Avaldus Talverallil osalemiseks. Ralli korraldajale.
Kuna masin, millega sooviksin osaleda, ei vasta etteantud kriteeriumidel just mitte kõige paremini, siis kõhklesin kaua...
Eelnev talveralli kogemus puudub.
Üldine suhe vanatehnikasse...? Kui seda hullust võiks suhteks nimetada, siis see on muidugi olemas. Ehk, täpsemini väljendudes, see on kogu mu elu. Või viimased 10a sellest...Sest enne seda ei olnud midagi...
Nagu öeldakse...
Sõiduvahendiks, millega tahaks osaleda, oleks Alfa Romeo 75, mille olen täielikult taastanud 2001a ja hiljem on teda kasutatud vaid Alfa Romeo Klubi Üritustel ning vahete-vahel on masin, kaasaegsema puudumisel või vahetamisel, olnud ka igapäevakasutuses.
Kui huvitab, saad auto kohta rohkem inffi siit:
http://www.carrating.org/car.php?3171
Mis seal salata, peres on ka vanemaid autosid, millega võiks uunikumide rallil osaleda : Jaguar XJ6 1978a ja Ford Capri 1969a....
Tjaaa....Sellega seoses võiks muidugi pikemat debatti jätkata....
Siinsamas foorumis osa mehi on väitnud ( ma ei ütle, et see hr. T. Piibur oli...
), et kui inimene midagi elus on korda saatnud (so restaureerinud), siis miks mitte ta ei võiks seda uuesti teha....
Mina arvan teisiti. Nimelt, kui ikka korra oled ühe auto all sõna otseses mõttes
verised 1000 tundi mööda saatnud, siis mitte kuidagi kohe ei kipu teda siia Eesti kaalikaväetisega soolatud teedele talvel tooma....mis iganes põhjusel, kasvõi sellepärast, et sama asja elus enam teist korda ei viitsi/pole huvitav teha ....
Jutt käib siin Jaguarist....( vaata ka
http://www.arh.ee/klassika/ , pildid on kahjuks vales järjekorras...)
Capriga ei saa aga osaleda üsna lihtsal põhjusel: masin on hetkel taastamises ja seetõttu molekulideks lahti võetud....Sõitma hakkab ta tõenäöliselt alles suvel.
Seetõttu lisaksingi oma avaldusse sõiduvahendiks Alfa Romeo 75e.
Arvan, et selline masin nii heas sõidukorras ( ma ei väida absoluutselt, et ta oleks mingi restaureerimise tippteos; pigem vastupidi, piisav käeharjutus algajale autoehitajale) on siiski küllaltki eksootiline meie väikeses Eesti riigis.
Julgen väita, et sellist autot Te oma igapäevases tänavapildis kindlasti ei kohta...isegi Hollandis ega Rootsis enam mitte.
Tehnika, millest ta koosneb, vastupidi, on jälle ülivana ja ammu järeleproovitud: veoskeem, et mootor ees ja sidur + kast tagasilla kohal, sealhulgas deDion tagasild, võeti Alfa Romeo poolt kasutusele juba 1972a; käigukasti sünkroniseerimissüsteem on Porschelt, kes hülgas selle kulumiskindluse puudumise tõttu 60ndatel (=kast "kestis kuskil 100 tuhat km, pärast seda vajas juba sünkronite vahetust); ees torsioonvedrustus, taga tavalised keerdvedrud; kaalujaotus oma aja kohta küllatki revolutsiooniline 50/50...jne; räägib juba enese eest...
Lugupidamisega,
Hart Jürine alias Stihl.