrattal(ei mäleta täpselt marki) on säde olemas. Küsis sõbralt nõu. Tema sõber oli üldse tark mees ja teadis palju tehnikast. Ta siis soovitas, et proovigu nõnda, keel panna küünlajuhtme vastu ja siis vänta anda. Mees oli kindel, et tark sõber teab asja ja siis prooviski. Peale seda rääkis mees natuke aega veidike imeliku häälega ja ei kuulanud enam oma sõbra tarku nõuandeid.


Vasta
#13

renxx Kirjutas:No siiani on see mind küll aidand, kahe asja puhul deltal kunagi sai nõnapsi testitud ja motoplokil. Ja kogemus näitas et nõrk kollane säde ei pand plahvatama bensiini(ise ühe tuttava käest seda kuulsin selline vanamees teine juba, ja mõtlesin et testin siis kah).

Ja siis plahvatuse järgi vaatad, et kas on tugev või nõrk säde? Ma usun et see plahvatuse tugevus sõltub ka bensiinist ning kas/mis õli sinna on segatud.
Vasta
#14

Okei, põhimõtteliselt mul nagu masin juba tegi "tõrtse" seega säde surve alla peaks ka nagu olema.
Mul gaasi "rutska" on ka suht räbal, seal mingi teibituuning oli tehtud, arvatavasti kõri liiga lühike ja siis pandud teibiga kinni, et tross ikka sees liiguks, homme uurin sedagi.
Vasta
#15

jah eks see keelega katsumine lähe natu ekstreemseks, aga  kunagi heal ajal ei osanud küll kuidagi kindlaks teha, kas on küünal piip või juhe tuksis ning siis tulid näpud abiks. autol või isegi mootorattal sellist ekstreemsust ei prooviks.
sädeme efektiivsust saab aru just piirkonnaga mille elektrilöök halvab st kui juba küünarnukini natu tuimaks teeb siis on sinine küll. Aga loomulikult esmane kontroll käib ikka küünlaga, mis peaks minema silindri ribide vahele ning siis jalaga kodarast lükata.

Aga esmaseks käivitamiseks pane topkat, st vala natu bensu küünla august sisse ning kui mingi säde olemas ja bensu pealevool ka toimib siis läheb käima ka.
Vasta
#16

Sai siis täna veel mõned tunnid masina kallal oldud.
Tegin korda gaasitrossi ja siduritrossi, mõlema kõrid olid liiga lühiksed ja panin pikendust otsa.
Nii, siis ajasin välja, et ikka käima panna, kuid sama asi nagu töriseb aga õieti ei käi. Sa süüdet ka igatepidi muudetud, vahepeal läks heaks aga siis hakkas küünlajuhe streikima, kuna mul on originaal süütesüsteem ja välist süütepool pole, seega küünlajuhe tuleb otse mähiselt, ta on seal sellise musta jublakaga kinni, kuid see on nii kulunud ja ei hoia enam seda kinni. Homme vist katsetan välise süütepooliga.
Vasta
#17

Rõõmuhõisked !
Sain masina käima, asi oli süüteküünlas.
Nimelt alguses oli mingi uuema tüübi küünal, äde oli kena sellega kuid käima ei tahtnud hakata. Panin mingi vene tüüpi küünla ja esimesest lükkest kenasti käima. Kuid mis ta nüüd kenasti töötab, jõudu eriti pole, kas see võib tingitud olla valest süütest ?
Igaljuhul tuleb nüüd veidi nokitseda selle kallal.
Vasta
#18

Nonii, nüüd siis enam teada miks jõudu pole.
Nimelt midagi on katki, tundub vähemalt, sest panin käima algul oli ikka selline uimane ja jõudu polnud natuke viis mind veel edasi ja järsku tuli see jõud kuskilt natukeseks ajaks, tõmme oli hea, ja siis kõik jälle vanaviisi. Nimelt kui sidurit all hoidsin siis sidur libises, ei lahutanud nagu õieti, kuigi kui niisama lükasin (mootor ei käinud) siis lahutas kenasti, hoidsin all ja järsku mingil hetkel hakkas lahutama ja mootori pöörded löi korraks lakke ja oli nagu peab. Kuid siis jällegi vähese ajapärast samamoodi, hakkas libisema. Millest võib see tingitud olla, ei oska öelda. Puhastasin siduri ära ilusti jne, aga ikka sama.
Ise arvan, et see siduri võll vms vöib olla katki, sest nagu ma õieti mäletan on sellel vedru ka seal kuskil.
Vot, aga täna õhtul (9.dets) lähen järgi uuele mootorile. Vanal mootoril üks koht on ka katki läinud, nimelt see kus siduri kaan kinnitub (ülemine nukk) on ära murdunud, on pandud sinna mingisuguse seibi moodustisega kinni.

Hetkel ei hakka vanaga enam jännima, katsetan teist, hiljem vaatan täpsemalt mis viga oli/on.
Vasta
#19

Mis tüüpi mootor see on(uus)
Vasta
#20

syncmaster Kirjutas:Mis tüüpi mootor see on(uus)

Ei saanudki mootorit kätte, homme ehk.
Aga kas Sa mõtlesid, et täiesti tutikas mootor ?
Ei, kasutatud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne