Punane Raamat
#41

Parandasin ja täiendasin Punast Raamatut. Samas on seal juba masinaid, mida suht võimatu Eestist leida, vähemalt M-430 suhtes olen pessimist

Pulmasõidud vana Volgaga, saunabussi ja RAF "Kutsikas" rent - www.suhtesepp.com
Vasta
#42

Regardman Kirjutas:Varsti võib ühe masina nimekirjast maha tõmmata, kuid sellest las räägib õigem mees.
Margi ja mudeli kirjutan aga rohkem ei enamat. M 426.
Vasta
#43

Regardman Kirjutas:Seda ei saa ja see on juba ropult ära rikutud.
Tegelikult võib tuua neid 9TR näiteid veel, kuid kõik on juba ümber tehtud.
Mis sellel Lohu 9Tr-l siis nii väga ära rikutud on? Käisin seda alles hiljuti ise vaatamas ja mulle tundus isend küll täiesti taastamiskõlbulik. Vähemalt Lagedi omaga võrreldes on ta veel suhteliselt korralik minuarust.

Ja Škoda tegi lisaks veoautodele ja trollidele ka sõiduautosi, mida siin nimekirjas veel keegi pole maininud.
Vasta
#44

stretch Kirjutas:Ja Škoda tegi lisaks veoautodele ja trollidele ka sõiduautosi, mida siin nimekirjas veel keegi pole maininud.

Ma ei ole küll kõige pikema ajaloolise mäluga, kuid isiklikult ei mäleta N ajal škoda sõiduatosid meie teedel vuramas.

Pulmasõidud vana Volgaga, saunabussi ja RAF "Kutsikas" rent - www.suhtesepp.com
Vasta
#45

kris Kirjutas:
stretch Kirjutas:Ja Škoda tegi lisaks veoautodele ja trollidele ka sõiduautosi, mida siin nimekirjas veel keegi pole maininud.

Ma ei ole küll kõige pikema ajaloolise mäluga, kuid isiklikult ei mäleta N ajal škoda sõiduatosid meie teedel vuramas.

škoda oli N ajal meie teedel kõige parem "tavakodaniku" auto. Ja vähemalt 80-date lõpul oli Tallinnas neid küll täitsa omajagu. Mudelinimetuste kohapealt ma väga pädev pole, kindlalt oli levinud mudel 120 (naabrimehel ka selline, siiani kasutusel).

Seega raamatusse - škoda 120
Vasta
#46

zazik Kirjutas:Ja vähemalt 80-date lõpul oli Tallinnas neid küll täitsa omajagu. Mudelinimetuste kohapealt ma väga pädev pole, kindlalt oli levinud mudel 120 (naabrimehel ka selline, siiani kasutusel).

Pakuks välja, et enamus nendest jõudis siia pruugituna Soomest.
Uuena jõudsid siia vast paar aastakümmet varem kiirabi-Skodad (1201 ja 1202). Neist on siin üksjagu juttu ka olnud.
Vasta
#47

Hmm. isiklikud mälestused on küll enamjaolt 90.-date algupoolelt, kuid olen kuulnud ka nõukaaegseid jutte škodade teemal. Olen suhteliselt kindel, et mudelit 120 sattus siia ka N ajal ilma soomlaste vahendamiseta. Katsun leida kindlamaid andmeid.
Vasta
#48

zazik Kirjutas:škoda oli N ajal meie teedel kõige parem "tavakodaniku" auto. Ja vähemalt 80-date lõpul oli Tallinnas neid küll täitsa omajagu. Mudelinimetuste kohapealt ma väga pädev pole, kindlalt oli levinud mudel 120 (naabrimehel ka selline, siiani kasutusel).

Seega raamatusse - škoda 120

Škodad, nagu ka teisedki sots. maade autod, ei olnud siin väga levinud sügaval vene ajal, vahest üksikud. Perestroika ajal (lõpus) hakkas neid kasutatult imbuma. Soomest võis Škoda (nagu ka vaz-i) saada paari pdl viina eest...
Seetõttu arvan, et Škoda sõiduautod ei kvalifitseeru.

Küll aga vaatan, et minu ettepanek talletada foorumlase Piiburi poolt defineeritud "nõukogude inimese auto" ei ole erilist vastukaja leidnud. Selliseid kompotte liikus siin veel 80-ndatelgi ikka üks jagu. Või ehk liigitaks sellise liikuri isetehtud auto alla, ka neid oli võrreldes praegusega ikka päris palju ja siin foorumiski neid kajastatud.
Kuigi mitte päris "nõukogude inimese auto", kuid midagi susiseb muhuklubis - http://www.muhuklubi.ee/www/modules.php?...=0&thold=0
Vasta
#49

krister Kirjutas:
zazik Kirjutas:škoda oli N ajal meie teedel kõige parem "tavakodaniku" auto. Ja vähemalt 80-date lõpul oli Tallinnas neid küll täitsa omajagu.

Škodad, nagu ka teisedki sots. maade autod, ei olnud siin väga levinud sügaval vene ajal, vahest üksikud. Perestroika ajal (lõpus) hakkas neid kasutatult imbuma.

Julgen isegi öelda, et sügaval N. ajal mitte üksikud, vaid üliväga üksikud. Üks tüüpiline nõukogude inimene ei saanud välismaa autot kusagilt kätte. Ka meremeestel ja diplomaatidel oli selle toomisel siia palju takistusi. Eestis olid (jäid siia) sõjaaegsed ja enne sõda valmistatud. Pluss reparatsiooni B(E)MWd. Praktiliselt joon alla.

Mina uudistasin 1980. aasta laulupeo ajal sealses parklas üht lömmis Ford Taunust kui seitsmendat ilmaimet (ju siis keegi Läänest oli siia juhuslikult sattunud ja paugu teinuna auto hüljanud).

Minu jaoks lõppes traditsiooniline nõukogude aeg siinmail 1985, kui Gorbatšov hakkas võimule saanuna senisest palju enam "semmima" Reaganiga. Ja tasapisi mõne aastaga võis hakata eraettevõtjaks (kooperatiivid), ilma KGB range selektsioonita/instruktsioonita välismaale sõita, raadios Lääne muusikat lasta, ilma KGB vahendajateta/sabadeta läänekatega suhelda, poliitvange hakati tasapisi välja laskma, lõdvenes range mereäärne piiritsoon jne jne... Kuni 1987-88 lubati vargsi ka sinimustvalge välja tuua ja MRP aastapäeval augustis 1988 Linnahallis rahvarinde massiüritus korraldada (võimas tunne oli seal, käisin).

1989 oli igatahes hoopis teine pilt kui nt raudse käega Andropovi ajal 1982-83, kus tänaval püüti inimesi, et miks Sa siin kolad, miks Sa tööl ei ole...

Sorry, veidi OT (mälestused sattusid valesse teemasse), kuid selle tausta teadmine on tollase tehnika klassifitseerimisel väga vajalik.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#50

Paistab jah, et mälestused "nõukogude ajast" võivad inimestel väga erinevad olla. Oleneb sellest, millist aega keegi mäletab.
80-ndate algupoolel oli Tartus vaid üks uuena siiamaile jõudnud Škoda sõiduauto, nimelt Avo Pikkuusile Rahutuuri võidu puhul kingitud punane 120LS, mis polnud küll enam Pikkuusi omanduses. Enamasti võis seda autot näha Toomemäel tollase sisehaigla (praegune Riigikohtu hoone) ees.
80-ndate lõpud oli olukord hoopis teine. Ettevõtted olid saanud õiguse ise välismaalt autosid (ja muudki) hankida, kas siis valuuta eest või vahetuskaubana. Mäletame ju suurt kõmu mõnedele suurettevõtete juhtidele ostetud Oettingeri vääristuses Audi 100-de ümber. Škodasid hangiti sel teel muidugi palju rohkem ja ilma suurema kisata. Üks Škodarikkamaid kohti Eestis oli Kunda, kus sealne tsemenditehas neid Tšehhimaalt vahetuskaubana sai ja oma töötajatele müüs. See kõik ei tähenda muidugi, et Järva-Jaanis ei võiks mõni Škoda 105 või 120 seista, kuid Punase Raamatu nimekirja ei pruugiks neid siiski panna. Küll aga sobivad sinna Škoda 1201 ja 1202, liiatigi on mõlemaid Eestis säilinud ja foorumistki läbi käinud.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#51

Valdo kirjutas:
Tsitaat:...Ka meremeestel ja diplomaatidel oli selle toomisel siia palju takistusi...

Natuke O.T juttu ka: seevastu raha võis Brežnevi ajal läänest (Ameerikast) liitu saata. Näiteks minu vanavanemad ostsid esimese auto
(oli vist VAZ-2101) vanatädi saadetud raha eest. Asja teeb veel üllatavamaks see, et nad laenasid alguses ise raha vanatädile, Ameerikas
elu alustamiseks, sisuliselt NSVL-ist põgenemiseks.

Vasta
#52

Paz 652 ( riffelkülg ) ehk ka listi ?

Kuid võiks ehk ehk nii, et nimele klõpsates avaneb pilt sellest masinast ( kui on pilti ) ? Smile
sest praegu küll pooled masinad ei koida.
Samas olemas ka google.com kuid see ei oleks sama sest spets. masinaid sealt ju ei leia ?

Vajad enda autost pilte ? Saame kokkuleppele ! Küsi varajasemaid töid.
Vasta
#53

künnimees Kirjutas:Natuke O.T juttu ka: seevastu raha võis Brežnevi ajal läänest (Ameerikast) liitu saata. Näiteks minu vanavanemad ostsid esimese auto
(oli vist VAZ-2101) vanatädi saadetud raha eest.

Raha võis saata jah, sest Brežnevil oli dollareid vaja. Pärandsed sai ka kätte. Aga selle raha eest sai (ilma järekorrata) osta Vene auto (VAZ/Volga) ja midagi Ä"tšekipoest". Päris dollareid nõukogude inimesel olla ei tohtinud.
Vasta
#54

Kindlasti võiks Varjupaigas autode-busside-trollide-trammide kõrval esindatud olla ka vähemalt üks järgnevatest teehöövlitest. (2 esimest on Paide, kolmas Brjanski  tehase toodang.):

V-10: [Pilt: sigaste01resize3df.th.jpg] [Pilt: sigaste02resize1nt.th.jpg]

D-512: [Pilt: d512020fs.th.jpg] [Pilt: d512040wh.th.jpg]

D-598: [Pilt: d598a028wo.th.jpg] [Pilt: d598a045am.th.jpg]

Veel 80.-tel leidus neid ja ka muud marki 50.-60.-tel aastatel toodetud höövleid üsna palju põllu- ja ka metsamajanditel, kuhu neid anti või müüdi peale teedevalitsuste süsteemist mahakandmist. Paraku aga on majanditeaja lõpust möödunud 10-15 aasta jooksul aeg (õigemini küll meist teistsuguste väärtusehinnangutega inimesed) halastamatult oma tööd teinud ning säilinud isendite hulka oluliselt vähendanud. Loodetavasti aga pole siiski kõik veel kadunud. Seega tasuks säilinud vanemate, nii mainitud kolme tüüpi kui ka muude vanemate höövlite osas silmad lahti hoida. Konkreetselt piltidel olevate höövlite kohta niipalju, et V-10 on kahjuks maamunalt kadunud, ülejäänud aga veel kasutusel, kuid püüan neil jõudumööda silma peal hoida.


Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#55

Minu eelistus kuuluks muidugi Paides toodetule.Aga arwestades olukorda ,päästa tuleb see mis võimalik. Wähembalt niikaua kui neid höövleid enam vähem ühes tükis olemas on.Omalt poolt suudan aidata ehk veel mõne isendi leidmisega ja ehk rahalise abiga isendi päästmisel.
Vasta
#56

Punasest raamatust on puudu RAF-977 miski versioon.
Ja tänast Eesti Ekspressi lugedes jäi meelde vihje,et ETV-l olla plaan tuleval aastal KamAZ-Ajokki miski uuema ülekandejaama vastu vahetada. Samuti ER-il LIAZ (lehes on mainitud,et kui enam TÜV ei läbi,siis läheb maha).
Vasta
#57

mrali Kirjutas:Punasest raamatust on puudu RAF-977 miski versioon.
Ja tänast Eesti Ekspressi lugedes jäi meelde vihje,et ETV-l olla plaan tuleval aastal KamAZ-Ajokki miski uuema ülekandejaama vastu vahetada. Samuti ER-il LIAZ (lehes on mainitud,et kui enam TÜV ei läbi,siis läheb maha).

Kas PETSSil on veel vanu tutvusi telemajas säilinud?

Pulmasõidud vana Volgaga, saunabussi ja RAF "Kutsikas" rent - www.suhtesepp.com
Vasta
#58

PETSS Kirjutas:Minu eelistus kuuluks muidugi Paides toodetule.Aga arwestades olukorda ,päästa tuleb see mis võimalik. Wähembalt niikaua kui neid höövleid enam vähem ühes tükis  olemas on.Omalt poolt suudan aidata ehk veel mõne isendi leidmisega ja  ehk rahalise abiga isendi päästmisel.
See muidugi õige, et esimene eelistus võiks olla Paides toodetud höövlid, võimalusel võiks olla esindatud isegi nii V-10 kui ka D-512. Need kaks on ka ainsad Paides toodetud höövlid, mida on ehk mingigi lootus veel leida, ja kuidagi jõhker oleks hakata nende vahel veel valikut tegema. Varasemad, bensiinimootoriga mudelid on aga paraku ilmselt kõik loojakarja läinud. Igatahes on igasugune info võimalikest säilinud nõukogudeaegsetest vanematest höövlitest teretulnud.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#59

kris Kirjutas:
mrali Kirjutas:Punasest raamatust on puudu RAF-977 miski versioon.
Ja tänast Eesti Ekspressi lugedes jäi meelde vihje,et ETV-l olla plaan tuleval aastal KamAZ-Ajokki miski uuema ülekandejaama vastu vahetada. Samuti ER-il LIAZ (lehes on mainitud,et kui enam TÜV ei läbi,siis läheb maha).

Kas PETSSil on veel vanu tutvusi telemajas säilinud?
Mingil määral sidemed olemas.RAF 977 polnud juba siis kui mina sinna tööle läksin 85 aastal, alles olid küll siis UAZ 452 baasil salvestus autod.LIAZ i ja AJOKKI st saaks kätte hea õnne korral vaid kesta ,ilma aparatuurita.Kui leidub inimne kes aitab asja ajada võib ju üritada.Ei usu ,et endise SSSR territooriumil mõni raadio või TV ülekandejaam säilitatud oleks.
Vasta
#60

[


Mina uudistasin 1980. aasta laulupeo ajal sealses parklas üht lömmis Ford Taunust kui seitsmendat ilmaimet (ju siis keegi Läänest oli siia juhuslikult sattunud ja paugu teinuna auto hüljanud).


Tegelikult hakkas imbuma meile 1997 - dal meremeste omanduses olevaid välismaa autosid (opel rekord, ford ranger ford taunus, mõned ameeriklased, diisel volgad jn) Põhjus väidetavalt 1980 olümpia mängud, etautopark kasaegsem välja näeks. Pärast minu teda keerati kraan taas kinni. Üritasime tollal tänaseks teispoolsusesse läinud sõbraga tln välismaa autosid kardistada , eriti õismäe- mustamaäe piirkonnas
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne