Väga korralik ja originaalilähedases konditsioonis K-700 sadulhaakes tsisternpoolhaagisega ühe Lõuna-Eesti maaparandusettevõtte territooriumil. Kahjuks nädalavahetusel olid asutuse väravad lukus ning seetõttu polnud kelleltki luba küsida territooriumile sisenemiseks ja korralike piltide tegemiseks. Aia tagant paremaid kaadreid ei saanud ja pätti tegema, s.t. üle aia ronima kah ei hakanud:
Sillu Kirjutas:Väga korralik ja originaalilähedases konditsioonis K-700 sadulhaakes tsisternpoolhaagisega ühe Lõuna-Eesti maaparandusettevõtte territooriumil.
Kas see poolhaagis ongi sellisena tehasest välja veerenud või on selline sild ja nii suured rattad sinna ise paigaldatud?
Sillu Kirjutas:Väga korralik ja originaalilähedases konditsioonis K-700 sadulhaakes tsisternpoolhaagisega ühe Lõuna-Eesti maaparandusettevõtte territooriumil.
Kas see poolhaagis ongi sellisena tehasest välja veerenud või on selline sild ja nii suured rattad sinna ise paigaldatud?
Tundub, et tegu on põldude lupjamiseks kasutatava agregaadiga RUP-8; ma ei tea ainult, kas see antud juhul veel sihtotstarbelist kasutamist leiab. Noorem põlvkond pole jah võib-olla selliseid töös näinudki; mina ikka olen, viimati veel 80.-te lõpul. Tundub ka, et rattad pole konkreetsel isendil originaalid; algselt olid neil samasugused rattad nagu K-700-l, s.t. põhimõtteliselt siis ikkagi suured rattad. Püüan millalgi pääseda sinna territooriumile, et saaks agregaati K-700+tsistern võimalikult igast küljest pildistada. Võib-olla aitab ka kaasfoorumlane martinmannik Märkimist väärib igatahes traktori väga originaalilähedane värv ja allesolevad mootori küljekatted. Ka tsistern on nüüd juba muidugi haruldus.
Võimalik muidugi, et tehti ka igasugu endaaretisi, kuid kindlasti oli vastav seade ka tehasevariandis tootmises. Sellest on juttu isegi ühes 80.-te algul ilmunud maaparanduse-teemalises raamatus.
(Seda postitust muudeti viimati: 15-01-2006, 23:27 PM ja muutjaks oli Sillu.)
Vaatasin just järgi: ettevõtte üheks tegevusalaks on ka muldade lupjamine, seega on teoreetiline võimalus suve poole seda unikaalsete liikurite kombinatsiooni ka töötamas pildistada.
ühel pildil oli asi ka nõnda paigutatud,et ühel kirovetsil oli tuhapütt ja teisel miski "süvakülvaja" taga ja pütist läks üks voolik sinna süvakülvikusse
Täna sai siis kaks juba teemast läbi käinud K-700 paremini üle pildistatud.
Esimene isend kuulub ühele Lõuna-Eestis asuvale teede hooldusega tegelevale ettevõttele ja see paiknes õnneks ülisoodsalt selleks, et aia tagant võrdlemisi korralikud pildid teha:
Teise isendi jäädvustamisega aga kaasnes ka mõnevõrra piinlik seik. Nimelt, sõitsin joonelt suletud territooriumi avatud väravast sisse ja otsejoones mind kõige enam huvitava isendi, s. o. tollesama K-700 juurde välja. Kuna aga esimese hooga ei õnnestunud kedagi leida, kelle käest pildistamiseks luba küsida, siis ei suutnud ma kiusatusele vastu panna pildid niisama ära teha. Siiski aga sattus minu tegevusele peale (arvatavasti) territooriumi valvur, kes arusaadavalt huvi tundis, et kes ma olen ja miks suletud territooriumil pildistan ning juhtis ühtlasi ka tähelepanu asjaolule, et kinnisel territooriumil oleks mistahes tegevuseks siiski ülimalt viisakas luba küsida. Selles oli tal loomulikult absoluutselt õigus.
Lõpptulemusena lahenes vahejuhtum õnneks rahumeelselt, kuid ta palus mul siiski viivitamatult territooriumilt lahkuda.
Nüüd aga pildid isendist. Eelmisel korral traktoril haakes olnud tuhapütt oli nüüd lahti haagitud. Viimasel pildil on hästi näha traktori tagumisele poolraamile paigaldatud sadul:
(Seda postitust muudeti viimati: 25-03-2006, 22:48 PM ja muutjaks oli Sillu.)
Teeme siis vahekokkuvõtte teadaolevalt säilinud K-700-dest Eestis:
1.)Viljandi
2.)Põltsamaa
3.)Põlva
4.)Kanepi
5.)-6.)Maarja
7.)Valguta
8.)Laatre
9.)Elva
10.)Märjamaa
11.)Alatskivi
12.)Käina
13.)Valdo poolt Kudina kandis kohatud isend
14.)Eesti Maanteemuuseum
P.S: Osa asukohti on antud üsna ligikaudselt ja meelega jätsin ära omanike nimed, ehkki mõne isendi puhul on need konkreetsete isendite piltide juures olemas.
Veits teemast mööda, aga siiski huvitav infokild ajakirjast "Avtomir" nr 12/2006. Nimelt on Kirovetse tootev Peterburi tehas saanud viimasel ajal üha rohkem pahaseid kirju Kirovetside K 700 ja K 701 omanikelt, kes pole rahul oma masinate kvaliteediga ning nõuavad garantiiremonti ning praagi hüvitamist. Tehases ei saadud esialgu aru, milles asi, sest nimetatud mudelite tootmine lõpetati juba 2002. aasta algul. Mis uue masina garantiist saab siin enam juttu olla.
Kuna aga negatiivseid signaale tuli üha rohkem, hakati asja uurima. Ja mis selgus! Ettevõtlikud inimesed olid vuntsinud üles vanad, kapitaalremondi läbinud masinad ja müünud need tuttuute pähe heausklikele ostjatele. Remontimisel oli sageli kasutatud vanu tagavaraosi. Loomulikult ei andnud sellised masinad isegi Venemaa mõistes mingit kvaliteeti välja ja pettunud omanike pretensiooonid olid igati õigustatud. Muidugi ei puutunud asi Kirovetsi tehast, "uute" traktorite omanike edasise saatusega tegeleb nüüd miilits.