Eile kirjutasin aga sinna sõidu teemasse ei tahtnud postitada. Ootasin just seda adminnide teemapoolitust.
Oh poisid, mis me ikka vaidleme. Mõnikord on mõnus, täna ja selle teema all kuidagi pole. Miks, oskagi kohe öelda.
Tegelikult on nii, et iga vähegi vana ehitusega auto on siiski vanasõiduk. Mina unustan selle väljalaskeaasta tihtipeale ära. Nii mahub Saab99, kui ka Skoda minu nägemuses täiesti Uunikute Talveralli võistlusnimekirja. Seejuures tõesti enne, kui Hiace
Samas tahaks vanu ilusaid japse rohkem näha. Kus kõik Crownid, 220C, 100A jne on??? Vaat Volvoga on raskemad lood. Kuna neid saab ikka kohe eriti odavalt, siis selline võiks küll aastaarvult seal 80te alguses olla. Kuigi jah, vahet neil ju palju pole...
Ärgem unustagem, et auto ja meeskonna ajastukohasel disainil on
väga tähtis osa kogu ürituse õnnestumisel. Piisavalt "totakas" välimus ja "õigete" kleepsudega võistlusvahend ruulivad. Kui auto liiga väikest vanust OSKUSLIKULT varjata, on kõik ideaalne. Näiteks RedBaroni 21.sajandi Wranglerit pidas enamus Suursõidu pealtvaatajatest vanaks Willyseks ja nad keeldusid uskumast, et tegu 2002 aasta autoga! Pangem rõhku stiilile ja kõik sujub! Martin ... vabandust ... araablased näitasid selge suuna 2005 ette.
Ma saan Indrekust täiesti aru(on ta ju kasvanud tõeliste rariteetide keskel) ja kogu nende pere on tõsised vanade autode taastajad. No ja et Indrek ja ja tema isa on alati "tegijad" mehed ka igasugustel vanatehnikaüritustel, siis temal peabki selline mõte tekkima: mis kuradi uunikum see Mosse ikka on? Näiteks mulle meeldib Indreku suhtumine. See viib edasi harrastust ja toob juurde tõesti väärilist vanatehnikat. Siit koorub välja vajadus üksteist paremini tunda, et asjatut solvumist välistada. Selleks ongi Uunikute Talveralli ja sellele järgnev viinavõtt. Tutvuge teiste vanatehnikasõpradega!
Selle rahalise äärmuse tõin sisse ka selle pärast, et Eestis on autosid, mis võiks ka sellise suure raha eest korraldatavatel sõitudel osaleda. Aga 90% selliste omanikest tuleb üldse kodust välja parimal juhul korra viisaastakus... või valimistel, et savipätsile 500 eegu eest oma hing müüa. Mitu tõeliselt vana autot suvel ikkagi oli? Eestis on ikka kordi rohkem, kui viis kodarratastega autot. Selliste tegelastega vanatehnikaharrastust ei arenda. Siiski tuleb täna alustada noorte tegijatega, sellistega, kes midagi teha ka tahavad. Kasvõi 300 krooni eest Talverallil osaleda. Kodarrattad ei tule ju never-ever välja. Aga nendel noortel ei ole võtta hulgakaupa kompressoreid, lahtiseid bemareid, lehekonnasid, dixsisid, zephire jne. Õigemini on küll aga autode aastaarv on vastavalt ka 30-40 aastat uuem. Et II MS oli vahel, siis võib võrdsustada 38-47 toodetud autod ühemoodi 47 aasta masinateks. 1977 olid need autod sama, mis täna 77 aasta auto. Ja 1958 aasta EMW täpselt sama, mis täna 86 aasta Skoda või Mosse. 2006 talverallile tulev Buick on juba samaväärne, kui Kirsi Fiat... mis mäletamisel traadi, tati ja joptvajumatiga koos püsis(teeb seda tänaseni). Aga uunikum, missugune!
Tänased vanainimesed olid siis edukad ja tahtmisttäis noored mehed, kui Autom Unic asutati. Mõned nooremad on poisikesteks jäänud tänaseni ja käivad ka üritustel aga nemad olid siis veel lausa noormehed ja suur habe oli unistus. Ja hädaldati ka siis, et mis uunikum see EMW või 1949 Pobeda ka on? Aga näed, täna panin allkirja kahele Musta Numbri serdile, takso-Pobile ja 70'te Land Roverile.
Aeg on edasi läinud. Täna osalevad ka muu maailma väga rikaste meeste vanaautoüritustel XJ Jaguarid ja Porsche 911'ned kõrvuti 20'te aastate masinatega. Mina sõidaks 70te Jagiga hea meelega iga päev
Aga mis peamine: nende Ladade ja Mossedega, teistest uuematest rääkimata, tuleb Talverallil vältida rahvarallistumist. Talveralli mõistes ebaadekvaatselt sportlik käitumine ja lollakas rabelemine võidu nimel saab kiire disklaffi. Vastuvaidlemise võimaluseta. Selleks on muud üritused.
Ahjaa, stardinimekiri on viimane asi, mille teatavaks teen. Nagu alati, püüan kuidagi grupeerida ja sellega turvalisust tagada. Noh selles mõttes, et ees ja taga oleks ikka mõni väljavedaja ka