08-01-2006, 21:04 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-01-2006, 21:30 PM ja muutjaks oli
künnimees.)
Kui mõtled krossi-CŽ, siis 250 (kõige?) kallimaks detailiks paistab olevat süütesüsteem.
Süütepool - 800 eek,
generaatorikomplekt (rootor ja staator) - 3550 eek,
süüteküünal - 37 eek.
Kõik hinnad käivad Kloostrimetsa motopoe kohta, Tondis CŽ juppe polnud.
Vend ostis CŽ-250 2500 kr eest ja on sisse tampinud ligi 1000,
kuid täiesti korda tegemiseks läheks ~2000 veel vaja.
Põhiline probleem on selles, et krossikad on tavaliselt mitmeid kordi puruks kukutud, kuidagi liikuma pandud, uuesti ära lõhutud jne. Näiteks meie omal on puudu kõik plastikust asjad, mõlemad kahvli torud kõverad, raami keevitusega susitud jne. Kogu ratas nägi välja nagu romurallil käinud, mootorit oli õnneks paremas korras.
Raamil oleme vahetanud/parandanud/on tarvis parandada:
1)Istme nahk - loodetavasti saame kasutada vanaema abi
ja tema nahaõmblusmasinat,
2)Tagaratta laagrid - pole veel ostnud, hinda ei tea, ~100 kr/tk,
3)Tagahammasratta võlli mutter - pole veel ostnud, ~10 kr,
4)Tagumine mootorikinnitus - oli mingi teise mootori jaoks kasutatud
ning ümberkeevitatud, taastame või ostame uue,
5)Roolikannu laagrid - oli kasutatud vales mõõdus kuule, mistõttu
alumine kauss oli pooleks ja koonilised liuad mõlemad purud,
195 kr/komplekt (mõlemad laagriliuad + kuulid),
6)Bensiinikraan, selle filter - 200 kr/tk, õnneks üks oli alles.
7)Bensiini kolmik - 25 kr/tk (võin eksida),
8)Siduritross - vist ~70 kr.
9)Õli esiamortidesse - 25 kr (vist).
Mootorile oli tarvis:
1)Kõiki simmerlinge (35 kr/tk),
2)Kõiki tihendeid (~15kr/tk, sisselaskeflantsi ja silindri vahelist polnud),
3)hermeetikut, mis käibki kõikide karteri külge kinnituvate asjade vahele (v.a silindrikeha), 35 kr,
4)Süüteküünalt - mark PAL X-15 , hind 37 kr,
5)Süütepooli - 800 kr, ei ostnud esialgu,
6)Õli karterisse - 49 kr,
7)Seibid siduri nõellaagrite vahele - ei olnud,
8)Seibid ja splindid sidurivedrude kinnitamiseks - pole veel ostnud,
hinda ei tea.
7)Klambrid, mis kinnitavad karburaatoriga ühendatud kummist muhve -
5 kr/tk, vaja läheb 4 tk.
Üldiselt paistab CŽ-250 suhteliselt tugev (vähemalt vaadates), kuid
on suur ja raske. Tegime katsesõite mäest alla, kõik mittevajalik (mootor, paak) oli maha võetud, kuid ikkagi kukkusin rattaga külili,
mis sest, et endal massi ~0,1 t. Mootori simmerlinge saab vist vahetada
karteripooli lahutamata, mistõttu ühtegi hermeetikuga tihendatud liidet avama ei pea. Nii palju, kui olen kuulnud, pidid krossi CŽ mootorid
küllaltki kiiresti kuluma. Peale tsehhi ,,Motoplati" pidi leiduma ka
kontaktidega süütesüsteem, mille detailid on odavamad, kuid kardavad vett. Peale selle pole krossikatega ilmselt võimalik legaalselt tänaval
liigelda, kuna tulesid ega elektrisüsteemi neil (vähemalt CŽ-250) pole.
Ostes tasuks valida võimalikult komplektne eksemplar, vähemalt sõidukorras.