Cz 125;Cz250 võrdlus
#1

Tere!Plaan siis soetada endale üks nendest ratastest,kuid ei tea kumb nendest on sobivam.Mopeedide ja voshodiga ka ennem tegelenud.Lugesin läbi ka kõik teemad,mis neid tsikleid puudutavad(sain targemaks),kuid igasugune info on oodatud.Kui kellegil on pakkuda müüa nendest tsiklitest kumbagi,siis pakkumised on oodatud.Tsikkel võiks asuda Harjumaal.Hind võiks jääda ka 3 tuhande kanti.Pakkumised tehke privas või tel:58135136.
Ette Tänades.
Vasta
#2

Alguses võta 125ne ikka. Sellega paras harjutada.
Hiljem kui 125 lahjaks jääb saad suuremat vaadata.
Ma arvan, et 250 on alguses väheke liiga jõhker, kui arvestada, et oled
ainult mopeedide voshodiga varemalt sõitnud.
Vasta
#3

Kui mõtled krossi-CŽ, siis 250 (kõige?) kallimaks detailiks paistab olevat süütesüsteem.
Süütepool - 800 eek,
generaatorikomplekt (rootor ja staator) - 3550 eek,
süüteküünal - 37 eek.
Kõik hinnad käivad Kloostrimetsa motopoe kohta, Tondis CŽ juppe polnud.

Vend ostis CŽ-250 2500 kr eest ja on sisse tampinud ligi 1000,
kuid täiesti korda tegemiseks läheks ~2000 veel vaja.
   Põhiline probleem on selles, et krossikad on tavaliselt mitmeid kordi puruks kukutud, kuidagi liikuma pandud, uuesti ära lõhutud jne. Näiteks meie omal on puudu kõik plastikust asjad, mõlemad kahvli torud kõverad, raami keevitusega susitud jne. Kogu ratas nägi välja nagu romurallil käinud, mootorit oli õnneks paremas korras.

Raamil oleme vahetanud/parandanud/on tarvis parandada:
1)Istme nahk - loodetavasti saame kasutada vanaema abi
                       ja tema nahaõmblusmasinat,
2)Tagaratta laagrid - pole veel ostnud, hinda ei tea, ~100 kr/tk,
3)Tagahammasratta võlli mutter - pole veel ostnud, ~10 kr,
4)Tagumine mootorikinnitus - oli mingi teise mootori jaoks kasutatud
                 ning ümberkeevitatud, taastame või ostame uue,
5)Roolikannu laagrid - oli kasutatud vales mõõdus kuule, mistõttu
       alumine kauss oli pooleks ja koonilised liuad mõlemad purud,
       195 kr/komplekt (mõlemad laagriliuad + kuulid),
6)Bensiinikraan, selle filter - 200 kr/tk, õnneks üks oli alles.
7)Bensiini kolmik - 25 kr/tk (võin eksida),
8)Siduritross - vist ~70 kr.
9)Õli esiamortidesse - 25 kr (vist).

Mootorile oli tarvis:
1)Kõiki simmerlinge (35 kr/tk),
2)Kõiki tihendeid (~15kr/tk, sisselaskeflantsi ja silindri vahelist polnud),
3)hermeetikut, mis käibki kõikide karteri külge kinnituvate asjade vahele (v.a silindrikeha), 35 kr,
4)Süüteküünalt - mark PAL X-15 , hind 37 kr,
5)Süütepooli - 800 kr, ei ostnud esialgu,
6)Õli karterisse - 49 kr,
7)Seibid siduri nõellaagrite vahele - ei olnud,
8)Seibid ja splindid sidurivedrude kinnitamiseks - pole veel ostnud,
hinda ei tea.
7)Klambrid, mis kinnitavad karburaatoriga ühendatud kummist muhve -
5 kr/tk, vaja läheb 4 tk.

Üldiselt paistab CŽ-250 suhteliselt tugev (vähemalt vaadates), kuid
on suur ja raske. Tegime katsesõite mäest alla, kõik mittevajalik (mootor, paak) oli maha võetud, kuid ikkagi kukkusin rattaga külili,
mis sest, et endal massi ~0,1 t. Mootori simmerlinge saab vist vahetada
karteripooli lahutamata, mistõttu ühtegi hermeetikuga tihendatud liidet avama ei pea. Nii palju, kui olen kuulnud, pidid krossi CŽ mootorid
küllaltki kiiresti kuluma. Peale tsehhi ,,Motoplati" pidi leiduma ka
kontaktidega süütesüsteem, mille detailid on odavamad, kuid kardavad vett. Peale selle pole krossikatega ilmselt võimalik legaalselt tänaval
liigelda, kuna tulesid ega elektrisüsteemi neil (vähemalt CŽ-250) pole.
Ostes tasuks valida võimalikult komplektne eksemplar, vähemalt sõidukorras.
Vasta
#4

Oskab keegi öelda, et kas 125cc ja 250cc kummide mõõtmed on samad? ega vist, vb oskab keegi öelda krossi CZ tagakumi mõõtmed?

Ja muidugi offtopic:

Kas cz 125cc (krossimootor) on minski ММВ3 (88a. mootor) mootorist peajagu üle?
küsin seda selle pärast, et endal Cz raamil minski mootor, olemas tagumine krossikumm (kärnkumm) koos "suure hammasrattaga" , samuti on olemas ka esi-kärnkumm. Et vb jääb mootoril jõudu väheks? Mis võib selle asja max kiiruseks üldse tulla? Muidugi hammasrattaid/ülekandeid erinevaid, kuid vb keegi aimab...

vabandust veelkord offtopicu eest
Vasta
#5

Küsiks ühe OT küsimuse.
Kui palju oleks mõistlik maksta kasutatud, kuid korraliku krossi CZ-250
terve esikahvli või esiamortide eest?
Vasta
#6

Kaevasin võibolla vana teema välja kuid minu arvates oleks vast parem valik ALGUSES ikka cz125 sest cz250-il on kuivsidur ja algajal kuluks ikka tükk aega enne kui selgeks saab sellise siduriga ümberkäimisega. Teiseks suureks mõjutatavaks asjaks on see, et neid cz250 põhimõtteliselt korralike ei leidugi. Kohe esimese asjana peab ostma kohe uue siduri(koos tihendiga ikka sest õli teeb kuivsidurile paha), vb. ka kolvi ja alati mis kohe peale masina soetamist oleks vajalik välja vahetada vändalaagrid - siis on mootor korras, kui veab Smile. Endal on olnud (varem oli mul olnud roller ja vene mopeed zid)cz250 mis loksus igatpidi(raamil kõik laagrid, puksid kõik läbi ja esihark vajus tühjaks kohe peale täispumpamist) ehk siis oli täiesti läbi omadega, mootoriga oli mul rohkem vedanud ja läks käima ilusti aga hädasti oleks vaja olnud ka sealt laagrid välja vahetada ja uut sidurit oli kah vaja, välimus oli kole, tagumine rehv suht sile - kokkuvõttes suht rontWink. Sõbral oli sama lugu, ainult pani cz250-le raha alla ja sõita sellega peaaegu, et ei saanudki. Laisale inimesele ei soovitaks kumbagi sest endal seisis masin AINULT mähise tõttu päris kaua aega. Ise pole cz125-te omanud kuid neid liigub korralikkena rohkem ja varuosi peaks saama igalt poolt.
Vasta
#7

öelge mulle, mida ma esialgu
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne