Mul on jutt selle kohta paberil, umbes aasta vanuses Popular Hotroddingus. Ega see ka teabmis häid teoreetilisi teadmisi ei anna, paar valemit on antud ja kõik.
Kuidagi nii see asi käib, et kui väljalaskeklapi avanemisel "pauk" helikiirusega minema hakkab, siis kena oleks, kui järgmise paugu ajaks oleks esimene just äsja resonaatorisse jõudnud. Muideks sirge toru puhul on küll vahet, kui pikk ta on, vaata kasvõi trombooni või muid puhkpille. Ma saan asjast nii aru, et summuti peab töötama vastupidiselt tromboonile - kui tromboonis muudetakse toru pikkuse muutmise kaudu heli sagedust, siis mootoris peaks toru (summuti) olema sobitatud heli sagedusega (mootori rpm).
Aston Martin Vanquishil, Ferrari 550-l ja 360-l on muutuva pikkusega (kaks võimalikku pikkust) väljalasketrakt, ideeks on kasutada madalatel pööretel üht ja kõrgetel teist pikkust. F1-s on selline väljalase jällegi keelatud, seega töötab hästi
Kui ma endal mootori tööle saan, siis proovin selle häälestamise ära. Praktikas peaks see umbes nii välja nägema, et selle "magusa" koha peal läheb toru oluliselt kuumemaks kui mujalt. Toru tehakse rasvakriidi või muu sarnase kraamiga kokku, paarutatakse mõnda aega selles pööretevahemikus ringi, mille jaoks väljalase hea peab olema, ning siis peaks see kuum koht kuidagi kriidi sulamise järgi näha jääma. Sealt kuuma koha keskelt siis saega pooleks ja resokas otsa.
Ma ei tea tõesti, kui efektiivne see meetod on, aga noh sellest vastusurve-teooriast tundub kõhutunde järgi õigem olevat
Täiendus: veidi praktikat kah -
http://tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=8...1404#91404